Nmg skrev 2016-03-04 21:49:22 följande:
Idag har jag haft lite sveda efter att jag kissat Så jag ringde 1177 för jag är i Sthlm och de sa att lär lämna prov imorgon när jag kommer hem. Usch va nervös jag blev tänk om det händer nåt med bebis
Kan vara att du fått en uvi, väldigt vanligt när man är gravid, be dom även att ta en odling för gbs. Jag hade det med mi son, och ska snart be att dom kollar upp det denna gången också. Tror inte att det är någon fara för bebis, utan mer du som lider men kolla upp det iallafall..
Mika86 skrev 2016-03-04 22:05:03 följande:
Har alla varit på rul eller fått tid iaf?
Jag gick in i v 18 idag o fortfarande inte fått nån kallelse, stå i läppen att det görs mellan v 18-20 här, men borde väl få kallelsen nån vecka innan väl?
Jag fick tid för Rul samtidigt som dom bokade in mitt kub ul, och mitt rul ska jag göra den 7 mars.
Josefineq skrev 2016-03-05 07:47:06 följande:
Jag är i v 17 (16+2) och har en jättestor mage (enligt mig). Alla på jobbet säger "Gud vad stor mage för att bara vara i v17. Det måste vara två!". Jag var på kub och där såg de att det bara var en. Jag känner inga sparkar eller rörelser. Jobbigt att vara orolig hela tiden! Känner ni likadant? Är ni stora? Har ni känt några rörelser? Har rul 29 mars... SÅ LÄNGE TILLS DESS!!
Jag är i vecka 16 på måndag och har det senaste dagarna kännt tydliga rörelser lite varje dag., Men detta är mitt 3 dje barn med. Sedan kan bebis ligga så att den sparkar emot ryggen, då känner man inget alls, Detta hände mig med sonen att helt plötsligt så slutade jag känna rörelser och det var relativt långt gånget i graviditeten, åkte upp akut till sjukan och på ul så såg man att han sarkade för glatta livet men ändå kände jag inget för han sparkade bakåt åt min rygg,