Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Mika86 skrev 2016-04-18 11:41:44 följande:
    Åhhh äntligen, fy fan vad orolig jag varit, i samma veva som en kompis förlorade sin son i v 18 märkte jag att du varit borta ett tag.

Vilken jävla kärrinh rent ut sagt, hade blivit vansinnig på henne. Skönt iaf att allt va bra med den lilla.

Så mysigt att handla men förstår din rädsla o oro
    hahah heeej snäckan, bara älskar ditt underbara sätt att uttrycka dig ;) Gullig du är som märkt att jag varit frånvarande å bryr dig, jag mår bara fint, känner lillan varje dag nu och ska from den 26 april börja på spec mvc istället, känns skönt.

Ja en riktig jävla subba, jag är ju stor med så det syns ju att jag är gravid, ser ut att vara i 7 månaden, haha
    Ja jag tycker om att handla ,men är livrädd....men börjar lugna ner mig lite..Hur e det med dig?
    moen skrev 2016-04-18 11:43:49 följande:
    Urs vilken läskig människa! Att ens göra så överhuvud taget, men sedan på en gravid kvinna! Skönt att allt var bra :) Väntar fortfarande på min beställda baby box, ska bli kul att få den :D!

ja sicken jävla apa, aså. Man gör ju inte så på någon alls, men än mindre på någnon som är gravid, å sedan då svara mig- men det var inte så hårt??!!
    Det var rom så mi man fick behärska sig å han är lugnet själv.
    Baby boxen var allt annat än jag förväntade mig, en besvikelse denna gången, men jag väntar på 2 till, haha
    När jag fick  min son så fick man blöjhink, å massa fint ju..:(
    Hallonpajen skrev 2016-04-18 11:50:52 följande:

Vad har ni beställt för Babybox?!

Välkommen tillbaka Skattenmust :) Skönt att det såg bra ut - magen ska ju tåla väldigt mycket, men en fruktansvärd situation oavsett! Jag känner också liten varje dag nu och det är så mysigt och jag är mycket lugnare generellt. Jag började med järntabletter i förra veckan också och märkte direkt en jätteskillnad! Undrar om det är vettigt att känna det så snabbt eller om jag bara inbillar mig...pigg är jag iaf - äntligen!

Tack så mycket, har tänkt mycket på er men jag har haft så mkt omkring mig å hela historien med Seah skrämde upp mig rejält åxå..., ja jag känner mig åxå lugnare, antagligen för att jag känner henne dagligen nu, hon sparkar friskt, hahaha
    haha jag har ätit järntabletter i ett par veckor nu, men e fortfarande lite slö vissa dagar , men härligt att dom hjälper dig :)
    moen skrev 2016-04-18 12:00:59 följande:

Hallonpajen: Jag tror man känner skillnad rätt fort efter att man börjat ta järn :) Har beställt lite olika boxar, fick hämta både från Lloyds apotek och Babyproffsen. Väntar nu på en box från Apotek hjärtat som hade 1 månads leverans och sen får vi en från Libero strax innan FL. Har gått nuts på boxarna.. är ju som små paket och jag älskar överraskningar!

Du kan se olika boxar på: www.babypaket.com/

hehe jag har åxå beställt alla dessa boxar :)
    Kela1981 skrev 2016-04-18 12:28:18 följande:

Välkommen tillbaka Skattenmust! Vi har varit lite oroliga för dig så det var skönt att höra att allt är ok trots idiotkärringar på bussar :)

Jag har bara anmält mig till Liberos box.
    Vad får man i dom andra? Är det typ samma i alla eller skiftar det lite?

Åhh gulle dig :) <3  jag mår bara fint, lugnat ner mig lite, har dock varit lite mkt med min 17 åring som revolterar nåt så fruktansvärt...
    jag har fortfarande inga återkommande sd, enbart när jag åker en skumpande buss eller dyl, men det ska visst vara normalt, att det brukar komma i 6 månaden. 7 de...men jag vill minnas att jag fick mkt tidigare med min son, min syster sa att hon fick sd redan i vecka 15, men som sagt hon födde på badrumsgolvet med, hahaha fast han var 3 dagar sen :)
    Jag tycker baby boxen från apoteket hjärtat var lite snålt, var helt annat när jag fick sonen, men man får ju på BB åxå, å den väskan var ju full av fina saker, snuttis från polarn å pyret, lamaze barnvagnshänge sov, hoppas det är samma nu :)

• skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-18 20:26:23 följande:
    Haha det är ju bara förnamnet.

Vi ha med fått en rejäl box därifrån, va blöjhink, refillpåsar, filt, napp, leksak, nån salva, våtservetter o typ 10 blöjor
    yepp samma här, fick åxå det med sonen, nu har dom verkligen snålat på...
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-04-18 20:58:43 följande:

Här blir det inga gratisboxar den här gången. Använde inget från dem till dottern, förutom blöjorna och det var typ bara två i en box.

Skattenmust, kul att höra att allt är bra :)

Jag har ätit järntabletter sen graviditeten med dottern förra året. Kommentaren från min bm när hon såg mina värden: "Du har ju järnvärde som en man, så du kan sluta med tabletterna". Men kör på ändå. Skadar ju inte att ha lite att ta av tänker jag :)

Tack så mycket, hahahaha järnvärden som en man!! *asg*
  • skattenmust
    Emmasofiabe skrev 2016-04-19 08:34:20 följande:

Är det någon av er som har moderkakan i bak som kan säga ungefär när ni började känna något??

jag har min i bakvägg å kände första rörelsen i vecka 16, men jag har barn sedan innan med :)
  • skattenmust

Fick ju en tid till spec mvc som jag tackade nej till då dom ville att jag skulle åka till en annan kommun, men nu äntligen så fick jag en tid där jag faktiskt hör hemma. Känns tryggt, dom kommer kunna ha extra koll på mig å lillan, nu väntar jag bara på resultaten från mina leverprover samt toxoplasmos. lillan verkar iallafall må bra och är en riktig liten vilde :)

Måste rek er att köpa denna boken, jag skrek av skratt, jag citerar-

" Några råd till mannen- Kämpa inte emot, håll med din kvinna i allt och lite till, jämför henne med andra gravida kvinnor och säj att hon är inte alls lika tjock som dom,att hon är finast, sexigast och bäst . är hon otrevlig så svara inte tillbaka, älska henne vad hon än säjer, hur orolig hon än är eller hur besvälig hon än kan vara. Du har igen det sedan för efter förlossningen så blir hon mer å mer lik sitt gamla jag."

HAHAHAHAHAHAAH

• skattenmust

Stod även i boken att en kvinna upplevde att hennes pojkvän luktade surströmming så kyssar var det inte tal om, givetvis så gjorde han inte det men hon upplevde det verkligen så, han fick inte ens sova i samma säng för hon fick kvävlingar, hahahahha jag skrek av skratt å läse upp det för min man då jag för ett par månader sedan frågade argt om han tvättat sig å borstat tänderna för att han luktade kattlåda i käften, jag var rasande.  hahahahaha
    idag så inser jag att stackarn var helt oskyldig...

• skattenmust
    Curlingmorsan skrev 2016-04-19 10:26:33 följande:
    Bonussonen är snart 14 år. Men han revolterar inte så mycket. Sitter mest instängd på sitt rum. Min dotter däremot som fyller 12 år till hösten, oj oj!! Fasar för när hon blir 14-15...
    ahh, okey...ja ditt nick får mig att tänka på mitt misstag, jag curlade min dotter å har alltid gjort extremt mycket, nu kommer resultatet- fullskaligt krig...Hon är 17 år...men jag tror att tjejer är mer "jobbiga" än killar är....
    Nmg skrev 2016-04-19 10:43:18 följande:

En 12 åring har jag

hehe ohh nästan så jag längtar tillbaka till den tiden då min dotter var 12...å snäll, gosig, är helt övertygad om att hon blivit besatt av en demon just nu...
    Nmg skrev 2016-04-19 10:46:51 följande:

Jag har oxå hämtat ut babyboxar men såg att vissa rabatter går ut om ca 2 mån då är ju inte bebis här så jag ska avvakta nån månad med att hämta ut de andra jag har anmält mig till. Loyds har inte lika bra som Apoteket hjärtat tycker jag men det är ju gratis så jag klagar inte däremot lite drygt att många telefonförsäljare börjar ringa så fort man hämtat ut boxen. Suck.

Håller med, telefonförsäljare e rena skiten, visst dom är gratis men dessa är så snåla tycker jag, men då jämför ju jag med 2010 :)
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-04-19 11:10:54 följande:

Ja hon är så snäll nu ser inte fram emot när hon blir bråkig om nåt år och man har en bebis hemma...

Vilka paket har du hämtat ut då? Vilken är

Bäst?

Bråkig?? hahahahhaha, jaaa....lycka till ;)
    Jag har bara hämtat ut från apoteket hjärtat än så länge, men med sonen så var babyproffsen klart bäst..Skrattande
    Nmg skrev 2016-04-19 11:12:34 följande:

Är det nån som vet om det är farligt med spray tan på salong när man är gravid? Jag tänkte spraya mig för jag vill inte sola för att inte få fläckar i ansiktet. Nör jag frågade på salongen sa hon att deras ämne i sprayen inte innehöll farliga ämnen....

Jag hade aldrig vågat det, som ovan sa- man andas ju ändå in ngt som inte är naturligt för kroppen....
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-19 11:52:48 följande:

Skattenmust du gå ju varit aktiv här så va inte så svårt att se att du slutade skriva

Först stackars serah o sen min kompis så då blev man ju extra orolig, är vid såna tillfällen man kommer på att det faktiskt kan hända sånt otrevligt trots att vi kommit så långt i graviditeten.

Skönt när man börja känna de små då mycket. Bli ju mer verkligt då

ja fy fasen va hemskt efter detta med Serah så insåg man att det kan ju faktiskt hända vad som helst, att man inte är riktigt framme än....
    Ja jag känner min lilla dagligen nu, så underbart å det har gjort att jag blivit mkt mer lugn å harmonisk :)
    Curlingmorsan skrev 2016-04-19 12:20:32 följande:
    Ja jag tror också tjejer är betydligt "jobbigare" än killar. Vi har ofta krig redan nu, så det där med att 12-åringar är snälla och gosiga vet jag inte om jag håller med om. ;)
    ja det kan du vara säker på, haha Min dotter har helt tappat det just nu, fy fasen va jobbigt aså..Min dotter var väldigt rar som 12 åring, sedan hände ngt...jag ställer mig fortfarande frågan- vad?
    Mulan91 skrev 2016-04-19 14:30:45 följande:

Jag hade också skippat spraytan pga anledningarna ovan. Egentligen är jag inget fan av brun-utan sol heller men kan förstå att man bhvr det spec nu haha, jag e naturligt brun men ser sjukt blek och grå ut just nu!

Jag har en bonusdotter på 13 snart 14. Mot mig har det aldrig riktats någon konflikt, däremot märker jag att hon försöker smyga med vart hon brukar vara o sånt, det brukar leda till tjafs med hennes föräldrar. Jag brukar mest försöka vara ett stöd och ge råd så gott jag kan.

haha vad du än gör så håll dig på god fot med henne även om det innebär att du backar av lite...det kommer tro mig...

Svar på tråden BF Augusti 2016