• moen

BF Augusti 2016

Härligt Zarizen! Skönt att komma hem :) säg åt honom att stanna några veckor till! ;)

• moen

Haah fy för värmen!! Va hos arbetsförmedlingen igår (som för övrigt skrattade åt mig för att jag ska bli föräldraledig om 2 månader). Vaggade fram som en stor kula, jagade varje skugga med lökringar på linnet och en stor fet glass i högsta hugg. Va nog inte bara arbetsförmedlingen som skrattade åt mig igår!

Ska till läkaren på tisdag och få sjukskrivning! Va dum nog att springa sista biten till tunnelbanan för några dagar sen (som också måste sett kul ut) och foglossningen har flyttat sig från bak till fram över blygdbenet. Känns som att jag fått en spricka! Ska kolla upp det med när jag ändå är hos läkare :O hoppas bara försäkringskassan accepterar.. :/

Sambon får skäll vardagligen för allt möjligt D:

Är det inte härligt att vara gravida tjejer?! :D

• moen

Kommentarer om magen känns ganska okej, förutom när dom kommer från mamma! För hon ska kommentera rumpa och lår med, och till magen säger hon "men alltså.... De är ju lite fett också". Blir så jävla förbannad!

Har inte märkt att jag är så svullen om benen och fötterna, förutom att skorna känns trängre. Men inget jag stört mig på hittills!

Ont i benen har inte jag :O har haft problem med vadkramp men har blivit lite bättre sista veckan.

Imorgon ska jag på ultraljud för att se så att moderkakan växt uppåt (och kika på lilltjejen)! :D<3 hade föreliggande moderkaka på första ultraljudet. Hoppas så mycket på att allt ser bra ut imorgon! Vill så gärna föda naturligt.. Kommer bli så ledsen om den fortfarande ligger i vägen :((

• moen

Jippi moderkakan hade vuxit uppåt och allt såg bra ut på ultraljudet <3 hon vägde ca 1800, vet inte hur säkra dom kan vara. Låg med huvudet neråt och fötterna mot min vänstra lunga (jo tack det har jag kännt ett tag nu..!). Fick en superfin bild också på ansiktet och en liten hand som hon sög på! :) är så överlycklig över att se henne och se att allt e bra! <3

• moen
    Misszandra skrev 2016-06-07 16:14:07 följande:

Måste fråga er en fråga om vikt. 

Är i vecka 32 (31+5) och har gått upp ca 15 kg redan. Har börjat tänka att det är ju nu bebisen börjar väga en del och nu börjar den "riktiga" viktökningen. När jag vägde mig förra veckan hade jag gått upp 15 kg och nu när jag vägde mig har jag gått ner något enstaka kg, har hört att det inte är bra att gå ner i vikt då gifter frigörs av viktminskningen, men är det farligt? Jag äter mindre, eftersom magsäcken inte får plats och jag har fett att ta av, är långt ifrån undernärd. Så min fråga är, spelar något kg hit eller dit nån roll för bebisens hälsa?

Tror inte att det gör något att man går ner i vikt. Inte hört något om det iallafall och barnmorskan sa aldrig nåt :) gick ner flera kg i början av grav för att jag spydde så mkt och inte kunde äta. Började gå upp i v.15. Jag har gått upp 10 kg totalt från min vikt innan grav. Tror att de där löser sig naturligt :)

Härligt med igångsättningen curlingmorsan! :)
  • moen

Brukar äta lite olika till frukost men alltid frukt/bär. Mackor/gröt är vanligast, och ibland blir jag sugen på filmjölk och müsli eller stekt/kokt ägg. Te, juice eller ett stort glas mjölk. Avskyr kaffe! Har alltid tyckt att frukost är dagens viktigaste måltid, och klarar mig inte utan! ;) Innan grav körde jag mycket vegetariskt och ska sikta på hel vegan efter graviditeten.

Tänkte faktiskt senast igår att jag ville testa chia gröt/pudding. Drack ofta en blandning av vatten, chiafrön och citron för nått år sedan ca 20 min innan varje måltid (då jäklar gick man ner i vikt :O) smakade skit och konsistensen vill jag inte ens säga vad den var som.. :) Ska köpa frön idag så jag kan göra gröten tills imorgon! Jag tror på att smaksätta med lite vanilj? :) Vad tror ni!

• moen

Ja nu äter jag kött tyvärr :/ har inte haft andra cravings under grav men kött.. Ibland kan jag inte tänka på nåt annat än en biff :( urs får dåligt samvete att jag inte kan stå emot haha!

• moen
    HJohannesson skrev 2016-06-09 13:39:19 följande:

Jag brukar äta en frukt till frukost. Och dricka 1 liter vatten.

Om jag ska jobba försöker jag få i mig en rostad macka med :)

Åt mängder innan jag blev gravid. Hoppas verkligen jag får tillbaka matlusten när bebisen väl är ute :)

Oj jag skulle dö!! :O haha!
  • moen

Mulan, ja jag tror att jag behöver det :) Får helt enkelt lyssna.. går ju inte att hålla sig ändå haha!

Åh kinesiskt.. jag åt kinabuffé igår... ! Satt med 3 tallrikar och tryckte allt möjligt medans sambon satt med en och tittade oroligt på mig :O

Svar på tråden BF Augusti 2016