• moen

BF Augusti 2016

Moorii skrev 2017-02-27 16:01:15 följande:

Oftast ammar jag mellan lunch och middag och så när han ska sova, sen kanske två - tre gånger på natten, så det har trappas ner fort! Han älskar verkligen gröt och frukt, vanlig mat är inte lika gott, men han äter ändå. Till lunch äter han bara en halv burk för hans ålder, plus frukt till efterrätt, men han verkar nöjd på det, så han kanske inte behöver mer just nu? Han får iofs frukost kl nio (ammar strax innan han vaknar vid 7) och lunch 11:30, så kanske inte hunnit bli så hungrig. Blir väl en hel burk sen, när han slutar amma helt och äter frukost tidigare.

Vad jobbigt att hon inte vill äta ordentligt! Vet inte om jag har några bra tips, bortsett från att kanske fortsätta prova nya saker och se om det är något särskilt hon gillar? Går hon upp i vikt som hon ska då?

Oj en halv burk + efterätt :O Här äter hon bara några skedar sen ska hon inte ha mer. Vi testar en burk på 3 dagar sen får jag kasta ungefär hälften..

Ska till BVC för extra vägning och mätning på onsdag. Blir orolig över att hon äter så dåligt.. hoppas hon växer som hon ska :S Sist vi va på BVC hade hon bara vuxit 5 mm från 5 månader till 6 månader men dom misstänkte att det blivit en felmätning vid 5 månader
  • moen
    Moorii skrev 2017-02-27 23:44:59 följande:

Kanske är mycket ändå! Så jobbigt att hon inte verkar ha någon matlust :/

Hmm, vi hade nåt liknande däromkring med längden, han har inte växt så mycket det senaste.. Kurvan planade ut där på slutet och nu är det över en månad tills vi får se om han växt ikapp.

Tror inte du behöver oroa dig iallafall, på BVC sa dom att dom inte tittar så mycket på längden, utan det är mer om bebisen tappar i vikt. Håller tummarna för att allt ser bra ut!

Ja, precis kurvan planade ut! Skumt att det va så för er med :O och det borde ju inte va så att det brukar va så för då hade ju medelkurvan sett likadan ut. Tror också att vikten är det viktigaste. Ska bli skönt att få gå på en extra kontroll iallafall :) håller också tummarna!

Räknade hur mycket jag ammade igår och det va 6 gånger. På natten ska hon snutta hela tiden så räknade inte med då :)

Va på VC i 3,5 h igår (sega läkare) och hon va såå snäll och duktig :D har märkt att jag har en väldigt glad bebis!
  • moen
    Nmg skrev 2017-03-02 18:24:06 följande:

Min äter gröt på

Kvällen och sen får han en flaska ersättning innan han ska sova vid 21. Sen sover han till 06 och äter igen då. Under dagarna har han mest fått ersättning men har börjat gr honom mat. Idag åt han halv burk (liten) majs o potatis puré han ville ha mer skulle säkert äta hela burken men ville ta det lite lugnt ja haha. Köper ni mat eller gör ni egen?

Jag både köper och gör egen :) men känns som att hon tycker burk är minst äckligt..
  • moen
    Mulan91 skrev 2017-03-02 22:59:10 följande:

Jag gör helst egen, köper jag så e d endast ekologiskt som gäller här :)

Ja, precis. Vi kör också bara ekologiskt. Hon äter även kött nu och det känns som ett bra val :)
  • moen

Jag måste få skryta lite! Är för stolt så kan inte hålla mig :D min lilla tjej började krypa igår! Hon har varit på G ett bra tag nu och halvkrupit men nu gör hon det "på riktigt"! Älskar varje stort steg hon tar :) även fast jag älskar när hon är bebis vill jag kunna vara lite mer aktiv med henne och hitta på saker. Längtar tills hon går så kan man ut å leka i parker ?

• moen
    moen skrev 2017-03-03 14:35:51 följande:

Jag måste få skryta lite! Är för stolt så kan inte hålla mig :D min lilla tjej började krypa igår! Hon har varit på G ett bra tag nu och halvkrupit men nu gör hon det "på riktigt"! Älskar varje stort steg hon tar :) även fast jag älskar när hon är bebis vill jag kunna vara lite mer aktiv med henne och hitta på saker. Längtar tills hon går så kan man ut å leka i parker ?

Emojin i slutet blev till ett frågetecken x)
  • moen
    Mulan91 skrev 2017-03-03 21:44:03 följande:

Wohooo va kul! Heja !

Lillen här kan inte ens sitta än haha jag kan inte tänka mig honom krypa men vet att det sker snabbt!

Jamen det skiljer ju ganska mycket i ålder på våra :) jag menar.. det händer ju sjukt mycket på bara en månad!
  • moen
    Moorii skrev 2017-03-04 09:47:46 följande:

Ojoj! Min är över 7 månader nu och inte ens i närheten av att krypa :P han rullar dit han vill istället, typ 3-4 varv xD

Ja, men det är ju också en teknik som fungerar alldeles utmärkt ;)
  • moen

Vi ger välling ibland men tar tid för henne att dricka ens lite så tror inte det är en favorit :)

Känns som att mina bröst blir slappare och slappare xD dom är spända ibland men inte alls lila ofta..

Här somnar hon någon gång mellan 19.00-20.00 sen vaknar hon igen 21.00-22.00 och bara vill amma lite och vi byter blöjan, sen sover hon till ca 1. Sen vaknar hon heeeeeela tiden och ska snutta på bröstet (sover kanske 30min-1h i streck) och sen ska hon upp mellan 5-6 för då är hon pigg och vill testa det hon precis lärt sig och kryper runt i sängen och skriker av glädje.. :(

• moen
    Misszandra skrev 2017-03-16 21:43:53 följande:

Hur ser sovrutiner ut för era små på dagen?

En gång på förmiddagen och en på eftermiddagen :) ganska korta stunder. Men det har börjat ändras märker jag till en gång om dagen eller 2 super korta
Svar på tråden BF Augusti 2016