Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Har letat som en toka på internet nu och överallt samma svar angående skivat pålägg, så länge det är en lite längre hållbarhet så ska det gå bra, och när paketet har öppnats så ska man helst inte äta den efter 2,3 dagar.

Man blir ju paranoid, läser om allt man stoppar i munnen, jag vet när min mamma väntade mig och mina syskon, hon åt och drack vad hon ville och vi lever och är pigga :)

• skattenmust
    Josefineq skrev 2016-03-05 13:51:04 följande:

Ok, skönt att höra! Är så trött på att vara orolig hela tiden bara. Tänker ständigt på om bebisen lever när man inte känner något längre. Men man växer ju så det är väl ett gott tecken :)

Ska försöka att sluta oroa mig men lättare sagt en gjort. Det kurrar ofta i nedre magen. Det kanske är bebis? Är väl i dessa spökveckor nu.. Får helt enkelt stå ut och vänta till 29 mars :) tack för infon! Det hjälper! Kul att du känner bebisen därinne. Vad tidigt du får göra ditt rul förresten, skönt!
    skattenmust skrev 2016-03-05 09:34:56 följande:

Kan vara att du fått en uvi, väldigt vanligt när man är gravid, be dom även att ta en odling för gbs. Jag hade det med mi son, och ska snart be att dom kollar upp det denna gången också. Tror inte att det är någon fara för bebis, utan mer du som lider men kolla upp det iallafall..Jag fick tid för Rul samtidigt som dom bokade in mitt kub ul, och mitt rul ska jag göra den 7 mars.Jag är i vecka 16 på måndag och har det senaste dagarna kännt tydliga rörelser lite varje dag., Men detta är mitt 3 dje barn med. Sedan kan bebis ligga så att den sparkar emot ryggen, då känner man inget alls, Detta hände mig med sonen att helt plötsligt så slutade jag känna rörelser och det var relativt långt gånget i graviditeten, åkte upp akut till sjukan och på ul så såg man att han sarkade för glatta livet men ändå kände jag inget för han sparkade bakåt åt min rygg,

Jag är också orolig varje dag för något, ringer 1177 och mvc i tid och otid, googlar hela nätterna. Å även om det inte är farligt med pålägg så kommer jag sluta med et nu också. 

Tidigt ul? haha den 7 mars , då är det som mest vanligt att göra ul. :)

Ps, tror snart jag får direktlinje till 1177, hahahaha
  • skattenmust
    Axelberg79 skrev 2016-03-05 15:48:09 följande:

Vid inskrivningen sa min BM att det borde vara lag på att gravida ska har förbud på att googla... hahahahahahahaha jag tyckte det var väldigt roligt sagt. Tycker att man bara får höra skräck historier och blir uppstressad. Jag är mycket mer orolig nu med denna lillsmurf än när jag skulle få min son för 13 år sedan.

haha hon har en poäng, efter vårt prat om listeria innan idag så fck jag kraftig huvudvärk ocg tycke mig få alla symtom på listeria. la mig att sova och vaknade nu. Jag åt ju rökt kalkon igår och idag, meeen nu är det slut på det med även om det står att så länge det har lång hållbarhet så är det ingen fara, men varför ta risken...hua...

När jag fick min dotter för 17 år sedan så åt jag allt, och då menar jag allt. Var inte det minsta orolig för något...helt underbart, fick nojja på kaffe så lätt slank 13 koppar ner per dag.

Med min son så kom nojjan (5 år sedan) och jag blev mer och mer försiktig och till slut som nu, paranoid, hahah 14 ul.hm....

Denna gången paranoid redan från början och har svårt att sluta att oroa mig för diverse saker, har inte känt av lillan direkt idag så nu oroar jag mig för det, kanske huvudvärken som var extrem var ett tecken på något dåligt...suck....Hopas jag får känna henne snart..igen.
    Josefineq skrev 2016-03-05 17:25:06 följande:

Jo det vet jag men jag fick rul i v 21 :( därför jag tyckte ditt var "tidigt". Haha ok. Skönt att höra att vi alla är oroliga i stort sätt och förhoppningsvis i onödan!

ahaa, jag förstår , jag tror att jag kommer vara i vecka 19 eller dyl när det är dags :) jaa denna ständiga oro...fruktansvärt, nu sitter jag här och undrar om min huvudvärk är listeria som hoppat på mig, hahahahaahah
  • skattenmust
    Axelberg79 skrev 2016-03-05 20:19:35 följande:
    Jag kan tänka mig att din huvudvärk kommer från att du googlat för mycket och funderar konstant.. hahahaha..
    hahaha aaa så kan det faktiskt vara  *asg*
  • skattenmust

orolig igen....hemsk huvudvärk och lös mage????
    Jag som har hemska problem med att sköta magen och har dessutom lite ont nedtill...har inte haft molvärk på ett bra tag ju....

• skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-05 21:42:50 följande:

Tack!

Jag kände i fredags att det "kittlade" till i urinblåsan när jag satt men tänkte inte mer på det, igår kväll så var jag kissnödig flera ggr på en timme och det sved efteråt, idag var det bra så jag tänkte att det va säkert inget men de på 1177sa att man ska kolla upp de symptomen samma dag eller senast dygnet efter när man är gravid. Jag bar bortrest igår så det fick bli idag.

Sen undrar jag om nån här har fått kraftig huvudvärk? Det fick jag igår kväll, sen fick jag grymt ont i axlarna och nacken, tog 2 alvedon men mådde bara illa så jag kräktes. Sen släppte det mesta! Idag har jag haft lättare huvudvärk hela dagen...

Hmm, skrev flera inlägg om att jag har hemsk huvudvärk...men ingen svarade på det..men man ställer en del frågot och sällan får man svar här inne.
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-03-05 22:39:18 följande:

Ja visst är det tråkigt när man inte får svar Hur är det med din huvudvärk nu? Har du blivit av med den?

Ja faktiskt, man kan ju lika gärna föra en monolog med sig själv, tycker det är väldigt sällan någon här inne tar sig tid att svara medans jag faktiskt försöker att svara när andra oroar sig, lite trist... jag har fortfarande lite huvudvärk och nu helt plötsligt öm i fiffin....suck....denna ständiga oro....
Svar på tråden BF Augusti 2016