• moen

BF Augusti 2016

Har tyvärr fått mycket bristningar på insidan av låren! Känns inte kul.. Har inte blivit större över låren så de är konstigt :( har fått två streck på varje sida på höfterna också..

Har haft foglossning nästan ända från början. Vissa dagar är värre än andra. Skönt att jag studerar hemifrån, annars hade jag vart tvungen att bli sjukskriven då ja arbetade på förskola innan! Vissa dagar kan jag inte gå. Är hemskt att promenera med hundarna dessa dagar.. Har använt mig av kryckor.

(Oj vad jag gnäller!)

• moen

Vi har varit alldeles för pirriga så köpt allt redan! Förutom till skötrummet då vi har stambyte å total renovering från och med maj tills lilltjejen kommer (hoppas dom hinner klart i tid!).. Så får bli att köpa sen när vi vet hur tvättrummet/skötrummet ska se ut :)

Köpt (och fått) i lite olika storlekar men har några i stl 50, mer i 52 och några saker i 56. Hoppas de blir bra! Sambon är orolig för att vi behöver köpa ännu mindre då våra vänners son drunknade i 50 men tror inte de?

• moen

Vi har köpt en Brio Happy med 4 fasta luftdäck. Fick en ny på 50% rea då det är en utgående modell. Kände mig nöjd när vi fått hem den och allt då vi går mycket i skogen och vi ville h en stabil vagn! Men nu när jag ser alla smidiga vagnar med 2 "rörliga" där fram blir ja osäker.. Men gjort är gjort :) blir säkert bra.

Jag längtar också till BF! Tycker det ska bli så kul att få uppleva en förlossning! Vill absolut inte ha någon bedövning men får se hur se blir med det när det väl gäller! Men har en lågt sittande moderkaka så vet inte om jag får uppleva det eller om jag måste göra kejsarsnitt. Får reda på hur det blir efter extra ultraljud i v 33. Är så orolig och kommer bli jätte ledsen om jag inte får föda vanligt :(

• moen

Hallonpajen: Skönt att höra, tror våran kommer bli bra för hundpromenaderna! Vi kommer inte att vara så mycket inne i stan och gå i köpcentrum och affärer ändå med tanke på våran ekonomi som vi kommer att ha när jag går från studerande till mammaledig.. Så det får gå med en lite större och krångligare vagn :D

• moen
    skattenmust skrev 2016-04-18 11:18:25 följande:

Hej hej tjejer :)

Hoppas att allt är bra med er alla, jag har varit frånvarande ett tag så svårt att läsa ikapp så mycket, men hoppas att alla mår bra :)

Vecka 22 idag, så glad, känner lillan vare dag nu, och vi busade igår, jag puttade lite på henne å hon puttade tillbaka, haha 

Var inne på ul för ett par dagar sedan då en kvinna stor som en koloss bestämde sig för att pressa ner sin hand rakt i magen på mig å häva sig upp från sätet i bussen, jag blev rasande men mest rädd, dock så var allt okey med bebis :)

Jag håller mig för det mesta hemma nu, men idag fick jag sms om att min beställa baby box har kommit så den ska jag hämta, Vi har handlat en del till henne nu även om det fortfarande skrämmer mig.
    Jag har lugnat ner mig en del vad det gäller utbrott, men kan störa ihjäl mig på saker än..försöker dock kontrollera det, haha

Kram från mig

Urs vilken läskig människa! Att ens göra så överhuvud taget, men sedan på en gravid kvinna! Skönt att allt var bra :) Väntar fortfarande på min beställda baby box, ska bli kul att få den :D!
  • moen

Hallonpajen: Jag tror man känner skillnad rätt fort efter att man börjat ta järn :) Har beställt lite olika boxar, fick hämta både från Lloyds apotek och Babyproffsen. Väntar nu på en box från Apotek hjärtat som hade 1 månads leverans och sen får vi en från Libero strax innan FL. Har gått nuts på boxarna.. är ju som små paket och jag älskar överraskningar!

Du kan se olika boxar på: www.babypaket.com/

• moen

Hallonpajen: Ja det är mest skräp i dom men alltid någon liten rolig överraskning :)

Jag började med mina järntabletter efter första besöket i v 8. Är så glad för det! Mådde nog med dåligt från illamående och kräkningar. Hade inte orkat med järnbrist också!

Mika86: I min Box från babyproffsen fick jag andra saker. Kanske beror på vilken butik man hämtar ifrån :)

• moen
    LillaHallon skrev 2016-04-18 21:52:13 följande:

Hejsan, här kommer en som väntar andra pojken i augusti!

Välkommen!
  • moen

Är i v 26 och gått upp 8 kg.. Känns lite sådär :/

Besök hos BM idag och hoppas på att få höra lilltjejens hjärta <3 och kanske BM kan få in i sitt huvud att jag har problem med fogarna men hon verkar inte vilja det. Hon ville nästan inte ge mig lergigan comp när jag inte gjorde annat än att spy och bodde på toaletten.. Även fast jag bad om det.

• moen

Igår fick vi höra lilltjejens hjärta <3 tänk att det faktiskt är en liten människa där inne!

Hade fortfarande lågt blodvärde även fast jag käkat Niferex sen v 8. Har även ätit järn och c-vitamin rik mat men verkar inte ha fungerat :( börjar med dubbel dos Niferex nu så får vi se om det blivit bättre tills nästa besök om en månad :) annars undrar man ju va de kan va för fel..?!

Snuttis: Går stadigt uppåt men kommer väl öka lite mer snart när man närmar sig slutet :O

Svar på tråden BF Augusti 2016