Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Snuttispluttis skrev 2016-02-26 20:17:09 följande:

Och blir så avis på alla som redan har rul och redan har sett sina bebisar på ul! Jag vill också :(

Har iaf tur att jag inte har blödit nåt (pepparpeppar) och att magen växer och så. Annars hade jag nojjat järnet..

Du skriver om huvudvärk, detta har jag också haft lite till och från, sedan kan jag lova en sak, även när du sett ul...så kommer du nojja ändå, det ingår lixom ;)
    Nmg skrev 2016-02-26 20:54:56 följande:

Hur är ert humör? 
    det känns som att jag har en extrem PMS, känner mig jätte irriterad och jag blir så förbannad över saker...

Detta känns igen rejält.....jag har för första och enda gången klappat till min make, han blev nog lika chockad som jag, jag blir vansinnigt lätt irriterad på honom, och stör mig på småsaker...
    Snuttispluttis skrev 2016-02-26 20:15:03 följande:
    Jag bär så länge kroppen inte säger ifrån. Dottern på 10 kg, matkassar, barnvagnen i och ur bilen osv. Får ont i korsryggen på kvällen när jag har burit mycket på dottern dock :/
    Oj, hehe i detta ämnet så är jag en riktig fegis, paranoid nästan ..Jag vet när min egen mor var höggravid så mitt i en flytt så lyfte hon ett kylskåp, inget hände, Men jag själv är jätteorolig för att lyfta minsta lilla...önskar så innerligt att man bara kunde få njuta...detta är ju min sista..
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-02-27 08:05:21 följande:
    Här ha det blivit mycket inlägg

Ang lyft så är jag lite försiktig, haft MF så man tänker väl mer nu.

Jag kan lyfta tösen på typ 11-12 kg men få inte bra in pelletsen för gubben (16 kg) o äldsta sonen hjälpte till när vi hämtade soffa då jag inte fick lyfta det heller

Matkassar bär jag in o kan även lyfta in 3-åringen i bilen när han lånar syrrans stol (den är mer lättåtkomlig än hans)
    Jag är nog än mer försiktig (paranoid) än så, också pga upprepade mf.
    Jag hade en mardröm inatt, vaknade kallsvett...drömmen var- jag lyfte en TV, hahahahahhaha
  • skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-02-27 08:53:42 följande:
    Haha jag vägde en tung matkasse, för att kolla liksom. 7kg vägde den. Så länge allt är bra och man har en normal graviditet så är det absolut ingen fara!

Jag tänker att många tränar ju på gym osv. och då är det ju ännu tyngre.

Det är underbart med all denna oro
    hahahaha, jo en normal graviditet ska ju tåla lite, men som du säjer- denna underbara oror..haha man blir ju smått galen... sant det där med gym, jag hade en väninna som tränade hela sin graviditet, jag trodde på allvar att hon var galen, men ut kom en underbar liten psins :)

Hahaha att väga, nej nej sätt inga ideer i huvudet på mig..hahaha
  • skattenmust

Hade symtom inatt- AP ont i ligamenten när jag hostar som en toka, e genomförskyld med hemsk hosta, det gör ju skitont när ligamenten drar, men det är ett symtom, haha

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-27 11:17:30 följande:
    Haha, jo vet med mig att jag kommer oroa mig tills bebisen är ute. Var sån med dottern. Trodde att allt från mf och missbildningar till knut på navelsträngen i vecka 40 skulle hända.. Är inte lika orolig denna gången dock, men osäkerheten finns ju ändå där.

Och sådär feg med tunga lyft var jag med dottern. Vi flyttade i vecka 12 och då vågade jag inte hjälpa till för jag hade ju hört att gravida inte skulle lyfta tungt, haha. Min stackars man fick bära typ allt själv :P

Förstår att du är orolig. Speciellt när det är sista för er och med din historia. Är ju bättre att ta det säkra före det osäkra om man kan :)
    ja orolig lär man ju alltid vara och när dom väl är ute så kommer ny oro för annat, men det ingår väl i det hela ;) Just knut på navelsträngen, det var det dom trodde hände med min dotter som lämnade i magen, Nu sa min man imorse att efter denna så vill han ha en till, hahahahahah jaja vi får la se hur det blir med det.

Jag är sååå sjåpig med lyft ..vill helst inte ta i något, hahaha
    Snuttispluttis skrev 2016-02-27 11:19:19 följande:
    Samma här! Minsta lilla som går emot min planering och jag blir typ rosenrasande.. Min man tycker inte att det är så charmigt, men lätt att rå för :/ Med dottern blev jag mest deppig och ledsen för saker. Kul hormoner hörni! ;)
    hahahaha, samma här, jag har aldrig använt våld emot min man, men råkade klappa till honom vid 1 tillfälle, rasande var jag. blir fortfarande arg men får ju behärska mig, hahaha
    havsblomman skrev 2016-02-27 11:44:53 följande:
    Spökveckor! Vad intressant! Har aldrig hört det uttrycket, jag har BF 28/8 och från igår fick jag för mig att barnet dött eftersom jag inte känner några ymptom längre....
    Ja detta är väldigt vanligt för sedan igår så känner jag mig inte det minsta gravid, inga ömmande bröst, inga känsliga vårtgårdar, osv. Men det ska visst vara helt normalt i v 14 och framåt kan tom börja i vecka 12, och fram tills dess att man känner fosterrörelser för jämnan, sådär kul...
  • skattenmust
    havsblomman skrev 2016-02-27 11:44:53 följande:
    Spökveckor! Vad intressant! Har aldrig hört det uttrycket, jag har BF 28/8 och från igår fick jag för mig att barnet dött eftersom jag inte känner några ymptom längre....
    vi ska ha nästan samma dag, jag är flyttad till bf den 26 te aug, så du kommer nog som jag känna dig väldigt ogravid nu ett tag...
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-02-27 14:06:08 följande:

Inga spökveckor här än. Har ju en massa symtom fortfarande och så mår jag ju fortfarande rätt dåligt :/

Ber till gudarna att det snart går över! Vecka 15 nu.

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag vägde mig imorse och har gått upp totalt 3,5kg sen sista mens.

hehe jag har gått upp 5,5 kg :D
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-27 20:14:03 följande:
    Men usch då, hur långt gången var du då?

Oj, redan prat om en till? :P

Hur många barn har ni sen tidigare? Du har säkert skrivit det förut, men har så dåligt minne nu :/
    Jag vet inte exakt hur långt gången jag var, man upptäckte på Kub ul att hon nyss lämnat oss....

Nu är jag livrädd, alla symtom är som bortblåsta, inga känsliga bröst eller något alls...??? Hoppas detta bara är spökveckorna...

Ja jag har 2 barn sedan innan, men min man han har inga alls, beundransvärt att han bara vill ha 2 med tanke på att dom är 7 syskon i hans familj , hahahah

Näe fy, nu är jag orolig...
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-02-27 20:03:54 följande:

Är ni oroliga för Zika viruset? Jag har bokat en weekendresa med min man till Rom om 2 v. Har nu

Läst lite på olika nyhetssidor att viruset kan sprida sig

Med en så kallad tiger mygga i södra Europa ( bland annat Italien) under våren o sommaren. Nu är det ju typ vår i Italien, kommer bli ca 17 grader

På dagen när vi Är där och 13 på Kvällarna. Så nojig som jag är så funderar jag på att avboka resan... Visserligen kommer jag ha långbyxor på mig och långärmat för så varmt är det ju inte men jag blir orolig Ändå. Hur skulle ni göra?

jag skulle aldrig våga åka, meeen jag e nojjig också.
Svar på tråden BF Augusti 2016