Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Angående förstoppning så tycker jag att katrinplommon hjälper, dock så är min ovälkomna gäst redan på besök, jag kallar han för herman, fy fasen aså, hahahaha har inte ont fysiskt av det, men mer psykiskt.
    Var i Danmark igår på The reef med min lille son, säjer bara det-klarar min lille tjej i magen det så klarar hon allt, hahaha

hon höll igång igår i flera timmar och nu är det starka rörelser, helt underbart men idag lär hon väl vila. Fick vara Baywatch stjärna åt min egen son som fick för sig att hoppa i på djupt vatten innan jag hann fram, sjönk som en sten, jag rusade i efter, kastar mig i vattnet med stor mage, sliter upp ungen innan han hann längre ner än med huvudet under ytan, jag blev totalt livrädd...hjärtat slog så fort och hårt, antagligen kände lillen det för när jag fick upp min son så sparkade hon hej vilt.

Sedan skulle han vila å "slänger" ner huvudet på min mage, jag fick inte inte ont men som sagt-klarade hon gårdagen med sin sjövilde storebror så klarar hon allt.
    Då SKA jag sluta oroa mig. Han är 5 år så det är väl så det är när man redan har småbarn och är gravid, det skiljer 12, nästan 13 år på mina barn så jag har aldrig varit gravid såhär långt när jag redan har ett mindre barn.

Vagn har jag köpt, och säng..men det är det enda, jag såg en jättesöt nalle igår i Danmark som jag ville köpa, men jag vågade faktiskt inte utan väntar nu med att handla mer, tills jag är i månad 8.

Hakar på listan också!

BF: 

9/8: Mammanr4, 26år, fjärde barnet, okänt kön 

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön 

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet 

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön 

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön 

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön 

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke 

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön 

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön 

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

Skattenmust 37 år tredje barnet, kön flicka :)

• skattenmust

Att uvi skulle skapa cp skador mm tror jag inte en sekund på, då skulle vi ha betydligt fler skadade barn, väldigt vanligt med uvi i graviditet. däremot så får man lite mer sammandragningar av en långdragen uvi, och det är inte det bästa kanske men inget farligt så länge dom inte blir ihållande...

Hoppas på att känna mer rörelser idag, trots att hon höll igång rejält i timmar igår, jag har haft lite otur det sista, halkade i badrummet i förigår, men hinner sätta ner handen på toa locket innan jag slog i, (jag slog inte i) men det var nära och jag blev livrädd, Min lille kommer hem från sin far med löss i hela håret, nojjig som jag är då jag har fobi för löss så sanerade jag hela hemmet och behandlade även mig och min stora. VIDRIGT!!

Sedan igår på badet, fick rusa i vattnet och dra upp min 5 åring...jag är helt utmattad. Får jag bara känna henne livlig idag med så har jag lovat mig själv att sluta och oroa mig, har tänkt på mycket det ni skriver här inne, kroppen säjer ifrån om det är för tungt eller blir fel när man gör ngt, det försöker jag påminna mig om hela tiden.

Njuter ni andra enbart av att vara gravida? jag kan inte påstå att jag njuter så mycket, även om jag självklart älskar min lille oerhört, men oron tar överhanden över njutningen så att säja.

Min man vill ha en till nära inpå, hahahahaha det får vi allt se.
    Detta är ju hans första så jag förstår honom, meeen vi får se..

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-11 10:33:45 följande:

Jösses Skattenmust vilken pärs du har haft med storebror som plumsar i plurret! Jag antar att allt gick bra men guuud vad rädd jag hade blivit! I det ögonblicket tänker man ju inte på mage eller något annat, ren instinkt driver ju en :)

Beklagar angående Herman ;) Jag hade en på besök sista veckorna under förra graviditeten men klarade mig hyfsat bra så jag hoppas att dom håller sig undan denna gången också ;)

Nej, jag njuter inte enbart av att vara gravid jag heller. Nu är jag visserligen inne i 2a trimestern och det är ju den mest angenäma. Men jag gillar inte att svälla på alla håll och kanter, inte kunna äta vad jag vill osv.
    Fast man får ju tänka på slutresultatet :)

hahaha ja pärs kan man minst sagt kalla det, shit jag var ett vrak, men som du säjer, i det läget så agerar man bara utan att tänka, jag blev livrädd och tårarna var nära, jag skakade i hela kroppen och sedan blev jag jättearg på honom :(

Haha Herman är ju hemsk, inte ngt smycke direkt, hahahaah hoppas för din skull att du slipper denna gången ;)

Jag håller med dig, slutresultatet blir ju fantastiskt, men detta med maten , oron osv, igår i Danmark så åt jag kyckling..sedan kom tanken...hm dansk kyckling...salmonella, hahahaha shit aså..

Får jag bara känna lillan idag så har jag lovat mig själv att inte oroa mig, eller iallafall försöka.
    Jag måste säja att jag beundrar småbarnsföräldrar som skaffar barn tätt, shit vilken prövning.
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-03-11 21:46:39 följande:
    Åhh låter som något min son skulle kunna göra! Haha. Han är också 5 (nästan 6).
    ja aså han är mer vild än tam, hahaha

Nu är oron fatal här hemma, har haft ett tryck hela natten neråt fiffin, så som det var sista jag åkte in till akuten, och jag har inte känt henne alls sedan i förigår....
    Vet inte om jag ätit ngt dåligt heller, för jag var såå kass i magen, så nu kommer oron för det med, åt jag ngt som inte var bra, dog hon? har inte känt henne alls nu...
  • skattenmust

Skriver in mig på listan jag med. 

BF: 

6/8 Anlili, 35 år, andra barnet, okänt kön

7/8: Fridchen, 26 år, första barnet, pojke

9/8: Mammanr4, 26år, fjärde barnet, okänt kön 

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön 

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet 

17/8: Josefineq 26 år, första barnet, okänt kön

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön 

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön 

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön 

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke 

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön 

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön 

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön
    26/8 Skattenmust, 37 år tredje barnet, flicka

• skattenmust

Konstigt det blir när jag skulle redigera min ankomst på listan, hm....

Iallafall, finns det någon annan här inne som upplever tryck i underlivet?
    Som om det pressas neråt, och ömmar??

Någon som vet vad detta är??
    Sista jag åkte in så var ju cervix sluten, hård, och det är samma känsla nu.
    Kommer mer när jag varit aktiv.

• skattenmust
    minMonchichi skrev 2016-03-12 12:07:03 följande:

Det står ju runt våra veckor att man kan ha mycket växtvärk och det känns säkert olika för olika personer. Är säkert ingen fara!

De kan ju vrida sig o lägga sig o sparka åt andra hållet o då känns det ju inte oavsett hur mycket de sparkar!

Du kan inte äta nåt som över en dag skadar barnet, ta det lugnt!! Hon måste ju dessutom vila upp sig efter den pärs som hon var med om på badhuset

Ta det lugnt, snart kickar hon loss igen

hahaha min väninna sa samma sak, hon vilar efter äventyret på badet, hon är väl helt utmattad ;) Jo att hon kan sparka åt andra hållet så det inte känns, så kan det absolut vara, det hände med min son i 6 te månaden, jag åkte in akut och såg på ul att han sparkade för livet men jag kände inget pga han vänt sig och sparkade emot ryggen, Me detta hemska tryck i fiffin då? Känns som om man haft brutal sex å det har INTE hänt, hahaha
    Växtvärken har ju varit som en molande värk i magen, detta är mer i underlivet, fiffin...efter att jag varit rörlig...
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-03-12 14:14:10 följande:
    Jag känner oxå ett tryck nertill ibland.

Ungefär samma känsla jag kunde ha vid mens ibland. Kommer då och då. Tänker inte så mycket på det men det är nog ingen fara.
    ja exakt samma ömhet som när man ska ha mensen och det känns som om hela underlivet svullnat, mja jag tänker dessvärre för mycket, skönt att du känner dig avslappnad med det, önskar av hela mitt hjärta att jag kunde det med.

Men känner du som om det pressar nedåt i underlivet? och känner dig lite öm av det?

Jag hade ju så en gång innan och åkte in då, och inget var konstigt, har varit fram och tillbaka om jag ska åka in, min man vill men jag säjer för en gng skull avvakta.
    Hade hoppas på svar här inne..
  • skattenmust
    skattenmust skrev 2016-03-12 15:05:22 följande:
    ja exakt samma ömhet som när man ska ha mensen och det känns som om hela underlivet svullnat, mja jag tänker dessvärre för mycket, skönt att du känner dig avslappnad med det, önskar av hela mitt hjärta att jag kunde det med.

Men känner du som om det pressar nedåt i underlivet? och känner dig lite öm av det?

Jag hade ju så en gång innan och åkte in då, och inget var konstigt, har varit fram och tillbaka om jag ska åka in, min man vill men jag säjer för en gng skull avvakta.
    Hade hoppas på svar här inne..
    Detta hade jag INTE med mina andra 2 barn, därav att jag undrar vad det är..kan nästan kännas som om jag är nödig ibland pga det, haha
  • skattenmust
    Serah skrev 2016-03-12 17:17:17 följande:
    Usch å fy vad du var med om! Otäckt värre!

Har full förståelse om den lille i magen behöver vila efter det. Har du känt nåt nu då framåt kvällen?
    Har inte känt ngt från henne sedan i förigår, men tänker att hon kanske vänt sig om å sparkar bakåt eller ngt. Jag ringde in förut och dom sa att i vecka 17 så kan man inte förvänta sig att känna något varje dag, däremot efter v 25-28 så ska man känna varje dag.
    Min son gjorde ju så i sjätte månaden, jag kände absolut inget på 3 dagar, så jag åkte in och han sparkade som attan, men jag kände inget fast jag såg det på ul, DET var skumt.

Men du blir öm så att säja i fiffin? som om att man haft sex maraton? hahaha
    Jag är öm, det gör inte ont men ömmar och trycker neråt , sedan liite öm på ena sidan av ryggen..
Svar på tråden BF Augusti 2016