• moen

BF Augusti 2016

Ja tiden går jättesnabbt! Går nart in i v 29 :O blir lite rädd när jag tänker på det.. Hur ska jag hinna allt?

Va på gravidmassage igår hos Stockholms massageklinik. Har varit väldigt stressad och orolig (inte bara för att jag ska bli mamma) och provat att gå till psykolog men känner att det inte funkar. Kändes väldigt lyxigt att äntligen få unna sig något under grav :) vi har inte riktigt haft råd med nåt.. Blir nog någon gång till innan det är dags för lilltjejen att komma ut, känner mig lite som ny nu efter massagen.

• moen

Haha ja trettiotal.. Känns konstigt att tänka på det :O

Fick ligga på mage på en sån gravidbänk :)

Urs klippa tånaglarna är inte kul.. Och allt annat sånt som kräver att man böjer på kroppen när man har en kula på magen. Får hålla andan och hoppas på att inte svimma haha! Brukar ta bort håret "där nere" men nu är det ju helt omöjligt. Funderar på att testa brasiliansk vaxning för hatar när det är hårigt, men hört att man är extra känslig när man är gravid? Inte så sugen på att låta sambon hjälpa till heller :S

• moen

Va superskönt att äntligen få ligga på mage, bästa sovställningen ;)

Ja de är ju inte alltid lätt de där med rakning.. Får se om jag orkar låta det vara el om jag hinner blir tokig :O

• moen

Somnade tack och lov inte :D då hade jag nog aldrig vaknat haha!

Ja ogräskänsla vill man försöka undvika hahaha!! Får göra det i blindhet, kommer lyckas med snygga kala fläckar men sålänge man har lite under kontroll ;))

Mika, känner inte av vätska/svullnad mer än än att det är lite trängre med ringen. Har hängt den i halsbandet tills efter graviditeten. Mest för att jag inte ska råka bli supersvullen och inte få av mig den :)

• moen

Mika, ja det är väl bäst :/ men va lite tråkigt att ta av..

Mulan, hahaha ja man är ju inte världens sexigaste just nu ändå men man kan ju försöka göra sitt bästa :D.. även fast det kanske ser ut som skit när man gör det med bara känseln xD Sambon säger att han inte bryr sig men jag gör det mest för min egen skull också :)

• moen
    Misszandra skrev 2016-05-08 22:08:46 följande:

Åh vad roligt, inte sett någon augustigrupp. Kanske för jag innan rul var beräknad i juli. Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Är gravid med första barnet, beräknad till den 3/8 och det är en pojke. 

Välkommen! :)
  • moen
    sisak skrev 2016-05-09 18:50:58 följande:

Skriv gärna in mig på listan

Sisak, 36år, andra barnet, bf 24/8 pojke

TS har försökt ändra listan ett tag men är fel hos FL :( vi får nog vänta ett tag till
  • moen
    Misszandra skrev 2016-05-10 11:57:49 följande:
    Nej jag vet, har också upplevt det. Så verkligen kul att se en sån här grupp! När är du beräknad till då? Jag har den 3 augusti så det verkar som jag är först ut enligt listan iallafall. Jag hoppas på lite innan, och absolut inte efter men kommer säkerligen gå över. Blir säkert sist ut haha ;p
    Jag är beräknad 2a augusti, sen är det en till som är beräknad 3e (kommer inte ihåg vem) :D

Men oj ni som packat väskan redan, ni gör så att jag känner mig lat haha! Har sagt nu varje dag i 2 veckor att "jag måste packa väskan" men har fortfarande inte gjort det :D

Idag har 70% av grav gått, så spännande! Kändes som att jag skulle dö av 25 graders värmen igår.. och idag ska det va samma :S hur ska vi klara sommaren??
  • moen
    Curlingmorsan skrev 2016-05-11 08:49:34 följande:

Lämnar ni ofta urinprov till bm? Jag fick göra det vid inskrivningen v 12. När jag var där på andra besöket förra veckan tog hon inga prover alls. Bara pratade lite och lyssnade på hjärtljudet. Nu ska jag inte tillbaks förrän i mitten på juni när jag är i v 29. Verkar som ni andra både fått lämna urinprov och kolla järnvärdet oftare?

Har inte heller fått lämna urinprov (bara vid inskrivningen). Järnvärdet fick jag kolla vid inskrivning och 3e besöket, och misstänker att hon kollar nästa gång också då jag haft problem att få upp det. Ska på 4e besöket nu nästa torsdag (v 30!! <3) och då hade jag tänkt fråga om ja kan få göra urinprov :)

Fin mage skattenmust! :)
  • moen
    Nmg skrev 2016-05-11 11:16:38 följande:

Tack allihopa för svar. Jag har höj o sänkbart bord så jag kan stå, ska se om det blir annorlunda idag om jag lägger upp benen på en stol!

Jag har bara lämnat urinprov vid inskrivningen, lämnade inget när hag va till Bm v 25. Jag Hr lämnat 3 ggr redan på hälsocentral eftersom jag fick uvi i mars.men det har sett bra ut!

Kollade järnvärdet och det låg på 106, hade 100 vid inskrivningen så Bm tyckte det va bra att det hade gått uppåt. Även fast 106 inte är sååå bra men hon tyckte inte jag behövde äta mer järn. Äter 1 tablett om dagen redan.

Oj men 106 är väldigt lågt. Jag hade 104 vid inskrivning och 106 nu senast när jag tittade. Inte alls bra! Så äter dubbla niferex och fått ändra om kosten en del. Om det inte gått upp mer tills nästa gång jag kollar mig måste nåt mer göras :(
Svar på tråden BF Augusti 2016