Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Mysigt att höra hjärtat Hazel Grace!

Och håller med om det med trista kommentarer. Dock måste jag säga att det skapas många trådar där det låter som att ts är totalt hjärncellsbefriad. Jag struntar själv i att skriva i de trådarna, men jag kan förstå lite att man får dryga kommentarer då faktiskt.

Jobbigt med snarkningarna Nmg! Jag har också problem med att bara kunna ligga på vänster sida, men det beror på att dotterns säng står där och hon är så himla mammig.. :P

Mika86, min man var tyvärr seriös. Men var hos en kompis idag och hon tyckte att jag inte alls var stor så det blev jag glad för :) Sen har vår våg varit lite knasig för jag trodde jag hade gått upp tio kg, men det är "bara" 8,5. Alla bäckar små :P

Nån mer som har problem med karpaltunnelsyndrom? Har kommit på mig sista dagarna. Kan vakna och vara helt avdomnad i nåt finger :/ Förra natten kändes det i hela händerna.

Får yrsel om huvudet ligger lite lägre än kroppen också. Hoppas att ökat vattenintag ska hjälpa!

• Snuttispluttis

Stämmer det där med organen. Man har bättre blodcirkulation när man ligger på vänster sida. De har sett en pytteliten skillnad mellan att ligga på höger eller vänster sida när det kommer till fosterdöd i magen. Inget man ska tänka på, tror typ är det var skillnad på 0,8% till 1,6% eller nåt sånt. Man måste ju få sova så bra man kan liksom :)

Usch vad obehagligt att behöva operera för karpaltunnelsyndrom! :O Ser till att dricka mycket och inte ligga med böjda handleder eller armar. Då har det blivit bättre.

Hehe, min man jobbar på Ikea så här är det också fullt med Ikeamöbler. Om jag inte hade satt lite gränser hade det sett ut som i katalogen hemma, haha :P

Ang. flygning kan det vara skönt med stödstrumpor på flyget. Jag har aldrig flygit gravid, men det är nåt jag har läst kan vara bra när man ska sitta still länge.

Moen, vet inte om det är normalt, men har också gjort sjukt ont i mina bröst då och då. Med dottern förra vintern värkte bröstvårtorna så att jag nästan grät av smärtan :/ Högern kanske bara var lite trög igång.

Har bröstet varit lite kallt när det hände?

• Snuttispluttis

Rekommenderar ullinlägg för kalla och ömma bröst. Det är så varmt och gosigt!

Min man kände första sparken vecka 20+0 :) Nu är det jättelätt att känna alla möjliga rörelser för bebisen håller på som en galning där inne i perioder. Lika vild som storasyster <3

Mulan, kan du ändra mitt BF-datum till 17 augusti?

En fråga där. Hur långt gångna är ni på BF? 17 augusti är 39+6 som är BF i appen, men i Norge har vi BF 40+3 så då är det 21 augusti. Är väl inte hela världen, men kul att räkna lika :)

• Snuttispluttis

Haha Hallonpaj, för det med namn på skånska :P Vi är också ickeskåningar som förmodligen kommer hamna där pga min mans karriär. Jag håller tummarna för att våra barn får så mild skånska som möjligt. Smart att inte ta namn med R i, har inte tänkt på det. Finns ju andra namn som låter lite roligt på skånska också dock ;)

• Snuttispluttis

Vi har några namn som vi båda gillar (tack för att vi slapp hitta pojknamn) och sen bestämmer vi när vi träffar knodden :) Kanske inte passar med nåt av dem.

• Snuttispluttis

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

• Snuttispluttis

Zarizen, jag la till dig igen :)

Låter ju inte så optimistiskt för Skattenmust om hon har tagit bort sig från BF-listan :/ Fast hade nog trott att hon skulle ha berättat för oss om det hände nåt. Håller tummarna för att hon bara tröttnade på att sitta på fl!

Här har varit aktiva dagar för mig så började få hugg på högersidan i buken/bebismagen nu på kvällen :/ Antar att det är bebisens sätt att säga att det är dags att ta det lugnt nu.

Nån annan som känt så?

Sen en tanke, jag sover och ligger mestadels på vänstersidan (som vi pratade om förut), och min bebis har hittills legat på högersidan. Tror ni att det beror på att det är ont om plats på vänstersidan eftersom jag ligger på den sidan?

Hur har ni andra?

Dottern var också mest på högersidan så kanske är därför bebisen har hamnat där också :)

• Snuttispluttis

Min mage är rätt hög tror jag. Fast beror nog mest på att jag har några kilon extra som liksom trycks upp av bebisbulan. Har lyckats komma ut mycket mer nu så viktökningen har stannat av (som tur är) så hoppas att magen ska växa i lugnare takt också.

Tror att jag riskerar bristningar annars och vill helst undvika det om jag kan.

Nån som har fått bristningar än?

• Snuttispluttis

Jobbigt för er med foglossning! Hoppas att det inte blir värre. Min blev bättre faktiskt så nu kan jag iaf gå promenader. Kanske inte så fort eller långt, men skönt att komma ut!

Dottern var för liten för stl 50 i början så tänker att lillasyster inte blir så mycket större. Men det blir bara ett par bodys i stl 50 för hemfärd från BB och så. Sen får hon använda från storasyster :)

• Snuttispluttis

Vi har en Emmaljunga Edge duo och så blir det nog till att köpa syskonvagn och sulky framöver. Lutar åt Emmaljunga double Viking.

Jag kan få dåligt samvete för att jag inte fokuserar lila mycket på magen. Ligger och vilar mer och känner rörelserna, pratar med bebisen och så. Nu får bebisen mest ta del av det som görs med dottern. Blir mycket barnvisor iaf, haha. Tänker ha större koll på bebisens rörelser när hon blir lite större.

Jag längtar också till fl!! Känns så trist att behöva gå igenom en hel trimester till :P Fast ska bli massa kul grejer med min man och dotter då så det ser jag fram emot också.

Svar på tråden BF Augusti 2016