BF Augusti 2016
Men usch då Skattenmust :O Att bli lämnad kan väl aldrig vara roligt, men som gravid också.. Skönt att du inte är ensam iaf så du får stöd och avlastning.
Men usch då Skattenmust :O Att bli lämnad kan väl aldrig vara roligt, men som gravid också.. Skönt att du inte är ensam iaf så du får stöd och avlastning.
Aha, skönt att höra! Nä, man ska ju inte stanna kvar i ett förhållande som inte är bra för en :)
Usch Mika, låter som en tuff start med bebis :/ Var det er första också eller hade ni vanan inne iaf?
Jag var så rädd att lillan skulle bli sjuk så vågade knappt ha en fläkt på. Sen hatade hon vagnen också så vi satt typ inne hela sommaren :/
Ja, jättefina magar! Har varit så dålig på att ta bilder på magen den här gången :/ Med dottern tog jag varje vecka.
Hur ofta tar ni bilder?
Får kramp i en vad ibland om jag sträcker på mig och spänner benet.
Min bm tog SF-mått i vecka 16 redan. Kommer vara i vecka 26 nästa gång så får se vad det blir då. Men magen växer ju helt klart :P
Nån mer som har fått känsligare mage?
Jag är oftast jättehård i magen, men helt plötsligt kan den reagera på nåt jag äter (oftast grädde har jag märkt) och då blir det typ diarré och massa magont direkt.
24+3 här f.ö och har gått upp 9,5 kg... Känns som att jag kommer nosa på 20 den här gången alltså
Ja, Mulan, det kan nog bli uppåt 20 kg innan lilltjejen ska ut. Jag gick bara upp typ 8-9 kg med dottern så att redan ha gått upp mer känns lite dystert. Men jag går typ en halvmil varje dag nu så tänker att de kilona som sätter sig är bra kilon.
Skönt att höra att det inte bara är jag som är dålig med fotandet av magen!
Och vad skönt det låter med spa Kela! Det ska jag också unna mig i sommar har jag tänkt. Fotmassage, yes please :D
Nmg, kanske var sammandragningar? Lätt att få när man åker bil tycker jag. Tror det kan vara skumpandet som utlöser.
Tänker samma som er ang. mammakläder. Har kvar från förra året, kör på vanliga långa bomullsklänningar och linnen från Only, gravidleggings från hm och sen har jag köpt några klänningar som jag kommer kunna amma i sen också. Så löjligt dyrt med mamma- och amningskläder alltså :/
Hehe, har också köpt en mamma/amningsbaddräkt och en tanktini :P Kommer vara så heeeet när jag vaggar runt i dem i sommar!
Har också skrivit lista till BB-väskan :)
Blir lite annorlunda när vi inte kan stanna på BB så länge pga dottern. Hoppas få komma hem så fort som möjligt så ska inte behöva så mycket grejer egentligen. Lite trist för jag verkligen älskar att packa! :P
Trist med lönen Mulan! Man ser ju verkligen fram emot den där dagen på månaden när man får känna sig lite rik för en stund ;)
Här läcker jag inget hittills. Men har rätt bra bäckenmuskel efter mycket uvi som ung.
Går dock ändå med trosskydd pga flytningar.
Håller med Mika! Sen i januari har jag sagt "i sommar ska vi göra det här och det här när vi åker till Sverige", och nu är det plötsligt mindre än två veckor kvar tills vi åker! Vart tar tiden vägen?! Snart sitter vi med bebis i famnen och delar förlossningsberättelser :D
Vad konstigt att de börjar mäta magen så sent :O Men lyssnar de på hjärtat iaf eller?
Oj Kela, det var verkligen förändringar det. Men tror att sånt kan skilja sig mellan olika län och sjukhus också eller?
Ska kolla med Skövde när jag går på första kontrollen tänkte jag.
Undrar om det är 6 timmar där också. Men då får man åka tillbaka för läkarkontrollen på dygn två eller gör de hembesök då?
Äh, jag får fråga bm :P
Och blä för glukosbelastning! Glad att jag slipper det den här gången. Mitt bmi låg precis på gränsen med dottern, men nu vägde jag mindre :D Men jo, nu är den smaksatt :)
Skönt med bra besked Skattenmust! Bra att de håller koll på ditt urinprov med odling.
Jag blir lite sådär när det nu typ är två månader sen de kollade mitt urin, iom att gravida kan gå med uvi utan symptom :/ Men bara en vecka kvar till nästa besök nu iaf.
Åh, och jag äääälskar ullkläder till bebisar! (Förmodligen Norgeskadad) ;)
Favvostället fraktar till Sverige också, men det är högre priser i svenska webbshoppen så jag tänkte att jag ska passa på innan vi åker till Sverige för sommaren. Slutade med en beställning på 4200 kr.. Nu får vi hoppas att det verkligen är en flicka där inne för det blev en hel del rosa :P
Hos min bm i Norge är det bara överviktiga som gör glukosbelastning. Anledningen till att öht göra det har ni redan tagit upp ser jag :)
Men jo, man kan ju få grav.diabetes som normalviktig också.
Och här lämnar jag urinprov varje gång så hon kan kolla äggvita.
Hoppas att det är så på mvc i Skövde också.
Håller tummarna för att de har 6-timmarsgränsen där också och att det blir en lila smidig förlossning som förra gången!
Ang. lavemang tog inte jag det, men vet att det går (här i Norge iaf). Fick inga kommentarer om att jag bajsade på mig så vet inte om jag gjorde det. Och gjorde jag det kunde jag inte bry mig mindre där och då :P