Snuttispluttis skrev 2016-03-14 19:59:44 följande:
Ja, har haft kontakt med riktigt dåliga läkare i Sverige också. Men känner att hela sjukvården är slappare här. Liksom att även om man kom till en bra läkare finns det inget att göra. Men men, ska väl överleva foglossning på egen hand.
Och angående bm-besök så med dottern förra året kände bm bara efter läge på slutet för att se vart huvudet var och om det var fixerat. Annars bara SF-mått.
Jo dessvärre så är läkarvården under all kritik även om jag just nu har en otroligt bra behandlande läkare , får man fråga i vilken kommun du bor i?
Ahh jag har inte gjort sf mått än, ja aså jag tror hon kände bara för att jag inte känt av rörelser på flera dagar, så hon ville bara känns hur hon låg.
Mika86 skrev 2016-03-14 20:13:56 följande:
Många inläggigen, ha en pojk som blev magsjuk i lördags så fullt upp, trodde det va över nu men 49 timmar symtomfri så kräker han enormt igen 
Skattenmust gud vad skönt att BM med trodde på foglossning, eller ja det är ju riktigt jävligt men bra att det inte va nåt värre.
När jag är hos BM så bruka hon känna på magen o den hör hon då som du beskrev, med djupt andetag o då, ha hon gjort med alla utom äldsta för då bodde vi i annan kommun o få minns jag knappt nåt av BM besöken
Men fyy farao, ja det går mycket magsjuka nu, min syster stod på jobbet igår när en kollega spydde rakt ut brevid henne, kan säja att vår fika ställde jag in idag, det vågar man ju inte riskera. Jag har aldrig själv varit magsjuk, men mina barn blir.
Fasen va jobbigt aså, min syster jobbar på en catering så det var bara att kasta allt dom lagat den dagen.
hahahaha du är rolig aså, ja hon trodde på foglossning och jag har tid imon bitti till sjukgymnast för att få bälte bla. Ahh skönt att höra att fler varit med om det, jag ringde några väninnor och frågade och dom alla hade varit med om det, men jag reagerade mest på att hon gjorde det så tidigt som i vecka 17, men så länge det inte är skadligt så gör det ju inget.
Min lilla tar helg ledighet på största allvar, nu ikväll så har hon hållit på rejält :)
Kela1981 skrev 2016-03-14 20:14:24 följande:
Ja jag fick ont precis när hon höll på men inte så att det gjorde ont efteråt.
Vad är poängen med att känna efter redan nu?
Antar att dom känner senare för att kunna föra lite anteckningar på hur bebisen ligger och eventuellt flyttar sig från gång till gång för att sen lägga sig rätt.
Ja när hon gjorde det så fick jag lite ont, men inte att det höll i sig på något sätt, ja hon ville känna hur hon låg då jag plötsligt inte kände henne på flera dagar.
Men jag kan inte tänka mig att hon kände nu om det skulle kunna vara skadligt....Tyckte åxå att det var lite tidigt, men nu vet jag hur hon ligger och som sagt, så länge det inte skadat henne vilket det inte verkar ha gjort då jag känt av henne ganska så mkt sista timman :)