BF Augusti 2016
Okej, tog han nått prov för att bekräfta det? Hur vet han annars? Men Gud så skönt att det är så pass lindrigt för henne. Man är ju livrädd att behöva åka in och vistas på sjukhus med andningshjälp och allt det där :-O
Okej, tog han nått prov för att bekräfta det? Hur vet han annars? Men Gud så skönt att det är så pass lindrigt för henne. Man är ju livrädd att behöva åka in och vistas på sjukhus med andningshjälp och allt det där :-O
Jag ska vara hemma i ett år sen ska min sambo vara hemma i ett år :) Jag studerade innan så har inget arbete att gå tillbaka till. Men jag ska söka så kjah kan arbeta heltid medan sambon är hemma, sen när hon börjar på förskola så ska båda försöka arbeta 75% (som vi inte fått ett till barn tills dess). Så planen är väl att hon ska börja på förskola hösten 2018 och då är hon 2 år :)
Visst pågick en diskussion här nyss om någon/några hade fått tillbaka sin mens? Någon här som hade fått det, kommer ej ihåg? Hur kändes det innan isåfall? Jag har fått förhöjd kroppstemperatur de senaste dagarna (känns som det är bastu medan mannen sitter i tjocktröja och och börjat känna lite molande värk och lurar på ifall det är på gång. Skulle det kunna finnas nån annan anledning till att det känns så här annars? Var extremt varm i början iom amning osv, men det har varit lugnt med det den senaste tiden.
Usch, kändes lite som "när man pratar om trollen" jag fick min för nån dag sen. Kändes som jag skulle förblöda, aldrig blödigt så kraftigt förut, sen bara tog det tvärstopp, så himla skumt. Men knappt nån mensvärk som jag annars brukar ha mkt av annars. Och jag ammar, kan jag tillägga!
Jaa det kändes väldigt konstigt. Den varade bars i typ 3-4 dagar och jag brukar ha typ 5-7 dagar annars. Kroppen håller väl på och ställa om sig, men man blir ju lite orolig. Usch nej, hoppas du slipper så länge som möjligt! :))
Ååh idag lärde sig min lilla tjej att klappa händerna! Hon blir så glad <3 hon blir 6 månader nästa tisdag :D
Ja, Mulan, de e så att det nästan går för snabbt :( Låg och tänkte för någon dag sen hur stor hon va. Hon låg ihop kurat men ändå nådde från benen till hakan. Hur fick hon plats i magen för barra 6 månader sedan?!
Vet inte riktigt om jag kan säga om hon har ett favoritbröst. Men det känns som att hon gillar att ligga mer på vänster sidan (vänster bröst). Ändå har jag mer produktion i högra och det känns som att hon hellre väljer det :S
Sedan vi börjat ge dottern en portion gröt till frukost brukar hon bli så förstoppad. På dagarna kan hon få
smaka lite annat/ äta lite frukt/ dricka välling osv. Det känns som att hon krystar utan att det kommer något. Nu försökte hon hela kvällen igår, inatt och nu på morgonen och verkar ha ont och vara besvärad över att det inte kommer något bajs. Hon har ju inte det där lösa bebis bajset längre utan oftast lite hårdare så de blir en fin liten avgjutning av rumpan i blöjan.. x'D ger henne katrinplommon till gröten varje dag och det verkar funka lite faktiskt. Men har ni fler tips? Hört att man kan ge messmör men känns väldigt sockrigt och ska man ge när de "bara" är 6 månader? Hon har ju alltid haft magproblem, och jag vet att hon är känslig mot morot. Banan ska man ju inte heller ge när de är omogna för de är också förstoppande
Jippi ett halvår blir hon idag :D! Herregud va tiden går! <3
Har inte hunnit svara Hazel. Men fy va irriterande! Och att han "inte bryr sig" :/? Väcker för att sen gå och titta på en film utan att ens umgås med sitt barn?! Har du hunnit prata med honom? Kanske han inte insett hur dåligt han beter sig? Hade blivit helt vansinnig.. min sambo hade åkt på en käftsmäll!