Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Mika86 skrev 2016-04-24 12:42:49 följande:

Skattenmust, trött jag med o skrivet hälften

Alltså typ bevisning för att MF berodde på att man va ledsen/stressad eller sånt

ahaa, hehe när jag har inte heller sett det..min man sa till mig- i mitt land där bombas det varje dag, barn å människor slaktas och vi får ändå många barn i familjerna, det är stressigt å svårt. Samma som när mamma dog, då var ju min syster gravid och hon sörjde mest av oss alla..
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-04-25 18:14:56 följande:

En fråga tjejer:
    Jag har typ kramp i magen och har haft hela dagen men det är mycket värre nu ikväll. Det sitter i sidorna och övre delen av magen. Svårt att förklara men det känns lite som kramp blandat med träningsvärk och gör extra ont om jag drar djupa andetag.
    Gör extra ont om jag lutar mig lite framåt eller om jag står/går.
    Fattar ingenting! Hade inget liknande med dottern alls :(

Kela vännen, jag skrev om detta för ett tag sedn, som att jag kan få hemska kramper i sidan av magen, oftast en sida åt gången, jag tog upp detta med läkare och det verkar vara helt normalt fast jag inte haft det med mina andra 2 barn, du känner mest antagligen av ligamenten, i dessa veckor så växer det jättefort, klart det måste kännas lite.

Min lilla i magen är sjövild, hahaha hon sparkar så hårt nu att hela magen gungar till och man kan se det på utsidan. Var idag på inskrivning på spec mvc som kollade med ul och sa att moderkakan ligger lite lågt, lite oroande, inget som påverkar bebis eller graviditet men man ska ha koll på det så den inte ligger så lågt längre fram då det kan bli komplikationer under en förlossning, utan då blir det nog snitt, vilket jag inte vill. Men jag lämnar det till dom som kan å vet bäst, å lägger min tilltro hos Allah. 
    Sedan ska jag gå på ul en gång i månaden, för att se att bebis mår bra och att mina levervärden håller sig stabila, och att mitt blod kan koagulera så jag inte förblöder under förlossningen, MEN han sa idag att han har aldrig sett ngn återhämta sig så fort som jag, då kände jag hur tårar brände bakom ögonlocken, å jag tackar min gud Hjärta Så det blir ul en gång i månaden nu, hehe och enl ul idag så stämmer datumen exakt :) Äntligen lite positivt mitt i allt , min lille var så aktiv igår så både syrran å min man kände henne sparka rejält, haha
    verkar som om hon reagerar när jag äter sötsaker, hahaha
  • skattenmust

Jag är med en som gärna sover på rygg...funderade på det imorse när jag vaknade så, vart tar lillan vägen då?? bak i ryggen?
    Känner henne varje dag nu, helt lovley Hjärta

sedan har jag fått pollenallergi helt plötsligt, kliar i ögon som är drak röda, å näsan rinner hela tiden...å nyser i ett...
    Fick besked igår att min lever ser helt normal ut, wehooo, så glad :)

Min man har åkt tillbaka till hemlandet så jag blir nog ensam ser det ut som, men det är helt okey det med ..

• skattenmust
    Mulan91 skrev 2016-04-30 12:08:08 följande:
    Jobbigt med pollen!

Ojdå, kommer han tillbaka nån gång snart? Hursomhelst blir det bra! Du är inte ensam :)
    ja jag har aldrig varit pollenallergisk innan, men nu e det ju hemskt..

Nej jag tror inte att han kommer tillbaka till Sverige å jag åker aldrig i hela livet dit ner, men nej jag är inte ensam och ibland så blir det bästa inte vad man tänkt sig.

jag har även lämnat min religion sedan 2 år och kommit tillbaka till mitt ursprung, det känns toppen :)
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-04-30 12:22:43 följande:

Men usch då Skattenmust :O Att bli lämnad kan väl aldrig vara roligt, men som gravid också.. Skönt att du inte är ensam iaf så du får stöd och avlastning.

hehe jag blev inte lämnad Flört så nej det känns inte alls jobbigt .
    Jag kommer ha det bättre såhär, det vet jag. Känner mig varken ensam eller ngt annat, ser det hela som väldigt positivt :) Ibland så lever man i ngt av vana å önskan om annat, sedan när man lämnar så inser man att det var just det man ville för att må helt bra.
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-30 12:23:39 följande:

Snuttispluttis håller med, vi ha en som är född i maj 2006 o då hade vi en grymt varm sommar, vi typ bodde i affären där jag jobbade under graviditeten, va olidligt för honom o han bara skrek.

Skattenmust åh gud vad skönt att levervärden blivit så bra, underbart o vilken lättnad med. Tråkigt med gubben bara därför du varit oaktiv här misstänker jag. Hoppas det löser sig bra iaf för dig o prinssesan

Tack vännen, ja jag är mycket lycklig, lillan mår bra, jag går på spec mvc och jag är fri :) Mina levervärden ser normala ut vilket är helt otroligt efter så kort tid, haha läkare står helt förbluffade och vill ta prover för veta hur typ,  Jupp, jag har varit väldigt frånvarande då jag började att vantrivas i min situation, men ser att några här inne tror att jag blivit lämnad och att detta skulle vara ledsamt, men jag mår toppen och det var jag som lämnade för jag vill leva lyckligt gravid eller inte :)
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-30 13:07:59 följande:

Snuttispluttis jo va första barnet då så va riktigt tufft, ha tre vinterbarn o är mycket lättare

Skattenmust åh vad skönt att du känner så nu, va rädd att du blivit lämnad o mådde dåligt över det. Skönt att du må mycket bättre nu iaf på både det planet o ang din hälsa

hehe nej nej, jag mår bra var bara tvungen att landa lite i allt, ska tala om det att Afghanistan är en otroligt underutvecklat land, långt efter oss i Europa , trodde inte att det skulle bli så svårt, Men det var det. Men tack för omtanken, nu mår jag bättre än på mycket länge och känner en helt annan ro i graviditeten med :)
  • skattenmust
    Anonym (Nael12) skrev 2016-04-30 14:02:15 följande:
    Han lämnade sitt ofödda barn :/ så elakt..

Men de e bra att du mår bra :) får jag fråga varför du lämnade religionen?
    Näe det var inte elakt, med den kvinnosynen så var det absolut bäst, Vår dotter ska växa upp med att hon har lika värde och rättighet oavsett kön. Jag är väldigt stark i mig själv och ingen man sätter mig på plats så att säja, inte denna heller.

Jo jag mår toppen faktiskt :) Jag lämnade Islam nu i dagarna för att han under hela vårt äktenskap beter sig väldigt "märkligt" och påstår att det är Islam, och det är väldigt mycket förbud i Islam dessutom, jag vill vara fri och göra som jag vill så länge man inte sårar någon annan.
    HJohannesson skrev 2016-04-30 14:25:12 följande:

Skattemmust - men oj. Läge för ett glas vin nu då ;) (om vi inte alla vore så gravida)

Tufft och modigt att våga gå från en relation under en graviditet, så bra gjort av dig. Du fixar det utan en man :)
    Var/är ni gifta ?

hahah har inte druckit alkohol på många år, men sa till syrran, när jag ammat klart om typ 2 år efter födsel så ska vi banne mig avnjuta ett glas ;) hahaha
    Tack för pepp, ja aså om en man börjar ändra hela sitt betende emot en bara för att man är gravid och "fast" så är det inget för mig., jag klarar mig ypperligt utan en man, har gjort det innan med dottern. Vi var gifta i sharia lagen, men inte i svensk lag.
    Mika86 skrev 2016-04-30 14:52:25 följande:

Skattenmust förstår det, även om det va ditt val så är det ju en stor omställning, lite synd om tösen att inte lära känna sin pappa så för antar att det bli lite eller ingen kontakt? Svårt med ett annat land.

Huvudsaken är ju att alla mår bra o särskilt du o bebisen

Jag å bebis mår bra, den harmoni som sänkt sig över hemmet nu är underbar å var så efterlängtad. Ja det är synd om henne på ett sätt att kanske inte få så god kontakt med sin far, MEN och andra sidan så vill jag inte att hon ska få vissa värderingar från Afghanistan som han själv innan hatade...fram tills dess att jag blev gravid.

Jag har i flera månader tagit på mig skulden för att bete mig som en drake, Men det var väl så enkelt att jag vantrivdes i situationen av att min man blev mer å mer fanatiskt i Islam. Han var helt annorlunda innan, men detta har man ju hört om förr så kanske inte alltför ovanligt...
  • skattenmust
    FiusDius skrev 2016-04-30 17:32:43 följande:

Ni som kan det här med ultraljud. Är det snoppen man ser på detta ultraljud?

Ja man ska absolut kunna se det nu :)
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-30 18:08:16 följande:

Skattenmust oj är det en sån där med aåskev kvinnosyn så förstår jag att du må bättre nu. Inte alls insatt i olika religioner o så men vet att det finns såna som nästan vill läsa in kvinnorna för att de inte ska få synas

Verka som detta blir bra både för dig o tösen ju underbart att höra att du mår bra

Friusdius ser ingen bild :-/

hahaha ser inte heller ngn bild, trodde hon undrade om man kunde se nu alls, haha 

Min man var inte sådan från början, ( en klassiker) men ju större jag blir med magen desto med kontrollerande,svartsjuk vill stänga inne å isolera mig, förstår inte alls varför jag har behov av mina vänner eller familj, jag har ju honom å det räcker. 
    Jag har försörjt honom hela tiden på min sjukskrivning, han försöker inte lära sig svenska eller hitta ett jobb....Jag ordnade ett jobb via min bror men ingen ville jobba med honom så det var kört, sedan denna- jag är din man du SKA LYDA mig!!! eh va???!!!! Detta har dock inte så mkt med religion att göra utan med kultur och tradition. Från att säja att han hatar sin egen kultur och älskar den svenska till att bli mer å mer inbiten i sin egen kultur och tänkande. Att man som kvinna ska behaga sin man....eh dra mig baklänges, NEJ den funkar inte för mig.

Tack så mkt vännen, vi mår bättre nu och jag slappnar av mycket mer i min graviditet nu med. 
Svar på tråden BF Augusti 2016