Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Hej! Okej om jag hänger här lite? 13+0 idag (enligt mens) och börjar tro att det ska bli nåt av den här graviditeten också :) Har en liten tjej på åtta månader sen tidigare så blir inget vilande här även om det är behövligt.

Usch så orkeslös jag är!

Tänkte höra om nån annan också har känt sd redan? Inget ont, men tydligt sd en kväll när jag hade gått och lagt mig. Antar att det är för att jag inte vilar tillräckligt och pga tät graviditet.

Ha det gott!

• Snuttispluttis

Tack för välkomnande! :)

Har alla gjort ul redan? Här i Norge är det så svårt att få tidigt ul om inget direkt är fel och det kostar typ 1500 kr att köra privat så vi får snällt vänta till rul med att ens se om det finns nåt där inne. Alltså, det är ju inget som indikerar att det skulle vara nåt fel, men ni vet ju hur man nojjar och oroar sig :/

Inga fler sd sista dagarna, men känner av ligamenten ibland när jag byter ställning och kissar. Bra tecken ändå så jag är nöjd :)

Skattenmust, vad hemskt med så många mf i bagaget. Tur ändå att du har fått flera barn ändå :) Att man orkar försöka igen.

Mulan91, jag är också dödligt trött igen. Skulle kunna sova/vila dygnet runt om jag kunde. Har tagit vitaminer, järn och omega3 sen grav. med dottern dock så tror inte att det är någon brist iaf. Har du kollat sånt?

• Snuttispluttis
    Serah skrev 2016-02-22 22:51:38 följande:

Oj! Dyrt! Jag valde kub, visst kostar det men 330kr är inte lika farligt som 1500kr :o det var av olika skäl vi valde det. Dels för stt jag är över 30, vill se att allt är bra innan rul, med nr 3 uppräcktes en cysta på rul som följdes upp under hela graviditeten, det slutade väl men oron att nåt liknande ska dyka upp med denna finns ju också. Nu var dwt för tidigt att se ändå så... :/ men sannolikheten är nog väldigt liten skulle jag tro (hoppas jag)

Kostar kub mycket i Norge? Eller var det den summan du skrev?

Ligamenten känner jag också, som mest när bag ligger ner och reser mig snabbt, eeler det klassiska när man nyser, Aj!

Hade 118 i järn så det var bara att börja knapra igen för min del. Men jag är lika trött för det :p

1500 är bara för att få ett vanligt ul :/ Har ingen aning om vad kub kostar. Säkert massor..

Hade lätt betalat 330 kr bara för att få se knodden innan rul.

Förstår att ni ville kolla. Cystor har väl en tendens att vilja komma tillbaka? Skönt att det gick bra förra gången iaf.

Åh, vid nysning har jag inte känt nåt än. Tror inte att jag gjorde det med dottern eller. Men det är vanligt alltså?

Dock när jag hostar känns det som att jag ska kräkas för hostningen sitter så djupt :/

Har järntabletterna börjat hjälpa då? Det tar väl några veckor innan man känner nån eventuell skillnad tror jag.
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-02-22 21:48:49 följande:

Känner också av ligamenten och ser det som en bästa vän, fast det gör vansinnigt ont ibland. Ja men mina mf var efter mina 2 barn som jag har, så denna räkan är sååå efterlängtad, dock svårt att känna sig helt avslappnad då oron är som en ständigt moln över en.

Får också tacka för välkomnande i tråden :)

Aha, tycker det är så konstigt det där. Att man kan få normala graviditeter och sen helt plötsligt flera mf :/ Är det den ökade åldern som gör det eller bara slump? Förstår oron. Har (pepparpeppar) inga mf i bagaget, men den ständiga oron för att nåt ska gå fel finns ändå. Väntar med spänning på att få känna de första rörelserna!
  • Snuttispluttis
    Anonym (Ont vid samlag?) skrev 2016-02-23 00:38:58 följande:

Jag hoppar in med en snabb fråga. Är det någon mer som fått ont direkt efter samlag?

Min låga energinivå gör tyvärr att det inte blir nåt sexande här :/ Sen börjar magen komma också och då känner jag mig inte bekväm med det. Men det är väl vanligt med sd efter samlag. Är det sån smärta kanske?
  • Snuttispluttis
    Serah skrev 2016-02-23 15:38:02 följande:

Usch jag hoppas inte stt cystor är nåt som kan komma igen :( vill inte att lillen ska råka ut för samma smärta igen.

Vanligt med känningar vid nysning? Haha ingen aning :D jag känner mig lika novis för varje graviditet haha.

Usch hostan lät inget rolig alls :(

Så kan det ju vara. Har ju bara ätit i kansle en vecka nu så det kan vara att det dröjer

Jag är verkligen ingen expert så kan säkert ha fel, men tror att cystor gärna kommer tillbaka. Men såg de inget så är det säkert ingen denna gången :)

Haha, samma här :P Tänkte när förra grav. gick så smidigt att jo, vi skaffar en till på en gång. Har insett mer och mer att den här grav. inte alls behöver bli som den förra.. Men är väl spännande det också :)

Nä, den är rätt äcklig. Kanske bara hostar en eller två gånger på en dag, men kul att vara på gång att kräkas av det :/

Jaja, men då blir det nog bättre om ett par veckor. Svärmor har hälsokostaffär och hon säger att det tar typ en månad innan man märker skillnad.
  • Snuttispluttis
    Mulan91 skrev 2016-02-23 17:37:21 följande:

Helvete haha hopps det går över! Jag tar järn bara just nu, enligt blodprov såg resten bra ut. Vilket e bra men sugigt att inte kunna göra något åt tröttheten haha! Tror jag ska dra ner takten på jobbet dock, kan ju vara det som tröttar ut mig, är ju trots allt gravid och inte mitt vanliga jag. Svårt det där med att sakta ner spec när förväntningarna på jobbet är så höga! Blir nog bra när man pratat med BM och får höra hennes åsikt.

Jag har UL på fredag, det kostade inget. Vi ska fastställa graviditetens längd och RUL är en månad senare. Håll ut! :) hade enbart RUL på mitt först barn och vet att man verkligen längtar tills man får se knytet! Kram

Håller tummarna för det jag också! Kul att gå runt som en zombie, och då går jag ju hemma med dottern :/ Stackare som har jobb att sköta med sån trötthet! Hoppas att du kan ta det lite lugnare. Det är ju inte bra för bebisen om man stressar och tar ut sig för mycket.

Åh, fredag är ju jättenära! Hoppas att allt ser bra ut :)

Jag fick rul-tid i posten idag.. Alltså, Norge.. Jag är i vecka 18 i slutet på mars, jag fick tid den 7 juni.. Ska bli ett intressant samtal med dem imorgon och se hur de kom fram till den rul-tiden :P
  • Snuttispluttis
    Zarizen skrev 2016-02-23 18:39:24 följande:

När börjar magen formas som en rund fin gravidmage egentligen? Just nu ser man ju bara småtjock ut :(

Är ju olika för alla, men jag kollade magbilder från förra grav. idag och då fick jag ingen tydlig bebismage förrän i vecka 20 :/ Såg mest knubbig ut tills dess. Nu ser jag ut som om jag är i vecka 20 fast jag är i vecka 14. Vet inte vad jag föredrar faktiskt, haha :P
  • Snuttispluttis

Skattenmusten, vilken fin bebismage! Men helt sjukt att du är i samma vecka som jag. Din mage är ju så härligt bebisens och fast. Då ligger jag i lä, fast min mage ser mer jag-har-ätit-för-mycket-tjock ut ;)

Och har pratat med dem ang. ul förut. De hade skrivit in helt fel sista mensdag för mig (fråga mig inte hur). Fick iaf en ny tid den 7 april så nu är det bara att vänta och längta!

• Snuttispluttis
    Anonym (Nr4) skrev 2016-02-24 17:05:17 följande:

Är i v.14, 13+3, men har ingen bebismage alls :/, är jättesvullen så derbyt att vara i 8 :e månaden men drar jag in den eller ligger på rygg på golvet syns inget och jag kan inte känna något. Känns himla konstigt, är ju ändå nr4. Känns som att jag kanske är inbillnings gravid eller att fostret slutat växt :( har ul 30/3 så är ju ett tag kvar....

Jag tänker att livmodern inte har kommit så högt upp än så det är därför jag inte kan känna den. Din svullna mage är ju ett tecken på att du är gravid så allt är säkert som det ska med bebisen :)
Svar på tråden BF Augusti 2016