Nmg skrev 2016-03-14 08:03:22 följande:
Hahah va gulligt!
hahaha jag skrek av skratt när jag hörde dom prata :)
Nu ska jag iväg på kontroll hos mvc, månadens höjdpunkt, haha förutom att jag äntligen kände lillan igår igen :)
Mulan91 skrev 2016-03-14 07:43:13 följande:
Är det bara jag som har ett tvärtom problem? Jag mår inte illa men min aptit fungerar inte. Tycker ingenting smakar riktigt förutom varma mackor... :( har svårt att gå upp (alltid haft) men vill så gärna!
Mitt förra barn ammade jag och jag var redan smal när jag hade fött honom, rasade i vikt av amningen (ännu mer) och fick tillslut sluta amma för jag blev underviktig. Vill verkligen gå upp nu så jag kan amma ordentligt sen :( ovanligt problem antar jag men men, kanske någon har nåt tips?
Kram!
Mja, jag hade en period då inget smakade gott längre, kanske 2 veckor sedan, tappade all aptit och jag är som dig, har väldigt svårt att gå upp i vikt, men har trots det börjat lägga på mig nu, jag kommer också att amma och det länge, haha ammade min son i 3 år ;) kommer inte amma så länge denna gången, utan vi har sagt max 1,5 , med mat som huvudföda självklart.
Min son vägrade välling så det blev lång amning.
Nmg skrev 2016-03-14 08:13:26 följande:
Är i v16+3 nu, känner inga rörelser. Kanske kände nåt för ert tag sen men vet inte om det var tarmarna. Är det verkligen vanligt att inte känna nåt? Det är andra barnet. Vill ringa bm men vad ska hon göra? De kommer väl bara hänvisa till rul om 2v. Eller kan de kolla nåt annat om jag ringer? Tycker magen känns mindre också. Har haft förstoppning och varit svälld senaste veckorna men det är böttre nu då kanske därför det känns som att den är mindre?
För en kort tid sedan så skrev jag om samma sak, min mage var väldigt stor för att bara över en natt nästan försvinna, jag började nästan tro att jag inbillat mig att vara gravid, men det blir så när tarmarna stabiliserar sig, så den mage som kommer nu är den riktiga bebismagen så att säja.
Jag har känt min lilla i snart 2 veckor , men så för ett par dagar sedan så slutade jag att känna helt, var superorolig meeen så igår så kände jag henne, det kommer snart ska du se :)