Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Någon annan som har crawings? Här är det räkor och citron, gärna frukt med.

• skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 08:16:00 följande:
    Vilken liten kämpe ni har! :) hur står det till med dig nu? Medicineras du under hela graviditeten?
    hehe ja hon är en kämpe utan dess like, ja jag medicinerad under hela graviditeten, med min egen medicin men är inte tillåten att ta någon som helst annan, inte ens panodil.
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 08:16:00 följande:
    Vilken liten kämpe ni har! :) hur står det till med dig nu? Medicineras du under hela graviditeten?
    hehe ja hon är en kämpe utan dess like, ja jag medicinerad under hela graviditeten, med min egen medicin men är inte tillåten att ta någon som helst annan, inte ens panodil.
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 08:20:32 följande:
    Inga cravings här. Får se om det kommer nån.

Har knappt sovit nåt pga all klåda. När jag väl lyckades somna så vaknade yngsta (vid 4) och var gnällig, vägrade somna om.. Så typiskt.

Upptäckte på morgonen nu att jag är alldeles rödflammig på hela kroppen förutom ansiktet som ser typ blekt ut :p har ont i armbågarna och knäna också. Har ringt bm men hob ringer inte upp förrän vid 11. Känns som en evighet :(
    Men va jobbigt, tycker nog att du ska söka akut om inte din bm tar dig på allvar. Jag hade en bm som inte kunde mer än jag själv, och undrade jag något så fick jag mer svar av att googla. Nu har jag bytt i väntan på spec mvc :) 
    4?? du milde tid, jag är inte avundsjuk..stackars..
  • skattenmust
    Axelberg79 skrev 2016-02-26 10:11:49 följande:

Det enda jag kommer på att jag tycker är godare nu än förut är kall mjölk. Och att jag absolut inte är så sugen på godis och glass.. jag har alltid varit en enorm sockerråtta :)

hahaha jag älskar godis men har dock fått enorm avsmak för chocklad, mjölk är något som går åt här i jättemängder :)
    Serah skrev 2016-02-26 10:24:36 följande:
    Oj ok. Hoppas du inte kommer i de situationerna där du tex skulle behöva panodil. Det är ju inte bara hon som är en kämpe, du med.
    jag hoppas verkligen att jag slipper bli sjuk för risken är då att jag blir inlagd istället, hehe joo vi är kämpar {#emotions_dlg.flower} 
    Serah skrev 2016-02-26 10:30:47 följande:
    Jag hoppas hon tar mig på allvar för jag kan inte sätta mig på akuten just idag. Är hemma med alla tre barn då det är sportlov denna vecka :/ och maken ska på aw just ikväll. Timing...

Jobbigt med en sån bm! Hoppas du blir mer omhändertagen på spec mvc, vilket du borde ;) annars skulle de inte heta som de gör :)

Maken var snäll och tog upp minstingen när vi gav upp med att få honom att somna om. Vi höll ut ända till 5.15.
    Ja det är enormt viktigt att känna förtroende för sin bm, åhh va skönt att maken kan hjälpa till, men visst är det typiskt att barnen är hemma när man behöver som mest ro, Min dotter ligger i influensa och har gjort hela sitt lov ..Jag är liite light orolig att åka på det.
    Jo jag är säker på att spec mvc kommer ta hand om oss på bästa sätt, hehe 

• skattenmust

När jag vaknade idag så kände jag mig inte det minsta gravid, trots att jag kände skatten röra sig sent igår natt, undrar om man går in i spökveckorna nu?
    Såg lillsnorkan röra sig så sent som i förigår ..

• skattenmust

Någon annan som gått in i d sk spökveckorna? Känner absolut ingenting idag, har haft jätteömma bröst, ligament som gör apont osv, kände lillen röra sig igår, men känner mig totalt ogravid idag?? Såg även på ul för 2 dagar sedan att allt var okey med henne, har jag hamnat i spökveckorna?

• skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 12:23:48 följande:
    Tror jag är i den nu, eller var det innan iaf. Kände mig absolut helt ogravid. Var jättenervös vid kub för jag kände ju ingenting. Men ändå så var det en liten levande krabat där i :)

Läskigt när det blir så. Har fortfarande inga känningar i bröstet, molande värk har kommit tillbaka men jag könner inga rörelser alls än.

Tror du kommit i den ja, du har sett din lilla tös så hon mår nog prima fast du inte känner nåt för tillfället :)
    Åhh tack för svar, ja aså jag har haft jätteömma bröst hela tiden men vaknade idag och känner ingenting alls,är i v 15 enl mig själv men blev flyttad 4 dagar bakåt i förigår på ul. har haft jättemycket molvärk,ömma bröst..men idag ingenting!?

Jo vi såg ju henne sprattla omkring som en fisk i förigår och läkaren sa att allt ser helt normalt ut. Min enorma rädsla är att hon ska dö då jag varit med om det en gång innan, Men det var lite tidigare än nu, så varje dag är guld värd.

Kände henne röra sig igår kväll, men alla symtom bara försvann under natten.
    Din klåda, har du andra symtom? Illamående, kräkningar? enorm trötthet?
    Hoppas att du får hjälp nu.{#emotions_dlg.flower}
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 19:25:54 följande:
    Förstår det. Usch så otäckt. Du ska se att hon kommer frisk och fin i augusti. Har du fått tillbaka nån känning nu? Känt nån buff?

Nej, inga andra symptom. Trött är jag men om det är pga klådan eller järnbrist vet jag inte.

Sköterskan på vc sa inte så mycket. Hon menade på att utslagen på kroppen har med klådan att göra. Det var den kopplingen hon gissade på. Så det kändes ganska onödigt att gå dit.

Har haft ont i armbågens utsida uppåt igår kväll och under natten. Det har försvunnit under dagen men fick istället ont i knäna som gick över till ont i smalbenen nu på kvällen. Vet inte om det har nåt med klådan, eller om det är pga graviditeten eller bara nåt helt annat som lyckades komma precis samtidigt som allt det andra...
    Lovar att svara lite senare när barnen sover :)

Sedan en fråga till er ALLA gravida, Hur är ni med tyngre lyft, typ vid mathandling? Mindre barn, osv?
    Jag tror min nojja går lite överstyr...
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-02-26 19:25:54 följande:
    Förstår det. Usch så otäckt. Du ska se att hon kommer frisk och fin i augusti. Har du fått tillbaka nån känning nu? Känt nån buff?

Nej, inga andra symptom. Trött är jag men om det är pga klådan eller järnbrist vet jag inte.

Sköterskan på vc sa inte så mycket. Hon menade på att utslagen på kroppen har med klådan att göra. Det var den kopplingen hon gissade på. Så det kändes ganska onödigt att gå dit.

Har haft ont i armbågens utsida uppåt igår kväll och under natten. Det har försvunnit under dagen men fick istället ont i knäna som gick över till ont i smalbenen nu på kvällen. Vet inte om det har nåt med klådan, eller om det är pga graviditeten eller bara nåt helt annat som lyckades komma precis samtidigt som allt det andra...
    Nu så, ja jag pratade med mvc idag och dom sa att just nu går jag in i spökveckorna och man kan vara helt symtomfri och känna sig helt ogravid tills dess att det blir mer rejäla och kontunerliga puffar från lillan, har inte känns henne idag men brukar göra det när jag ska sova och varvar ner.

Okey, inga andra symtom, det är ju ändå positivt. Kanske är så "enkelt " som gravidklåda, får hoppas att det ger med sig Att gissa att klådan beror på utslagen, var det allt hon hade att komma med? Jisses.... Jag fick en väldig klåda och utslag när jag väntade min lille son, men det berodde på min enorma crawings för saltgurka, haha 

Det du beskriver om armbågen, jag hade en light variant av karpaltunnelsyndrom, tror jag det hette....behöver ju inte ha med det att göra alls, bara en tanke..
    Jag känner ju av att jag blivit tung, som när jag sätter mig på huk och reser mig upp..
Svar på tråden BF Augusti 2016