Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Så fina bilder! Jag har fortfarande bara lyckats ta bild på magen på två olika tillfällen :/ Blir bättre fr.o.m nästnästa vecka när min man tar pappaledigt :D

Har också läst det där om att det är bra för bebisen att få bajs typ i sig när den föds :S Händer det så händer det, men känns ju inte så fräscht.

• Snuttispluttis

Läste en artikel från en forskare som menade att det var just bajset som var grejen. Att det var därför det är vanligast att bebisar föds med ansiktet neråt. Har dock inte sett på forskning som skulle tala för motsatsen eller mer forskning på ämnet så kan bara vara humbug.

Struntar lite i vilket, känner jag. Så länge som jag får ut knodden frisk och kry och jag inte går sönder en massa så är jag nöjd :)

Vet nån f.ö om man har mindre risk för skador där nere om man klarade sig bra första förlossningen? Eller kan det gå hur som helst ändå?

• Snuttispluttis

Tänker att OM det hade varit skadligt på något sätt hade naturen inte placerat bebisens utgång så nära analen :P

Okej, låter bra för min del. Tråkigt för dig med den statistiken dock :/ Sprack du mycket?

Mulan, hur mycket vägde du när du föddes då? Min dotter vägde typ precis lika mycket som jag när jag föddes :)

• Snuttispluttis

Jag är likadan Kela! Ute med dottern och bär, lyfter, handlar och fixar flera timmar varje dag nu det sista. Kan knappt gå sen när kvällen närmar sig. Fast tänker att jag nog jade hamnar där ändå även om jag bara hade suttit hemma. Dottern behöver ju fortfarande bäras och lyftas. Fast vagnen in och ur bilen går snart inte längre :/

Jobbigt med illamående Curlingmorsan! Man tror ju att det ska ge sig efter vecka 12..

• Snuttispluttis

Hehe Mika, det låter mer som att dina barn inte har hört när man ska sluta må illa ;)

Här har äntligen sommaren kommit ( hoppade över våren i år) och med sol på sig känner man sig ju typ som en människa igen :D

• Snuttispluttis

Haha Mika, tycker att det är få bebisar som vill ut i rätt tid :P Min tjej kom på 41+1. När har dina kommit? Räknar kallt med att gå lika länge den här gången.

Kela, jag tycker också det! Med flytt om en vecka har jag massa annat än bebis att tänka på. Rätt skönt faktiskt. Man blir ju koko om man bara tänker på bebis och räknar dagar och sånt :P

• Snuttispluttis

Oj Moen, då är du långt före mig och har kommit jättelångt ju! Snart inne på trettiotal :D Längtar tills jag är där också.

Och så skönt med massage! Kul att du kan unna dig det! Kunde du ligga på mage eller låg du på sidan?Jag ska gå på spa några ggr när jag kommer till Skövde tänkte jag. Längtar massor till en ordentlig fotmassage!

Nån mer som redan tycker det är jobbigt att klippa tånaglarna? Jag tror inte att jag ska göra det själv nån mer gång innan fl. Så obekvämt, ont i ryggen och kunde knappt andas :/

• Snuttispluttis

Ja, det känna ju inte alls lika långt kvar när veckorna börjat på tretti :)

Åh, var det skönt?

Hade önskat att nåt ställe i Skövde hade en sån, men verkar inte så tyvärr :( Massage är ju skönast när man ligger på mage.

Tänk på att inte hålla andan för länge. Syretillförseln till bebisen blir sämre när man gör det.

Ah, och det kan nog vara rätt obehagligt med en brazilian som gravid. Du kan inte använda spegel?

Känner samma när det gäller tånagelklippning. Rätt ofräsch att be mannen göra det :P

Jag helrakade där nere ett tag och då hjälpte han faktiskt till ibland så jag inte skulle missa nåt. Även som ogravid är det inte helt lätt att se allt ju, haha

• Snuttispluttis

Haha, längtar tills jag kan ligga på mage och sova igen! Somnade du på massagebordet? :P

Ja, jag gillar inte när det blir typ ogräskänsla på busken. Raka bikinilinjen ska man nog klara av iaf. Då behöver man ju inte direkt se :)

Jag får lite grövre hår upp över troskanten också (om jag inte rakar) och förra graviditeten hände det att jag inte hann raka innan bm-besök nån gång. Pinsamt att dra fram en hårig mage :S

• Snuttispluttis

Haha, ja det var verkligen olägliga dagar som de valde att komma på! Men skönt att inte gå och träla veckor efter BF iaf :) Dottern kom faktiskt på en helg som vi hade bestämt att vi skulle ha egenmys på med god mat och film. Hon kände väl på sig att vi inte egentligen ville att hon skulle komma då :P

Jobbigt med svullna händer! Känner det också när jag har gått mycket nu i värmen. Mina ringar åkte av i vecka 32 med första och nu redan i typ vecka 12 med andra. Hann knappt använda dem igen innan de snällt fick åka ner i boxen. Lite löjligt, men jag gillar inte att det inte syns att jag är gift. De ringarna är ju mina finaste och mest betydelsefulla smycken liksom :/ Jaja, får ha dem resten av livet när barnafödandet är färdigt!

Hehe Kela, vad svarade sambon då? Var han villig? :P

Svar på tråden BF Augusti 2016