BF Augusti 2016
Hallonpaj, och trist med jobbet. Är ju inte kul när det inte känns som att de tar ens jobb på lika stort allvar som en själv. Och som du säger, vad kommer du tillbaka till? Kan du inte påpeka det för chefen?
Hallonpaj, och trist med jobbet. Är ju inte kul när det inte känns som att de tar ens jobb på lika stort allvar som en själv. Och som du säger, vad kommer du tillbaka till? Kan du inte påpeka det för chefen?
Låter troligt, är nog många som gör det felet. Liksom fokuserar för hårt på hur man har lärt sig att man ska andas och ignorerar vad som är bäst för ens egna kropp. Förstår att det är lätt hänt som förstföderska om man är osäker på allt och rädd för smärtan. Men som du säger, nu har du ju en del erfarenhet i bagaget så hoppas att det går lättare denna gången :) Eller hur, är nog lätt att typ vilja påskynda processen, men det tar den tid det tar. Och oftast mycket mindre tid om man låter kroppen sköta allt själv, så du tjänar ju på att tänka så :)
Frågade aldrig och märkte aldrig om jag bajsade på mig faktiskt. Var väldigt tydlig med att jag inte ville se nåt av vad som hände där nere.
Vad synd på tajmingen med cheferna. Men du har ju oavsett jobbet kvar när du kommer tillbaka så då är det väl bara att ta tag i det igen. Och görs uppgifterna dåligt när du är borta kommer de ju bara bli gladare för att få tillbaka dig ;)
Japp i en pyttebil med Ford fiesta .
Ja o de trodde inte på oss men sen kollade de in i bilen o "ehh öhhh behöver ni eller ja ska vi köra med er till sjukhuset?" så komiskt men ändå så synd att chocka de så.
Jo det är väldigt viktigt ambulansen hade med sig varma handdukar o mössa till honom, de hann ta med en BM oxå, annars va det bara att hålla honom varm o bilen igång med full värme o fläkt.
Iom kylsnno ställningen så blev moderkakan uttagen på fl sen men den hade nog släppt redan i bilen eller ambulansen.
Skönt om ni kan bo närmare, ha man snabba förlossningar så vill man ju helst bo så nära som möjligt, fast det bli inte alltid som planerat ha jjag märkt
Jobbigt för er som känner så inför jobbet men förstår er med
Han är lika iskall som en annan o vi typ bara agerade efter vad situationen krävde i en rasande fart, han hjälpte mig av med byxorna o ut kom huvudet, han sprang runt bilen, öppnade o fångade pojken o upp på mig o sen runt o in igen.
Va faktiskt andra förlossningen på den vägen på under en vecka.
Haha en lugn gubbe är en glad gubbe
Helt rätt inställning med det tänker.
Alla förlossningar är ju olika med men andra bruka va lättare än första iaf
Min första tog 5 timmar o andra 1,5, fast blev igångsatt då
Jag bär vad jag orkar. Just nu betyder det dottern på över tio kg och så lyft av barnvagnen i och ur bilen. Ryggen och foglossningen är inte glad över att alla lyft av dottern, men vad ska man göra när det inte finns nån annan hemma? :/ Fem veckor tills min man blir pappledig!!!
Behöver inte läcka råmjölk för att få fungerande amning sen. Det är ju bebisens sugande (alt pump) hormoner och hudkontakten med bebisen som säger till brösten att starta den riktiga mjölkproduktionen.
Om man ska göra någon slags träning under graviditeten skulle jag rekommendera att göra knipövningar. Jag läckte aldrig nåt urin med dottern, varken under graviditeten eller efter förlossningen. Sen är det ju väldigt individuellt, men rekommenderar styrka för ryggen, kondis och yoga/pilates/meditation också :)
Motion är också bra mot förstoppning!
Om ditt SF-mått ökar onormalt mycket (eller lite) en tid kommer de göra ett tul för att uppskatta storleken på bebisen och kolla läget där inne. Följer måttet en normal kurva finns det ingen anledning att tro att bebisen skulle växa för mycket eller för lite. Sen kan man ju få stora eller små barn med normalt SF-mått också.
Just det, i Sverige mäter de inte förrän typ vecka 20-nånting va?
Allt kommer säkert se bra ut :)
Och jag har också haft mammakläder ett tag nu :P
Tights från hm är guld!
Skönt att slippa hålla in magen öht, haha
Moen, det är vanligt att ena bröstet är piggare på amning än det andra. Så att läcka från bara ett bröst är fullt normalt (som mycket annat) :)
Och råmjölk är genomskinlig, men kan ju vara lite smågrumlig också. Speciellt om man läcker mycket och/eller är där och klämmer så man stimulerar.
Mina bröstvårtor är superömma och det värker i dem om de inte är supervarma. Kan vakna på nätterna om täcker har åkt ner lite av att de värker :/
Skönt att vi är på väg mot varmare tider!
Det där med stickningar känner jag igen! Och stramar och känner allmänt obehag i ligamenten när jag vänder, böjer och så. Plus fler sd nu när jag lyfter och bär dottern :/
Man kan lita på sin man ibland!
Jag säger: Nu syns det iaf att jag är gravid. Och visar honom magen.
Han svarar: Nja, du skulle bara kunna vara tjock också.
Alltså, tack! Tur att han är så bra med allt annat, annars hade han varit billig efter en sån kommentar :P