Inlägg från: skattenmust |Visa alla inlägg
  • skattenmust

BF Augusti 2016

Anonym (Nael12) skrev 2016-04-30 19:02:40 följande:
    Låter som du gjorde ett bra val för dig och dottern. Och det du skriver stämmer nog att det är kultur och tradition mer än religion.
    Tack, det känns bra {#emotions_dlg.flower} Jo han var mer präglad av sin egen tradition å kultur än ngn av oss visste, inte ens han själv..
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-04-30 20:10:49 följande:

Skattenmust oj ha shit, kan lugnt säga att det va ett riktigt bra val du gjorde som lämnade honom, jag hade inte heller stått ut att bli behandlad på det viset.

Är jätte glad för din skull att allt vänt till o bli riktigt bra medvind nu

Tack rara du, ja när det går så långt att han hotar mig på så allvarligt sätt att jag får låsa in mig i ett annat sovrum i rädsla att han ska tvinga sig på mig för att det är hans rätt som man...då är det nog för mig...., å jag mår jättebra nu med mitt beslut :) Att jag var frånvarande här inne under en period var mkt pga han tyckte jag satt för mkt vgid datan, telefon sov..var ett jäkla liv om detta, men nu e jag här :)
    Kela1981 skrev 2016-04-30 20:53:15 följande:

Oj Skattenmust! Läste visst inte alla inläggen :/ Vad skönt att du är så nöjd och trygg i ditt val. Det låter onekligen som en osund relation!
    Sånt beteende behöver absolut inte ha med religion att göra.
    Jag har varit gift en gång tidigare med en helt vanlig "Svensson" som blev mer och mer kontrollerande efter hand som åren gick. Ville inte heller att jag skulle träffa familj eller vänner. Så fort jag var ute så blev jag anklagad för att vara otrogen osv. Det visade sig senare att det var han som bedragit mig med typ alla jag kände. Så jag fick lämna både man och sk vänner.
    Jag tackar min lyckliga stjärna idag för att vi aldrig hann få några barn :)

All heder åt dig som är stark nog att ta beslutet att lämna även om du är gravid. Det är nog många som skulle valt att stanna enbart pga det. <3

Nej det behöver inte ha med religion att göra men det var den han hänvisade till hela tiden, jag ska helt ärligt säja det att Islam- Is a mans world. Och efter ett par år som muslim nu så inser jag att jag saknar det mjuka och fina i kristendomen.
    Självklart kan man vara ihop med en man som är kontrollerande å svartsjuk, elak oavsett etnisk bakgrund, Men just Afghaner är väldigt speciella.
    Jag har inte blivit anklagad för att vara otrogen men han ser inte varför jag har behov av andra människor, jag har ju honom.
    Tack så jättemycket, men aa...jag är nog väldigt stark..har levt ett hårt liv å aldrig mer..
    Mulan91 skrev 2016-04-30 21:34:14 följande:

Jag lämnade också Islam för lite mer än 2 år sedan faktiskt!

Tror att ni har rätt om det där med att vemsomhelst kan bli kontrollerande. Tror mycket att det handlar om mannens/kvinnans osäkerhet mer än nåt annat!

Jaså du lämnade åxå Islam? Ja vem som helst kan vara kontrollerande å svartsjuk, men då vet du åxå att Islam handlar mkt om att lyda sin man å behaga honom. Nu var vi gifta i Nikah och inte svenskt tack å lov..
    Men visst handlar det om kontroll å osäkerhet..
    Curlingmorsan skrev 2016-04-30 21:52:30 följande:

Skönt att höra att du var stark nog att lämna ett dåligt förhållande Skattenmust. Med en så stark mamma kommer dottern klara sig galant!

hehe tack så mycket, jo hon är en riktig liten fighter snuttan i magen :) känner henne varje dag i magen nu å bara myser av det, har blivit mer lugn å harmonisk i mig graviditet med, äntligen :)

TUSEN TACK Till er alla underbara kvinnor här inne, ni är guld värda, sänder er en stor kram och tack{#emotions_dlg.flower}
  • skattenmust
    Hazel Grace skrev 2016-05-01 00:06:03 följande:

Skattenmust du är så beundransvärd. Heja dig! Skönt att du mår bra i både kropp och själ. Låter lite som den där filmen, inte utan min dotter. Sjukt stark är du!

Jotack, den tanken slog mig med...för det blev mer å mer likt så, helt plötsligt så tyckte han att det var en självklarhet att lillan skulle följa med å se Afghanistan??!! Där det bombas dagligen å människor flyr= ALDRIG!!!

Tack så mycket {#emotions_dlg.flower}

Fiusdius, Nog tycker jag att det ser ut som en liten kille :) ;)
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-05-01 08:56:37 följande:

Skattenmust låter verkligen som ett helvete du hade där ett tag med honom, jag hade aldrig heller tillåtit honom att ta dit dottern med tanke på att det bombas där, man håller sig ju lixom så långt ifrån krig som man kan.

Skönt ändå att du tog dig därifrån. Få ha alla oss här inne som extra stöd.

Friusdius det ser misstänkt ut men tycker det är svårt att se könet på det hållet. Vi ha haft lyxen att få se underifrån

Det har varit jättejobbigt....det blev till slut hot osv, å det tar jag bara inte. Å lever på mig som en parasit..
    Vår dotter kommer aldrig att få pass med honom, Never.
    Han var inte alls sådan i början, men det blev värre å värre hela tiden..
    Tack vännen Hjärta
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-05-01 09:25:32 följande:
    Ja hot ska man aldrig ta men är nog tyvärr många som inte går vidare ändå o särskilt inte som gravida.

Blir väl ensam vårdnad för dig nu iom att han flyttat ur landet med?
    Eftersom vi inte är gifta svenskt utan enbart i Islam så får jag automatiskt ensam vårdnad, då sharialagen inte gills i Sverige tack å lov.
    Jag tar inte sådant beteende från någon. Å nu när han hotat att ta lillan till sitt hemland som han flytt från själv så kommer jag berätta hela sanningen när det är dags, han har inte svenska papper. Om han nu skulle höra av sig framöver...om han ens får komma tillbaka då han kom hit olagligt.
    Emmasofiabe skrev 2016-05-01 09:34:54 följande:
    Oj! Va bra att du lämnat innan det gick för långt!

En vän till mig kom in i en relation med en man från Libyen och han var fantastisk och tog hennes dotter som sin egen men när hon bar på hans barn blev han, precis dom du förklarar mer kontrollerande och när flickan föddes slutade han helt hjälpa till han var ute och var otrogen , han började misshandla och trycka ner henne och det blev värre och värre och hon drog sig undan från slla, nu fyra barn senare har hon konverterat och tagit på sig burka och umgås inte alls med svenskar längre. Så jävla tragisk, och hans regler från religionen enligt honom , han får ha hur många tjejer han vill men bara en fru, han får slå henne om hon inte skött sina uppgifter, preventivmedel och abort är absolut förbjudet och jaaa, inte skulle hAn tänka sig hjälpa till med barnen heller, fyfan sådär skulle jag aldrig klara av att leva men man fastnar säkert om man inte lämnar i tid :(

Ursäkta att det blev så långt jag blev så upprörd , hormoner kanske haha
    Tack tjejen, ja aså jag konverterade till Islam innan jag träffade honom , men som din  väninna där så tolkar han Islam efter egna regler, å märkligt nog så gäller alla regler enbart mig, å allt är haram, haram....att neka sin man sex ex är haram, ett brott i Islam så vare sig du vill eller inte så har han "rätten" att tvinga sig på dig. 
    Min man gjorde likadant med min son, tog honom som sin egen...men ju större jag blir i graviditeten så tycker han att jag inte behöver lämna hemmet alls, jag behöver inte sitta med datan, jag sa inte ha facebook, behöver inte umgås med mina vänner osv. Extremt svartsjuk å kontrollerande, gick igenom hela min facebook...å sa- ser jag något om att du pratar med en annan man så lovar jag i Allah, s namn att jag dödar dig.  Han ville ha fler barn fast jag tyckte att detta räckte men där skulle han inte ge sig...jag uppskattar ditt inlägg för det är tyvärr många kvinnor som stannar kvar i detta...Min x man nu då har inte haft kontakt med andra kvinnor dock men skapar regler inom Islam som ska passa han själv, så jag lämnade honom och Islam.
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-05-01 09:40:25 följande:

Härligt! Snart är augusti!!

hehe jaa underbart :)
    Nmg skrev 2016-05-01 09:41:32 följande:

Nån mer än jag som blrjat få vad kramper på nätterna? Är det nåt fel då? Jag är i v 24 nu (23+2)

Här kommer en magbild från mig Oxå

Ingen fara med kramper alls, snarare fullt normalt, vi växer så det knakar, bär på en annan liten människa...klart det borde kännas någonstans ;) se det som positivt :) Jag får "kramper" på sidan av magen när jag vänder mig om i sängen mm, men det är ju ligamenten som upplevs som kramper, nu händer det mkt där inne :)
  • skattenmust
    moen skrev 2016-05-01 09:55:14 följande:

Åh skattenmust! Tråkigt att höra att han betedde sig illa. Så skönt för dig att ha kommit ur det förhållandet. Stark du är! :) du kommer klara dig alldeles utmärkt på egen hand ;) och nu får du en liten dotter också som blir din värld <3

Ja jag vill inte att vår dotter ska växa upp med sådana värderingar, hon ska bli stark å självständig, ha rätt till en egen vilja och ha frihet.
    Ja jag kommer klara detta alldeles utmärkt själv, den harmoni och det lugn som jag känner nu var längesedan. Sedan var han på mig hela tiden att han ville ha en till...tror det var en pojk som lockade även om han aldrig sa det rakt ut, jag älskar henne så oerhört mycket och ser fram emot att hon ska komma, för mig är kön helt oviktigt, så länge hon har hälsan å mår bra. Hon är mitt mirakel Hjärta
  • skattenmust

Hjääääälp, Jag sållar.....e det någon mer som kan sålla vid nysning?
    Vaknade jättekissnödig men nös 5 gånger på sträck innan jag hann till toa å läckte lite utan att egentligen känna det, var inte som att kissa ner sig utan det bara kom...bara när jag nyser..

Kort på magen tar jag en del, har inte mätt sf mått än men ska till spec mvc imon, kanske dom gör det då :)
    vecka 24 idag, wehooo :)

Vaknar runt 05-05.30 varje morrn nu..

Jag längtar så efter sommar å värme :)

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-05-02 09:35:00 följande:
    Japp! Här är en till! Dags att börja ta knipövningarna på allvar nu :)
    Ohh va skönt...ja aså att det finns fler, sorry..hahahaha :) så det är likadant för dig?

Nu rinner tårar nerför kinderna, men det är av glädje å lättnad...

Såå lycklig just nu, överläkaren från infektion på östra sjukhuset ringde mig nu, Min lever är helt återställd och jag blev nyss friskförklarad, Han påpekade också att jag var ett alldeles särskilt fall, hahaha som blivit frisk så fort, dom hade räknat med sjukdom i minst 1 år till Smiley smile Och lillan i magen ser inte ut att ha påverkats av det, han kallade oss unika Smiley heart Smiley smile *glädjetårar* Dom vill fortsätta att följa upp oss då ingen av oss skulle ha överlevt, på mig ville dom göra en akut levertransplantation, men jag sa nej för då skulle lillan dö...dom gav mig en vecka med medicin för att se om det gav resultat, tackar gud för att det gjorde det å lillan mår fint ...kan inte ens med ord beskriva hur jag känner nu....
    Dom kommer ta prover på bebis när hon kommer ut för att se att hon inte fått några problem med sin lever, men risken för det sa dom var minimal....Läkaren sa- Hon skulle inte ha överlevt detta, så ni är båda unika , nu bara gråter jag..
    DomSmiley heart

Svar på tråden BF Augusti 2016