Mika86 skrev 2016-03-07 19:28:14 följande:
V18 än iaf, bli nog flyttad ca 2 veckor vid rul, blivit flyttad 10-14 dagar med de andra barnen, så fått + innan äl t.o.m enligt de, händig är jag
Inte haft så mycket mllvärk nångång faktiskt, va med tösen bara, kände lite i förgår men inte mycket.
Jo men molvärk kan ju va positivt med, det är ju ett gott tecken, även om man få flytningar.
Åh ja hade gärna tittat o lyssna på hjärtat dagligen.
Åh vad fint o väldigt ovanligt, faktiskt aldrig hört det innan, kul med namn som inte är vanliga, kan ju bli mer problem typ "hur uttalas det?" typ.
Vi har en son som heter jax, med typ engelskt uttal men många uttalar det Jacks o tror han heter det
haha jisses, vilken flytt 2 veckor!! jag har blivit flyttad fram och tillbax i 4 dagar typ, men sista ul,en så har det stannat vid samma datum, får se på rul sedan om det ändras igen, hahaha som ett lotteri , Bingo!! haha
ahh, jag har haft molvärk till och från hela tiden men nu är det lugnare ikväll, kom just hem efter att ha deltagit på ett event som berörde mig väldigt mycket.
haha jag hade gärna åxå lyssnat men helst titta på henne..
Tack så mycket ang namnet, jag älskar det. Tog det från en film, som fick mig att gråta som ett barn, men berörde mig in i själen, så jag sa til min man, hon ska heta Soroya, han frågade mig varför...så jag satte på filmen och han grät han med, sedan var vi helt eniga :)
Min man är inte svensk så vi ville ha ett namn som funkar här men ändå har inslag från hans land, hon kommer ha mitt efternamn som är helsvenskt.
jax tycker jag var riktigt coolt :)
Snuttispluttis skrev 2016-03-07 20:24:03 följande:
Foglossning känns iaf för mig som överansträngningsvärk i korsryggen som strålar mot höfterna. Typ som att kroppen inte har muskler nog för att bära upp. Sen på nätterna värker det som om jag har legat jättelänge så är alldeles stel.
När jag hade halsbränna drack jag en del kolsyrat vatten istället för vanligt vatten. Och så undvika stora portioner och fet och stark mat.
Och vi kollade inte könet med första, men nu hoppas vi att knodden ska vilja visa :) Kändes konstigt med dottern att inte veta att hon var en tjej även fast hon var det. Att kalla henne för bebisen när hon var en färdig liten tjej så lång tid i magen. Men alla känner ju olika. Sen spelar det ingen roll vad det blir, vi blir lika glada oavsett kön så länge som knodden är frisk.
Hmm, då har jag nog sluppit foglossning tack och lov, hoppas det håller i sig att jag slipper och att du snart mår bättre.
Emmasofiabe skrev 2016-03-07 20:35:18 följande:
Ååååh jag kan inte vänta mer på att få kolla kön! Tycker det är jätteviktigt för mig för att kunna lära känna min bebis bättre i magen och kunna ta emot den på ett bättre sätt när det är dags haha men det kanske är bara jag :)
Ja för mig är det också ett sätt att få en idenditet på bebisen när jag vet vad det blir, man kan vänja sig lite, förbereda mer praktiskt osv, mina barn kan vänja sig vid känslan av att få en lilllasyster :)