anlili skrev 2016-08-21 09:35:29 följande:
Vi hade samma problem första veckan. Hon hittade bröstet, öppnade munnen men började sen att skrika istället för att suga. Detta trots att hon var jätteduktig på att suga på mina fingrar och sen när jag fick panik över att hon inte fick i sig något även på flaskan med utpumpad mjölk. Jag pumpade och flaskmata de samtidigt som vi tränade på amning emellan flaskningen i en vecka. Sen kom jag på att hon ville ligga på rygg när hon åt och inte mage mot mage som de "ska" ligga. Sen dess har det funkat. Så ge inte upp än om du gärna vill amma. Ta hjälp av personalen om du ligger kvar på BB och koppmata eller flaskmata under tiden så kan du vara trygg med att han får i sig det han ska.
Amningen har gått superbra bra här. Nu är hon 3v gammal men har senaste dagarna krånglat så som du beskriver det. Även fast hon har bröstet i munnen vill hon inte suga tag och blir istället riktigt ilsken och skriker, "hackar" med huvudet och sparkar sig runt. Funderar på om hon har ont i magen / irriterade slemhinnor efter att hon spytt så mycket.
Ammar nästan varje timme då hon spyr hela tiden (är inte att det är för mycket, utan hon ÄR hungrig..). Är superjobbigt då det innebär max 30 min sömn. Vet inte hur länge jag kommer orka hålla på såhär om hon ska spy som hon gör. Kommer i kaskader och ibland så att hon inte får luft och man hör hur hon får in vätska i lungorna. Blir rädd för att hon ska få lunginflammation eller andra lung problem. Ammade inatt och räknade hur många gånger hon spydde innan hon somnade. 10 gånger! Imorse bytte jag kläder 3 ggr på henne inom loppet av 5 min. Tvättar minst 1 gång om dagen och nu blir det att vara naken tills tvätten torkat. Ska bli härligt med besök idag, lukten av spya är överallt här hemma och kan inte avgöra om det är mitt hår, hennes hår, min hud, hennes hud, soffan, golvet, sängen eller smutstvätten det kommer ifrån. Säkert från allt möjligt :'(
Förlåt för gnäll men vet inte vart jag ska ta vägen. Får ingen hjälp av BVC och dom säger att "sålänge hon går upp i vikt så är det inget som är fel". Klart hon går upp i vikt när hon äter varje timme! Klart att något lyckas passerar även fast hon spyr upp nästan allt.