Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Ang ul så har jag nog gjort 5-6 st redan och lillsnorkan mår bara fint, vissa dagar så känner jag av henne tydligt, andra dagar är hon lugn, helst vill man känna henne iallafall lite varje dag, haha börjar bli lite bortskämd :)

Min mage blev helt enorm ett tag, men som över en natt så halverades den och jag utgår då ifrån att det som är kvar är just bebis mage och inte svullna tarmar.
    Jag har inga symtom mer än lite ömma boobs, annars inget. Dock så har jag börjar känna henne relativt regelbundet och det är ju jätteskönt när man inte har en ul apparat hemma, så man kan säja godnatt varje kväll, hahaha

• skattenmust
    Anonym (Nr4) skrev 2016-03-04 10:10:50 följande:

Jag rörde inte så mycket på mig de flesta 12 veckorna pga illamående och trötthet, min bm sa att så fort det är bättre var hag tvungen att röra på mig, så hag går ut o går så fort det inte är för kallt och det för att man ska slippa få blodproppar.

Hm...jag har blivit e riktig latmask och rör knappt på mig, jo från soffan till köket för att äta typ, hahahaha Men hur menas med att röra på sig då? jag går ju och handlar osv, det måste ju räcka att man lever normalt..
  • skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-03-04 10:25:21 följande:

Jag tror det är bra att röra på sig. Jag har fått foglossning nu och det enda som ger lite lindring är att jag går så mycket som jag göra på jobbet (typ 1 mil) :)
    Det känns typ som om mitt bäcken håller på att trilla av kroppen när jag är stila.

Men för bebisen skull så hade vi nog alla lika gärna kunnat sova i 9 månader :) och äta choklad naturligtvis.

Har ngn av er cravings förresten?

Citron och frukt är en hit här :)
    Anonym (Nr4) skrev 2016-03-04 10:29:02 följande:

Minst 30 min varje dag läste jag någonstans.

Fast det rör man ju sig ändå i hemmet :)
  • skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-03-04 10:25:21 följande:

Jag tror det är bra att röra på sig. Jag har fått foglossning nu och det enda som ger lite lindring är att jag går så mycket som jag göra på jobbet (typ 1 mil) :)
    Det känns typ som om mitt bäcken håller på att trilla av kroppen när jag är stila.

Men för bebisen skull så hade vi nog alla lika gärna kunnat sova i 9 månader :) och äta choklad naturligtvis.

Har ngn av er cravings förresten?

Har en rejäl cravings men den är för dyr tyvärr....unnade mig dock det igår 1 kg färska räkor :D hahahaha
  • skattenmust
    Anonym (Nr4) skrev 2016-03-04 11:47:08 följande:

Tror det gäller förutom vardagsmotionen.

ahaa, hm..jag tror dock inte att det skulle vara skadligt att man inte rör för mkt på sig :)
  • skattenmust
    Axelberg79 skrev 2016-03-04 13:14:03 följande:

Det enda jag är ruggigt sugen på är iskall mjölk..... hahaha lite tråkigt kanske ...

hahaha det hinkar jag säkert en 2 liter om dan :D
  • skattenmust

Sitter med ett leende från ena örat till det andra och känner lillan spinna loss rejält :D

• skattenmust
    Axelberg79 skrev 2016-03-04 18:51:38 följande:

Nu har vi varit och tittat på lillsmurf igen... hjärtat såg jättefint ut med alla dess delar och alla mått var jättebra, blev inte ens flyttad i datum.. Men den gjorde det omöjligt att de vad den hade mellan benen. Hahahahaha..... Men vi skulle få göra ett till ul i v 32 för att moderkakan låg långt ner så dom vill se att den inte växer ner över öppningen. Förhoppningsvis kommer vi att få veta då:) Men aja känner mig sååååååååååå lycklig just nu eftersom jag vet att allt är bra med lillsmurf.

Åhhh grattis till ett lyckat Rul :) haha man blir lika lycklig varje gång man får se den lille räkan {#emotions_dlg.flower}
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-04 21:49:22 följande:

Idag har jag haft lite sveda efter att jag kissat Så jag ringde 1177 för jag är i Sthlm och de sa att lär lämna prov imorgon när jag kommer hem. Usch va nervös jag blev tänk om det händer nåt med bebis

Kan vara att du fått en uvi, väldigt vanligt när man är gravid, be dom även att ta en odling för gbs. Jag hade det med mi son, och ska snart be att dom kollar upp det denna gången också. Tror inte att det är någon fara för bebis, utan mer du som lider men kolla upp det iallafall..
    Mika86 skrev 2016-03-04 22:05:03 följande:

Har alla varit på rul eller fått tid iaf?

Jag gick in i v 18 idag o fortfarande inte fått nån kallelse, stå i läppen att det görs mellan v 18-20 här, men borde väl få kallelsen nån vecka innan väl?

Jag fick tid för Rul samtidigt som dom bokade in mitt kub ul, och mitt rul ska jag göra den 7 mars.
    Josefineq skrev 2016-03-05 07:47:06 följande:

Jag är i v 17 (16+2) och har en jättestor mage (enligt mig). Alla på jobbet säger "Gud vad stor mage för att bara vara i v17. Det måste vara två!". Jag var på kub och där såg de att det bara var en. Jag känner inga sparkar eller rörelser. Jobbigt att vara orolig hela tiden! Känner ni likadant? Är ni stora? Har ni känt några rörelser? Har rul 29 mars... SÅ LÄNGE TILLS DESS!!

Jag är i vecka 16 på måndag och har det senaste dagarna kännt tydliga rörelser lite varje dag., Men detta är mitt 3 dje barn med. Sedan kan bebis ligga så att den sparkar emot ryggen, då känner man inget alls, Detta hände mig med sonen att helt plötsligt så slutade jag känna rörelser och det var relativt långt gånget i graviditeten, åkte upp akut till sjukan och på ul så såg man att han sarkade för glatta livet men ändå kände jag inget för han sparkade bakåt åt min rygg,
Svar på tråden BF Augusti 2016