BF Augusti 2016
Hej!
Skrev lite i mitten av graviditeten o har delvis följt tråden slaviskt, men efter att lillan kom för en månad sen har jag inte haft tid att varken följa eller berättat att hon kommit
Ni kanske redan varit inne på området, men omöjligt att hitta när i så fall. Jag undrar om någon av era bebisar varit sena med att komma igång med amningen?
Jag pumpar, flaskmatar och ger ersättning.
Har provat amningsnappar i flera former och storlekar, vårtutdragare (fast på bb sa de att det inte är vårtorna det är fel på, utan hennes sugteknik), legat ner, suttit, stått, haft henne i olika positioner, prövat när hon är hungrig, halvmätt, mätt osv.
Snart ger jag upp.
Hon får mat så det räcker och blir över men skulle verkligen vilja amma henne och jag orkar inte pumpa mer nu.
Nu griper jag efter sista halmstråt! Någon som kan säga att det kan fungera om en månad eller någon som kan säga "ge upp"!
Vi blir frustrerade bägge två när hon inte tar rätt tag utan bara snuttar och inte får in bröstet i munnen!!
Jag vet att det är lätt att säga, men jag håller på att spricka när jag läser om era svärmödrar och liknande, skrik åt dem!!! Seriöst, hur tänker de? Vi vet vad som är bäst för våra barn. Undrar om de hade uppskattat om de blivit behandlade på samma sätt när de hade bebis/barn?! Kram på er!
När det gäller amning hjälper det tyvärr inte hur mycket man än vill och hur "rätt" man än gör. Ni är två om det, bebisen är ju också en person med egen vilja och hon kanske inte alls håller med dig om hur ni ska göra.
Jag hade en traumatisk upplevelse av den första tiden med min stora pga amningen. Jag skulle bara ha accepterat omständigheterna och ge upp att nånsin helamma henne. Nu säger jag inte att du ska ge upp, men jag vet att det inte alltid är värt att kämpa med det.
Min lilla helammar jag nu, men hade det inte gått hade jag kört ersättning utan problem.
Lycka till!