Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Hazel Grace skrev 2016-04-06 17:07:30 följande:
    Haha! Samma minut skickade vi och samma datum fick vi :) Kul! Och grattis :)
    hahaha tack och stort grattis till dig med :) Då vet vi vad vi gjorde just den där exakta dagen, HAHAHAHAHA Skrattande
  • skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-04-06 15:50:40 följande:

Har varit på RUL idag och allt såg bra ut! Fick se en riktigt aktiv krabat som vinkade och sparkade. Så lycklig!!! Och så lättad! Blev flyttad till 28/8 också, två dagar tidigare :) vi kunde inte hålla oss av nyfikenhet så nu vet vi att det är en liten kille som väntas. Ska bli så spännande! <3

hahahah ser detta nu :) Grattis till lyckat rul å lillkillen, har i namn?
    Lyfter du barn sedan tidigare? eller annat, som lite tyngre matkassar? Jag får inte ont i magen av att lyfta lite, men det känns rätt snabbt i ryggen..
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-04-06 18:30:14 följande:
    Grattis! Jättekul
    Tack så mkt {#emotions_dlg.flower}

Jag undrar e sak, å det är en fråga till er alla, har ni börjat få sd?
    Jag har det inte "naturligt" än, bara när jag får mig ett smärre raseriutbrott, som nyss när min lille son på 5 år sprejade parfym över min man som i sin tur sa til honom hundra gng att sluta, min dotter står samtidigt å skriker att han rört i hennes rum, å detta hände under dom 5 min jag utväxlade med grannen i dörren, jag hade alså 3 st hemma som pratade( gapade) i mun på varandra- jag bara skrek håll käften för faaan!! blev så jävla arg så jag fick en SD....
    brukar inte få dom annars...

Minns inte när dom började med sonen faktiskt,,..men vet att jag hade mkt med honom å min bm sa till mig att - så länge dom inte gör ont, håller i sig, eller återkommer väldigt ofta stötvis så är det inget att oroa sig för.
  • skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-04-06 22:15:51 följande:
    Jag har en del sammandragningar.
    En gång hade jag typ 10 st på 15 minuter, men det släppte som tur va.

Men några om dagen brukar jag ha :) det har jag haft sen v18 tror jag.
    Okey, ja jag trodde att jag som omföderska skulle ha mkt sd tidigare denna graviditet, men jag får bara när jag blir riktigt arg, dom släpper så fort jag lugnat ner mig..vilket är för jäkla skönt, har inte återkommande å dom gör inte ont, bara magen som blir stenhård...
  • skattenmust

Hjäääälp, molvärk i denna veckan???? Har inte haft på länge, någon mer som har det??

Ang sd så får jag det inte ofta, bara när jag blir riktigt arg..

• skattenmust

Hjäääälp, molvärk i denna veckan???? Har inte haft på länge, någon mer som har det??

Ang sd så får jag det inte ofta, bara när jag blir riktigt arg..

• skattenmust

Tusen tack för svar....tror att den där berömda förstoppningen kan vara boven bakom värken ....:(
    Känner min lille hela tiden nu så jag har bestämt mig för att verkligen försöka släppa oro å lita på att hon kommer :)

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-08 20:53:27 följande:

Nu ha jag läst massa inlägg

Vill välkomna de nya o säga grattis

Sd ha jag haft en del, de kommer om jag plocka för mycket på golvet, alltså typ böjer sig för många gånger, inte lätt att låta bli att plocka heller, lätt att det bli ett bombnedslag här med alla barnen o särskilt 1 åringen.

Vad kul för er som ha möjligheten att va med i studien om tappen, är inget som erbjuds här.

Hade gärna varit med på sånt, Inga problem med gynundersökningar, kanske gör att man fött ett par barn o haft med två killar under två förlossningar (en ambulanselev oen ambulanskille)

Är med i en augustigrupp på facebook o där är majoriten pojkbebisar, 41 pojkar 26 flickor än, men hur är det här inne?

Jag blev erbjuden att delta i studien men valde att avstå..sd får jag bara när jag blir redigt förbannad....Vi väntar en liten tös :)

Efter rul i ons så har jag inte känt några rejäla sparkar som tidigare..däremot som e liten hand nere vid blygdbenet, lite svagt...Någon som känner igen detta?
    Blev orolig av det å ringde för att fråga å ännu en oempatisk bm, jag var på väg att fråga henne- du har inga egna barn va? Men jag han hejda mig, hon svarade- att allt såg bra ut på rul är ingen garanti för att det kommer gå bra resten av graviditeten, det kan ju hända ngt ändå å såhär tidigt i graviditeten så gör man ändå inget. jag tänkte bara- din jävla subba, det är inget fel på min bebis!!
  • skattenmust
    HJohannesson skrev 2016-04-09 11:53:55 följande:
    Varje gång jag sitter ner så att magen är ihoptryckt är det ngn som är där nere och gräver haha :)
    hahahahaha :D underbart ju ;) typ, give me some space!! hahaaha
  • skattenmust

Hej hej tjejer :)

Hoppas att allt är bra med er alla, jag har varit frånvarande ett tag så svårt att läsa ikapp så mycket, men hoppas att alla mår bra :)

Vecka 22 idag, så glad, känner lillan vare dag nu, och vi busade igår, jag puttade lite på henne å hon puttade tillbaka, haha 

Var inne på ul för ett par dagar sedan då en kvinna stor som en koloss bestämde sig för att pressa ner sin hand rakt i magen på mig å häva sig upp från sätet i bussen, jag blev rasande men mest rädd, dock så var allt okey med bebis :)

Jag håller mig för det mesta hemma nu, men idag fick jag sms om att min beställa baby box har kommit så den ska jag hämta, Vi har handlat en del till henne nu även om det fortfarande skrämmer mig.
    Jag har lugnat ner mig en del vad det gäller utbrott, men kan störa ihjäl mig på saker än..försöker dock kontrollera det, haha

Kram från mig

Svar på tråden BF Augusti 2016