• moen

BF Augusti 2016

Misszandra skrev 2016-05-11 19:23:36 följande:
    Ditt egna tips är nog det bästa du kan göra. Att ha fötterna uppe på en stol/pall så mycket som du kan och sen är ju stödstrumpor din bästa vän egentligen. Men jag förstår också att det är sjukt jobbigt i värmen, jag försökte använda de innan när jag jobbade natt men jag tyckte mest att de var jobbiga och kliade hela tiden. Kanske värt ett försök eller två? Även när du ligger ner att försöka ha fötterna högre än resten av kroppen, då går svullnaden ner. 
    Haha ja verkligen olika! :D aja vi är kontrollerade iallafall haha!

Skönt ni som blir sjukskrivna osv :) Synd att man själv inte jobbar.. kör på med skolan men kan inte sitta framför datorn och plugga i ens 30 min utan att jag får så ont i lungorna / inte kan andas. Ligger så sjukt efter i skolan, har redan ADHD så när jag äntligen lyckats komma in i de jag ska läsa så blir jag störd av smärtan istället. Ska plugga in i det sista eftersom jag behöver pengarna från CSN. Tror inte direkt att jag kan bli sjukskriven från att plugga på distans (vet att det låter löjligt, blir imponerad av er som jobbar, men förstår inte hur jag ska klara skolan med den här smärtan!).
  • moen

Oj! hur kunde de bli felciterat?! Skulle va till:

Nmg skrev 2016-05-11 17:30:43 följande:

Va olika det är! Jag dubbelkollade till och med med BM om jag skulle ta en till Niferex och hon sa att det inte behövdes eftersom det hade Gått UPP sen sist och att jag inte ligger under 100. Jag har alltid dåliga järnvärden annars oxå, ligger runt 116 i vanliga fall. Har blivit utredd men de hitta inget fel, bara att jag har riklig mens i vanliga fall. Men nu är illamåendet helt över och jag känner att jag kan äta som vanligt igen så förhoppningsvis bör jag kunna öka det litegrann med paltbröd osv. Har inte ens kunnat tänka på det innan..

• moen

Har inte skrivit på ett tag! Mitt liv är upp och ner nu och mår inte alls bra.. Speciellt i själen. Men här kommer en uppdatering :) förlåt om inlägget blir långt!

Tycker också att det är jättejobbigt när folk stirrar! Bor inte mitt i smeten i Stockholm (bor i Skärholmen där det är lite mer normalt med yngre mammor). Men va hos BM igår inne i stan. Har redan jätte problem med att va bland folk och de stirrar på mig med stora ögon och tittar snett. Känns nästan som att folk tittar och känner sig äcklade över att man är ung (23 men kan se en aning yngre ut) och ska få barn. Är mest blickar från tjejer i min ålder (20-25) och kvinnor 40+. Sitter alltid och skäms och känner mig ledsen när dom gör så :( som tur är åker jag med sambon så han blir ett stöd! Tar hans hand och då känns det alltid lite bättre.

Men som sagt! Va hos BM igår och allt va bra förutom järn värdet. Hon blev orolig över att det inte gått upp även fast jag äter dubbel dos Niferex och ändrat om kosten. Ska kolla igen om 2v och om det går ner minsta lilla ska jag få järnsprutor. Lilltjejen låg mitt på kurvan :)

Har varit hos sjukgymnasten också med foglossningen och fick testa på akupunktur för första ggn :) testade också tens. Gjorde både ont och va skönt! Ska dit nu och få behandling ända fram till förlossning!! :D tydligen sitter jag för mycket när jag studerar så svanskotan tar stryk.

Ska försöka skaffa rejäl hjälp med psyket. Har varit hos riktigt duktiga psykologer innan grav men tyvärr är det sån sjuk väntetid för att få prata med någon så har nu under grav blivit kuratorer som inte alls varit bra. Har bara fått ladda ner mindfullness appar hittills men känns inte som att det hjälper mot all ångest.. Är nog enkelt att säga "ladda nee dom här apparna så ska du nog se att du blir lycklig!"

• moen

Tack kela <3 Jag förstår inte hur folk kan se ner på en bara för att man är lite yngre.. Visst jag kanske ser ut att vara under 20 men när jag väljer att skaffa barn har ingen annan med att göra! Försöker tänka att dom bara är avundsjuka :) kanske dom behöver ett ligg!

Hade ont hela kvällen efter alupunkturen men ska tydligen va så i början innan det kommit igång. Men ska absolut uppdatera ;)

• moen

Tack moori! Urs att avboka, och två gånger! Hon kan väl inte boka en tredje?

Är inte säker men tror inte vi har psykiatriavdelning i närheten.. Brukade gå inne i stan men tror det va 6 månaders väntetid minst :S så får bli kurator. Känns som att allt kommer släppa när min fina lilltjej kommer <3

• moen

Va kul mulan! Haha att vi bor så nära ;) kanske till och med stött på varandra utan att veta om det?!

Skönt med sjukskrivning! Om inte jag blir bättre ska jag väl också försöka få det.. Även fast jag inte tror att det någonsin ska gå igenom. Vet inte vad jag ska säga? "hej jag har ont och är ledsen. Klarar inte av att sitta HEMMA och studera"? Hahaha! Klarar mig väl antagligen till förlossningen :) är kanske lite slö bara..?

Ingen har rätt att säga att man inte duger! Bra att du bestämt dig för att skita i dom <3 folk tror att dom har rätten att säga vad som helst (eller kasta blickar). Kvinnor borde ge varandra kärlek och visa förståelse. En graviditet är tillräckligt jobbig i sig.

Håller med om att den här gruppen är fantastisk! <3 :)

• moen

Mulan, Skärholmen är toppen ;) va förbi där idag (och Ikea) och köpte det sista! Så nu är det färdigt.

Zarizen du måste ta det lugnt! Vet att det är svårt att hålla sig när det finns saker att göra. Men slit inte ut dig :)

Haha Hallonpajen, gammeltackan?! :'D Nejdå <3 Nu för tiden är det ju vanligare (iallafall här i Stockholm) att man får barn lite senare. Kommer ihåg när jag jobbade på förskola, där fanns det många föräldrar 40+ som väntade barn :)

• moen

Har inte riktigt tänkt på prev medel! Åt p-piller innan och när jag slutade med dom blev jag gravid på första ÄL. Så jag ska nog inte lita på att jag är skyddad bara för att jag ammar :) ska prata med barnmorskan om alternativ, men tror jag vill testa spiral. Hade problem med p-piller i början så va tvungen att byta till en sort med lägre hormondos.. Så får se om jag ens kan ha spiral.

Jag börjar bli lite trött på grav nu. Snart går man in i v 31. Innan kände jag mig fin men nu börjar jag känna mig mer och mer som en strandad val, och ont överallt vad jag än gör haha! Och har blivit ett monster. Va och grillade med sambons familj igår, alla va så fina, men jag såg ut som nåt svullet i alldeles för små kläder. Känns som att allt växer förutom huvudet :'D

• moen

Hahah kela! Jag har inte ens tänkt på att den kan spricka! Kanske jag ska ge mig iväg och köpa nya bh-ar :'D

• moen

Har varit för mycket så har inte haft tid att titta in här på ett tag. Är massa inlägg som jag missat så är inte så insatt men.. oj Zarizen! Hoppas ni båda mår bra och att han stannar så länge som möjligt <3

Svar på tråden BF Augusti 2016