BF Augusti 2016
Här är vår lilla "Kräk-Fia". Skulle döpt henne till det istället för Aurora :'D

Här är vår lilla "Kräk-Fia". Skulle döpt henne till det istället för Aurora :'D

Tack Nmg! :)
Hmm jag sprack inte så jättemycket. Fick sy högra blygdläppen upp till klitoris och ett stygn neråt. Hade inte använt något :/
Ja det trodde jag med, men tydligen så tror inte dom det. Dom pratade om kranskärlen och att det var något fel med dom. Jag känner inget obehag, det försvann ganska omgående efter kejsarsnittet vad jag minns. Men dom har verkligen hakat upp sig på det så dom tror att det är en egen sjukdom så säga. Ska få göra cykelprov framöver och göra en till röntgen på hjärtat. Hoppas verkligen att det typ självläker och så är det bra sen.
Moen, vilken fin liten tjej! Tråkigt att bvc är så nonchalanta med dina bekymmer. Det är ju skitjobbigt för dig om du inte får någon som helst vila. Hoppas det vänder.
Jag har skitont i bröstvårtorna. Verkligen så ömma! Vad gör man?
Snuttis, ja fråga gärna! Ringde vårdguiden igår och dom tyckte jag skulle åka in till akuten :S men dom överdriver alltid.. Tyckte de kändes lite väl. Ska däremot prata med BVC idag och kräva att dom kollar upp om det är nåt fel. Börjar med mjölk och glutenfri kost idag för att se om det blir bättre.
Måste vara jobbigt att fortfarande vara gravid nu mitt i allt prat om amning och bebisar! Hoppas ni som är kvar slipper vänta så mycket till :)) heja heja!
Hur har det gått med besök för er som fått bebisarna? Har släkten typ hängt på dörren ? Eller har det varit lugnt ?
Kela, jobbigt med vikten. Bra med lite ersättning och att du inte ger upp amningen :) blir imponerad! Är nog lätt att ge upp. Sålänge du är envis kommer det lösa sig det där!
Nmg, uff ja va är det för fel?? Min mamma och mormor förstod och kom, tittade på bebis och drog igen. Nästan så jag tyckte det va för kort. Och då jade dom dåligt samvet för att dom stannade för länge! Men svärmor va hos oss nästan varje dag + övernattade en natt även fast hon bor 15 min ifrån. Hoppas att du kan säga stopp :) det kunde inte jag..
Tror inte på att det finns något att göra för att sätta igång allt egentligen, tyvärr. Det enda jag "tror på" är att mysa med din man så mycket som möjligt ;) men tror inte heller att det fungerar om bebis inte är redo.
Är ganska säker på stt jag fått mjölkstockning i högra bröstet under armen. Kul! Började med att det kändes som ett stort jäkla blåmärke. Satt och masserade inatt och kändes bättre efter det. Ammade nu och gjorde väldigt ont. Hugger från området och strålar ut till bröstvårtan. Någon med erfarenhet av mjölkstockning?
Zarizen, förstår oron och ångesten! Ni måste haft det jobbigt. Du är inte alls överbeskyddande. Man förstår ju att det är kul för familj också, dom har ju också fått en till i familjen barnbarn / systerson osv men att respektera både er som kanske haft en jobbig period men speciellt detdär med infektionsrisken och så.
Kela, avslaget har kommit och gått för mig. Efter att nästan slutat helt kom det ännu en gång (varit så en gång tidigare) igår med blod. Idag är det nästan som helt borta! Hoppas for gott den här gången ;) ang amningen tror jag att bara du fortsätter kommer det funka tillslut även fast det verkar lönlöst. Men jag är ju ingen expert :'D hejar på här från familjeliv iallafall!
Tack för tipsen ang mjölkstockning! Efter lite krångel lyckades jag handmjölka. Får försöka göra det så ofta som möjligt så får jag nog in tekniken! Och amma på :)
Snuttis, tack för att du hörde med din vän! Ska prata med sambon om det. Då kanske inte vårdguiden överdrev så mycket som jag trodde då de också tyckte jag skulle till barnakuten :S har varit lite lugnare inatt och nu på förmiddagen med kräkandet, så skönt.
Anlili, fy va jobbigt! Tror som mulan säger att om det är infektion så luktar det nog, men jag tycker absolut du ska kolla upp det. Inte nog med att man är trött som ny förälder utan bli sjuk också! Kryar på dig! <3
Kela, ursäkta uttrycket men vilken jävla idiot! För det första har väl inte hon något med det att göra, och för set andra, vem säger nåt sånt?! Tur att du klarade av att bita dig i läppen (eller?) iallafall för din pappas skull :S