minMonchichi skrev 2016-03-22 07:34:10 följande:
Hej på er! Har äntligen varit på ul nu och fick se den lille <3 Så underbart då jag inte känner någon rörelse än (18+4)!
Men jag har en fråga till er...
En natt för två veckor sedan och nu i natt vaknade jag av att magen gjorde ont på höger sida tror jag det var, som kramper till och från. Inte så ont att jag ville gråta, men grimaserade och kunde definitivt inte sova mig igenom. Höll i sig till och från under 5-10 minuter och sen sov jag gott igen.
Är det sammandragningar eller vad tror ni som haft såna? Har ju inga problem i övrigt så är inte orolig, men nu när det hände en andra gång vill man ju veta vad det är ändå.
Tack på förhand
Tror det kan ha varit ett ligament som du sträckte/överansträngde eller bara växtvärk.
Jag fick liknande inatt. Låg på mage och när jag vände till sidan tog jag i för mycket med magen och fick världens smärta i höger ljumske. Så där som du beskriver, inte så jag grät eller trodde att nåt var galet, men grimaserade och fick ligga och jobba lite för att slappna av så det gick över.
Sammandragningar gör hela livmodern hård och spänd. Nu när den är lite större går det inte ta fel på om det är det :)
Jag tänker så här med magsmärtor. Om jag inte blöder var det nog ingen fara :)