Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Mika, är det okej för er att ev. missa kalaset då eller ska ni försöka få en annan dag?

Ja, jag slängde i mig potatisgratäng, fläskfilé och marängswiss ändå. Det var inte så trevligt när allt kom upp under värkarbetet... Om det startar med vattenavgång igen tänker jag äta sparsamt!

Åh, så du har sluppit svullna fingrar dina andra graviditeter?

Jaja, hellre ta av dem än att de måste klippa upp dem :)

Jobbigt att vara så rädd Curlingmorsan!

Frågar samma som Mika. Vad beror det på?

En del av mig hade tyckt att det vore lite coolt att föda hemma själv :P Fast då hade jag velat vara säker på att inget farligt händer och det kan man ju aldrig veta innan.

• Snuttispluttis

Jobbigt att behöva oroa sig för när det sätter igång Kela :/ Men du har gott om folk som kan ställa upp eller?

Själv känner jag att det vore lite bökigt att bo hos min mamma vid födseln, men är ju himla praktiskt att ha barnvakter redo. Och skjuts iom att min man kanske inte har hunnit ta körkort.. (32 och har aldrig behövt tidigare, tycker han iaf ;)).

Mika, skönt att hon är så förstående. Och t.o.m ställer upp som barnvakt. Bra inställning!

Åh, hade ju varit häftigt med en sån förlossning i bagaget! Men jag satsar nog på att komma in i tid och så ändå. Som du säger, synd att ockupera en ambulans och sen att ha barnmorskor och så runt sig är ju en trygghet.

• Snuttispluttis

Då vet du att det löser sig iaf då. Men förstår att du helst vill ha med din man. Han kan inte ta lite ledigt runt BF eller så?

Alltså, tycker att du ska ringa. Speciellt när bm sa att du skulle det om det kändes så igen. Mensvärkig värk och sd är ju inte en så bra kombo så här tidigt. Se till att få komma in och göra en koll. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

• Snuttispluttis

Nmg, jag blir svullen i fingrarna och fötterna när jag går mycket i värmen. Annars har jag inte hunnit tröttna så jag njuter mest ;) Jobbigt med eksem! Blir det inte bättre om du smörjar med nåt?

Misszandra, inte min tråd men skulle säga att alla är välkomna :)

Usch vilken tråkig första upplevelse Curlingmorsan! Men skulle säga att det mer beror på vilken bm du har haft än om du hade igångsättning eller inte. Eller hur tänker du om det?

• Snuttispluttis

Själv kan jag absolut inte somna :/

Vår hyresvärd (privatperson) är en idiot och vi har sålt bilen här men affären blir inte klar förrän nästa fredag så är nervös över det iom att det handlar om så mycket pengar.

Och min man sover som en stock...

Blir att gå upp och kissa och försöka somna igen.

Inte direkt gravidrelaterat, var bara tvungen att få det ur mig.

• Snuttispluttis

Hoppas på det jag också Nmg! Brukar eksemet bli bättre med tiden när huden vänjer sig vid solen?

Åh, vad skönt med AC! När ska de få in de nyare då? Borde ju vara dags nu.

Störs inte direkt av att de svullnar, inte än iaf. Har läst om de som får så svullna händer att de inte kan hålla i grejer och där är jag verkligen inte än som tur är.

• Snuttispluttis

Hoppas att det "bara" är uvi då Kela! När får du svar?

Skönt med aloevera Nmg! Har en mjukgörande från Jason som är sååå skön nu på sommaren :)

Och grattis till att allt såg bra ut på kontrollen! En liten milstolpe ju :) Ska dit på onsdag och hoppas på samma resultat jag också.

• Snuttispluttis

Nåt kul f.ö som jag märkte förra grav. också är när man kollar trådarna under gravid på fl. Att när man börjar skriva i sin BF-tråd är det typ sista kronologiskt, men allteftersom kommer ju fler. Och nu är det redan uppe trådar för BF januari 2017! Fatta hur långt det är dit och att våra bebisar kommer vara flera månader gamla då. Så det är inte lång tid kvar tjejer! :D Snart är det vår tråd som diskuterar förvärkar, slemproppar och hur många dagar över tiden man är ;)

Och 100 dagar till BF för mig idag! Yay, milstolpe :D

Svar på tråden BF Augusti 2016