Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Angående vikt så har jag gått upp ca 10 kg, iallafall sist jag kollade men det var ju ett tag sedan nu, får la se nästa gång jag är på mvc, har ju ingen våg hemma :(

Sedan undrar jag ngt- Man kan ju få kramper i vaderna, det får jag inte, däremot så kan jag få så hemska magkramper på natten när jag ska vända mig om att man skriker rakt ut, känns som om hela magen låser sig på ena sidan oftast?? Fler som upplever detta?? Kan inte minnas det i mina andra graviditeter..

Sedan har jag börjar samla lite vätska i benen nu, inte så farligt än, men det kommer nog....Med sonen så fick jag inte på mig skor till slut..

• skattenmust
    Curlingmorsan skrev 2016-04-20 06:45:22 följande:

Är era bröst fortfarande svullna och stora? Mina är nästan som innan jag blev gravid igen. Inte alls svullna och stora längre. Blir lite orolig. Har inte känt av bebis lika tydligt heller. Känner lite men blir osäker på om det verkligen är han eller tarmarna.

Mina bröst har pendlat väldigt, hade med en period som var så som du beskriver, men så sa ngn till mig, din graviditet sitter inte i brösten ;) Och sedan om du känner lite så är det garanterat bebis, tror inte tarmar spökar så längre Nu är min bröst jättestora, EE kupa på mig som vanlige har b, men det har gått upp å ner där med.
  • skattenmust
    Sedan undrar jag ngt- Man kan ju få kramper i vaderna, det får jag inte, däremot så kan jag få så hemska magkramper på natten när jag ska vända mig om att man skriker rakt ut, känns som om hela magen låser sig på ena sidan oftast?? Fler som upplever detta?? Kan inte minnas det i mina andra graviditeter..
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-04-20 12:56:40 följande:

Ååååå jag längtar så mycket efter att få gå hem och pyssla fram tills bebis kommer!
    Vill bara att tiden går snabbare nu :)

Angående kramper så hade jag rätt mycket kramper i vaderna när jag väntade dottern.
    Än så länge har det inte börjat denna gången men jag kan känns tendenserna till det redan nu. Minns att det blev bättre om jag masserade vaderna lite innan jag la mig på kvällen så det tänkte jag börja med snart. Kramp är inte skönt alls!

Jag kan dock inte minnas att jag har fått kramp i magen. Det är inte ligamenten som det drar i då? Det kommer jag ihåg från förra gången att det gjorde asont och blev värre ju större magen blev :/

Tack fr svar raring, jag har nu kollat upp det å tydligen så är det så när livmodern växer snabbt att ligamenten kan göra på detta sättet, och det kan upplevas sm kramp :) det sitter lixom bara på ena sidan, så inte rakt i magen, å ja det har blivit mer nu ju större jag blir. Inga kramper i vaderna än men det lär ju komma, det hade jag med båda dom andra. hehe jag har handlat lite men har fått dille på att bona om hemmet, köper ny soffa typ osv, hahaha
    men vill såklart ordna för bebis, men vi väntar tills jag är i månad 8, då tar vi ett jäkla tyck :)
  • skattenmust

hej tjejer.

Ang vikt så räknar jag den vikt jag vet att jag hade helt säkert innan första mvc besöket och med det så har jag gått upp ca 10 kg men enbart på magen å boobs 
    ;) Ang höga ljudnivåer så hade jag aldrig gjort det gått på konsert jag vet när jag var på bio med min son och han blev jätteorolig i magen, så nej inte igen.

Jag känner lillan varje dag nu, vilket har lugnat mig väldigt mycket och den 26 ska jag börja på spec mvc :) Mina levervärden ser bättre å bättre ut vilket e oerhört skönt, dock så har det hänt annat i mitt liv som har gjort att jag varit helt förtvivlad och förkrossad, en salig blandning med känslor då jag är så glad för lillan.
    Jag har varit frånvarande här pga detta....

• skattenmust

Sedan undrar jag en sak- Kan en smärre chock å enorm sorg påverka att bebis skulle dö i magen?
    Min mamma dog ju när min syster var gravid och hennes barn klarade ju sig...

• skattenmust

Angående sen avnavling så hade jag det med min son, och man klipper inte navelsträngen då så länge den pulserar, jag var jättenöjd med att ha det så och kommer begära det igen denna gången
    Vad det gäller kön på bebis så fick jag många skratt vid blöjbyte på min son snoppen rörde sig som en liten orm när man bytte blöja å det sprutade som en fontän innan man lärde sig att- När du lyfter av blöjan så blir det kallt-kissande så lägg en liten handduk över direkt :) Jag är jätteglad för min bebis oavsett kön för mig är det inte alls viktigt men nu ska vi få en flicka å det känns jättespännande såklart :)

Hon är ju så otroligt stark med, men lite orolig är jag över hur hon påverkas av min sorg nu,samtidigt som jag är så glad över att jag är gravid...

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-24 10:04:30 följande:

Skattenmust nä fy ska det aldrig få va bra för dig

Hoppas det blir bättre snart.

Otroligt stark tös du ha i magen så tror inte det finns nåt som påverkar henne.

Har aldrig varit gravid när allt varit som tuffast utan blivit gravid kort efter eller ha barnen varit små

Tack så mycket vännen..Just nu så är det den lilla å min 5 åring som håller mig på benen,och min underbara man såklart. Men att få höra från vissa, Gråt inte tänk på bebis ökar ju stressen ännu mer, jag är ju fortfarande mig själv också....jag har med känslor och ett hjärta, inte så lätt att bara stänga av när det plötsligt känns som ett svart hål i bröstet..

Ja hon är ju otroligt stark å jag har ju känt henne varje dag nu en tid och det lugnar mig mycket, var bara orolig att hon skulle dö av den chock å sorg jag fick igår..men jag har känt henne nu på morgonen då hon sparkade till rakt in i sin pappas hand...
  • skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-24 10:22:40 följande:

Beklagar, Skattenmust! Tycker inte att du ska oroa dig för sorgen, din bebis verkar stark!

Intressant det här med avnavlingen, jag ska definitivt skriva det i förlossningsbrevet!

Är nu i vecka 23, har varit som vissa beskriver, ibland är jag superpigg men vissa dagar har jag nästan kraschat, knappt orkat något!! Jätte jobbigt när man jobbar. Min foglossning har blivit värre, envisades med att dammsuga igår och till kvällen låste mina ben sig så jag knappt kunde gå. Det var som att nåt blev knas längst ner i ryggen. Fy! Så mår jag hah :(

Jag fick ha besök med min BM en vecka efter RUL och sen 4 veckor efter det ska nästa vara.. Kanske för vi är i Stockholm?

Tack så mycket, ni berör mig med er omtanke, ja hon är stark lillsnorkan, det är nog bara hennes mamma som inte är det just nu.
    Sen avnavling fick jag veta för första gången om här inne på Fl när jag väntade min son för 6 år sedan, och valde det redan då och kommer välja det nu, sedan har jag hittat en låt som ska spelas under förlossningen, hade en annan jättefin med sonen.
    Jag känner igen mig, vissad dagar jättepigg och stark, andra dagar så trött att orken inte räcker till alls..
    Min foglossning kommer å går lite beroende på vad jag gör, skulle jag dammsuga så kan jag inte gå sedan..hua annars så känner jag inte av det så mycket såvida jag inte anstränger mig..

Får ni hembesök av mvc?

Ska ni andra spela någon speciell låt under förlossningen?
    detta är våran :)

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-24 11:02:24 följande:

Skattenmust ha med hört sånt men vet inte hur pass det stämmer, finns säkert ingen bevisning heller.

Jobbigt att må dåligt av sorg ändå ju.

Här är det bara BVC som kommer på hembesök, bruka va första besöket efter hemgång som de kommer hem

Förlåt men nu e jag inte med riktigt vilket du menar, ingen bevisning ang vad? hehe jag e trött gumman ..
    Ja sorg är tungt, kan stå å skratta ena studen för att i nästa ramla ihop i gråt..pendalr väldigt, 
    Ja här kommer bvc på besök efter ca 1 vecka efter bf första gången.
Svar på tråden BF Augusti 2016