Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-03-30 21:41:51 följande:

Precis, jag har oxå

Hört att man inte ska dricka det. Men nu har jag smörjt in med en klick i alla fall

Det gjorde du rätt i! Hjälpte det nåt?
  • Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-03-31 09:59:06 följande:

Har ni blrjat fundera nåt

På FP? Jag tycker det ät en djungel fattar nada. Känns inte som att den preliminära uträkningen på FK hjälper speciellt mycket, kan man boka tid med en handläggare och gå igenom alternativ? Jag blir alldeles stressad av det här.

Får från Norge så kan inte hjälpa tyvärr. Men är det inte samma i Sverige att man måste få det där gravidintyget från bm först innan man kan söka?
  • Snuttispluttis

Och i Sverige borde man få rul före vecka 18 (tror jag det är) för om man av någon anledning vill avbryta graviditeten så kan man göra det själv. Efter vecka 18 måste man skicka in papper och få godkänt och så. Fast å andra sidan kanske folk skulle göra abort för att de får "fel" kön och sånt då.

Här i Norge har det blivit vanligt att folk gör abort på ett av barnen om de får besked om tvillingar. Hur sjukt är det eller??!!

• Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-03-31 16:43:03 följande:

Faktiskt Ja

Skönt! Allt som får en att må bättre är ju väldigt välkommet :)
  • Snuttispluttis

Sån tur att jag känner min knodd regelbundet nu. Usch för den där oron att något har hänt, och sen när det faktiskt händer något :(

Har äntligen rul på tisdag så då ska jag även få se om knodden utvecklas normalt och att allt sitter där det ska. Smågarderar mig för att bm ska säg att bebisen är helt missbildad och att det är lika bra att avsluta graviditeten. Så det ska bli skönt att få veta.

Jag har inte gjort några "test" för att se kön. De är ju så ovetenskapliga så ser ingen poäng. Hoppas att det ska synas på rul :) Enligt kinesiska kalendern ska det dock bli en pojke, men det skulle min dotter bli också :P

• Snuttispluttis

Hallonpajen, samma dag som jag för rul :) Vi har en dotter sen innan och ska också kolla kön för första gången!

Fråga till alla med barn innan, tänker ni ta med barn till rul? Har ni gjort det nån gång?

Vi har ingen barnvakt så vi har tänkt att ta med dottern på tio månader till rul. Hon är supersnäll så inga problem så, men tänker om det kan vara farligt för en så liten att vara med på ett ultraljud eller nåt?

Det står i infon här i Norge att det inte rekommenderas att ta med barn, men ingen anledning.

• Snuttispluttis

Serah, här delar vi både glada och dåliga nyheter med varandra :) För att få stöd, råd och tips. Skönt att ha berättat för barnen ändå. Som du säger är ju de delaktiga och påverkas också. Bra att de får fundera och sörja också. Hoppas att ni får veta orsak! Har ingen koll på hur de utreder.

Hallonpajen, ska absolut dela med mig av resultatet! Och du gör detsamma hoppas jag :) Tror vi är bland de sista ut för rul.

Oj, att det t.o.m inte alls är tillåtet att ta med barn hos er. Kanske skulle försöka få nån mer att följa med och ha dottern i väntrummet medan vi är inne. Har ingen familj här dock och tänker att OM det är dåliga nyheter så vill jag inte dela det med typ en kollega till min man :/ Och han vill verkligen inte missa heller.

• Snuttispluttis

Oj vad det skrivs!

Här tränas inget. Blev ju gravid när dottern var fem månader så hann aldrig komma igång och sen foglossning, ha hand om dottern och ingen energi :/ Hoppas ta mig ut på lite promenader nu när våren börjar värma upp.

Det kan ila, sticka och värka i mina bröst och bröstvårtor. Speciellt när min dotter är ledsen. Kommer lite råmjölk om jag klämmer också och brösten är typ minst två storlekar större än vanligt! Helt galet. Vet inte om jag eller brösten längtar mest tills bebisen ska komma ut, haha

Och är så glad och tacksam för allt min man gör för mig och dottern. Utan honom hade jag iofs inte varit gravid, men hade han inte varit så fantastisk hade jag legat i en hög på golvet och bölat konstant. Usch vad jobbigt det är med dessa hormoner!

Min fina dotter har börjat säga mamma nu också och åh vad det värmer <3

• Snuttispluttis

Jag ska amma om det funkar. Dottern var lite lat och orkade inte få igång tillräcklig mängd (hon somnade hela tiden) så fick ge ersättning också.

Är klokare denna gången också så vet vad som funkar och inte funkar för mig :)

Verkligen inget fel med att inte amma, ni som väljer det! Har man rätt inställning går inte flaskbarn miste om närhet och mys bara för att de inte ammar. Och näringsmässigt tror jag att ersättning kan vara bättre ibland.

Fast åh så gosigt det är att ligga i sängen med en liten plutt som ligger bredvid och snuttar <3

Svar på tråden BF Augusti 2016