Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Här blir det inga gratisboxar den här gången. Använde inget från dem till dottern, förutom blöjorna och det var typ bara två i en box.

Skattenmust, kul att höra att allt är bra :)

Jag har ätit järntabletter sen graviditeten med dottern förra året. Kommentaren från min bm när hon såg mina värden: "Du har ju järnvärde som en man, så du kan sluta med tabletterna". Men kör på ändå. Skadar ju inte att ha lite att ta av tänker jag :)

• Snuttispluttis

Jag har moderkakan i bakväg och kände första rörelserna i vecka 16 typ. Omföderska dock :)

Stackars att må illa fortfarande Curlingmorsan :/

Gravididtetsmässigt mår jag riktigt bra just nu. Konstant hungrig och blir ju värkig och trött efter mycket aktivitet, men det är ju sånt man får räkna med ;)

Har stannat av i viktökningen på 8,5 kg också så det känns riktigt skönt! Här ska jag inte upp några 20+ kg inte! ;)

• Snuttispluttis
    Mulan91 skrev 2016-04-19 14:32:58 följande:

Jag hade också en sån fas! Det var skitjobbigt!! Men nu är det bättre. Fast jag har ändå inte ökat så mycket i vikt.. Fy vad jobbigt det var, tyckte inte maten smakade nåt, det liksom växte i minnen på mig när jag försökte äta. Det går nog över snart!

Här kommer vi förbi sånt genom att ex. äta samma maträtt en vecka i sträck. Min man är överförtjust, haha.
  • Snuttispluttis

Hehe Mulan, om jag får dille på nåt kan jag köra på det ett tag. Sen brukar jag tröttna och så äter jag det inte alls på typ några månader :P Sån kan jag vara ogravid också, men då försöker jag variera så mycket som möjligt ändå.

Jag var på bio två månader från BF med dottern och då märkte jag att hon blev jätteorolig av de höga ljuden (actionscener med skott och sånt). Jag kunde inte slappna av så det blev ingen trevlig upplevelse för nån av oss. Nu blir det varken konserter eller bio i tredje trimestern med denna lilla tjejen. Lugnast så :)

Tror dock inte att det är skadligt för hörseln, men blir man som mamma stressad och orolig av att känna bebisen bli orolig så är det ju inte bra med tanke på stresshormoner och så.

• Snuttispluttis

Jag kommer bli sjukskriven pga psoriasisen nu när min mammaledighet är slut fram till nästa mammaledighet.

Och mina bröst är megastora (relativt mina vanliga ickebefintliga bröst)! Sticker i dem lite då och då också så känns som att de är taggade på att börja amma :)

Få en tid hos bm så du får lyssna på hjärtat Curlingmorsan! Eller ul på gynakuten. Nu är vi ju nära att få bebisar som skulle kunna överleva om något händer så känns ju dumt att riskera något.

• Snuttispluttis

Mika86, har dina bröst inte blivit fylligare eller större alls? Får hoppas att de fuller upp när mjölken rinner till. En kompis fick typ som silikonbröst med bröstvårtorna rakt ut när mjölken kom för henne ;)

• Snuttispluttis

Mika86, att det kan vara så olika! Spelar ju ingen roll så länge som det funkar som det ska när bebisen väl ammar :)

Jag räknar vikten från innan jag plussade. Den reggades vid inskrivning också så det är den som bm utgår ifrån.

Frågar de inte om vikt innan graviditet i Sverige? Väger de alltid och tar den vikten som startvikt? Lite konstigt isf med tanke på att man ofta är i vecka 10-12 på inskrivningen, eller?

Jag motionerar allt jag kan för att hålla vikten på okej nivå. Idag var jag så aktiv att jag knappt kunde gå pga foglossningen på kvällen sen :/ Men så härlig dag med sol! :)

• Snuttispluttis

Nmg, ja man tycker ju att de kan fråga om man vet vad man vägde innan pluset iaf. Och om man inte vet så får man ta dagens vikt.

Mika86, haha, hoppas verkligen inte att du har så extrema taxöron! ;)

Mina bröst blev typ som vanligt efter amningen med dottern så hoppas att de vill se någorlunda okej ut efter denna också. Men spelar inte så stor roll, min man tycker att de är för små ändå :P

Hoppas också på att kunna amma 100% den här gången! Har tänkt ha bebisen klistrat vid bröstet 24 timmar om dygnet första tiden, haha.

• Snuttispluttis

Tror inte att det finns akupunktur som hjälp mot foglossning här. Då får jag nog bekosta det själv och det skulle säkert vara dyrt :/

Moen, jag är i vecka 24 och har gått upp 8 kg så du ligger i lä än ;) Har dock stannat av som tur är. Går du stadigt uppåt eller går det i perioder?

• Snuttispluttis
    Curlingmorsan skrev 2016-04-21 13:25:04 följande:

Jag går inte på akupunktur via MVC, utan hos en sjukgymnast. Det kostar 100kr/gång och efter 1100kr får man frikort. Jag låg inne på sjukhuset ett par dagar i början av graviditeten så för mig gick det ganska snabbt att få frikort. Sjukgymnasten jag går hos är även bra på andning och avslappning så det övar vi också på. Jag är förlossningsrädd och hoppas kunna lindra det lite genom att lära mig andas rätt.

Aha, sjukt billigt! Bor ju i Norge så här tar de väl minst 500 per gång :/ Men lider inte så farligt av foglossningen som förut så jag ska nog klara mig :)
Svar på tråden BF Augusti 2016