• moen

BF Augusti 2016

Misszandra skrev 2016-11-28 22:28:53 följande:

Asså haha, det känns lite som "bara för att" men måste fråga, hur blev din dotter vid tandsprickningen? Min son har börjar dregla jättemkt, han biter verkligen på AALLLT, och han tar allt till munnen. Idag har han varit så otroligt gnällig, inte velat äta riktigt och nästan kvittat vad jag gjort så har han ändå inte varit nöjd. Kan det vara tänder på g? Asså han har så mkt saliv att det bara rinner och rinner, aldrig varit så förut, bara idag. Försökt känna men tkr det är svårt för han vill inte riktigt "hjälpa" mig med det, bara tugga.

Ja typ ganska exakt som du beskriver det :D hon har dreglat ett tag nu, så de bara rinner ur henne. Kanske 1 månad har det runnit mer än vanligt. Hon började bita då också. Gnällig va hon ca 1v innan ja upptäckte tänderna men nu när dom väl är igenom har hon blivit en helt ny bebis. Så glad hela tiden! Jag tyckte att jag såg tänderna under tandköttet när hon skrattade ca 1 månad innan dom kom också. Typ som att dom lös igenom när man tittade i dagsljuset, och tandköttet va lite ljusare just där (som att blodet pressats bort). Dom kanske är på G för lillkillen med! Haha grattis :'D! Hoppas han inte vill testa att bitad under amning! Hon bet mig så hårt idag när jag ammade så jag ropade till "aj!!", hon stannar upp och tittar på mig, sen skrattar hon. Sen gör hon så flera gånger om! Biter, tittar på mig och skrattar... jag tittar bort och försöker hålla minen så hon inte tycker det är kul.. ville bara skrika av smärta xD jäkla skitunge! Känns som att mina bröstvårtor brinner nu flera timmar senare
  • moen
    Misszandra skrev 2016-11-28 23:08:22 följande:

Haha ååååh nej, det är exakt det jag är så rädd för. Han började för några dagar sen med att bita och dra ifrån bröstet och utan tänder gör de också ont. Idag har han varit konstant gnällig, aldrig varit med om detta förut. Får lite halvt panik då sambon är bortrest också så ingen avlastning, han kan inte sitta själv men även fast han är hos mig så gnälls det ändå. Detta eviga gnällande asså. Och det var när han började dregla som jag misstänkte att tänderna kanske är på g, det bara rinner, känns nästan som att nån glömt stänga kranen, från en dag till en annan. Hela jag har varit täckt av saliv idag, det ska gnuggas och bitas hela tiden. Måtte det gå snabbt om den nu ska komma. Men usch, stackars våra bröst, hur ska detta sluta? :0 hur lång tid hade din dotter sin gnällperiod innan tanden kom? Dreglade hon länge?

Hon gnällde i typ 1v innan tanden kom men trodde hon kommit in i utvecklingsfas 4 för hon grät hos alla förutom

mig :O men eftersom den kan vara i typ 5v så vet jag inte om de va den eller tanden? Känns ju mest logiskt tanden. Dreggla har hon gjort länge men sådär riktigt mycket som att ha glömt att slå av kranen i typ 1ånad :'D ja stackars stackars våra bröst! :(( jag ska försöka säga lungt men bestämt "nej" och ta bort bröstet för henne ett tag när hon biter sådär. Förhoppningsvis kopplar hon väl att om man biter får man inte heller något bröst! Och de är ju inte alls kul ;)
  • moen
    Zarizen skrev 2016-11-29 08:24:54 följande:

B börjar nog oxå få tänder här för allt ska in i munnen och det dreglas en massa! En kall bitning uppskattas mycket av honom.

Hur somnar era bebisar på dagen. B somnar nästan alltid vid bröstet (då sitter jag oftast kvar med honom på armen den timmen han sover, sitter i soffan vid tv'n så det är rätt bra avkoppling) eller i sjalen. Vägrar ju vagn så finns inte så många mer ställen att få honom att sova...

Ja en kall bitring är perfekt! Hon älskar sin

Här somnar hon också alltid vid bröstet :) går inte heller att lägga ner henne så hon sover kvar i mitt knä på kudden jag använt under amningen så har jag händerna fria iallafall! Oftast framför tvn ;) eller så liggammar jag så somnar hon i sängen, men reser jag mig vaknar hon så ligger oftast kvar och tittar lite på ipaden
  • moen

Helammar så den har inte kommit än.. :/ vill amma längre än 6 månader men försöker bli gravid så är rädd för att jag måste sluta tidigare. Hade ju inga problem att bli gravid tidigare så antar att det är amningen. Men tror den brukar va ganska ojämn i början då en i mammagruppen fick mensen när hennes son va 2 månader, fick inget 3e men kom tillbaka 4e månaden igen för henne :)

• moen

Haha ja det är bara att köra på när man ändå har börjat :'D pang bom

• moen

Ja det ska jag ;) hoppas bara att det går igen! Vet ju aldrig.. första kanske bara va en lyckoträff :/ men hoppas hoppas

Jag kan inte påstå att jag fått tillbaka kroppen. Har gått ner alla kilon men är konstigt nog bredare om höften?? Större bröst (inte konstigt då jag ammar) och fortfarande lite mjuk och go om magen. Så undrar varit alla kilon gömde sig förut innan graviditeten? :'D kanske va jämnt utspridda över hela kroppen och nu samlats på bara några ställen?!

• moen
    Nmg skrev 2016-12-10 22:52:06 följande:

Håller tummarna för dig

Haha ja det kan man ju undra, men det jag tycker är häftigast är ju ändå att magen inte är mer hängig än vad den är med tabke på hur mycket magen växer liksom.

Precis! Det är helt sjukt va huden klarar att återställa sig så :O nu fick ju jag ganska mycket bristningar (hade en navelpiercing innan också så hela naveln är även förstörd.. ajaj) och ärren kan ju inte dra ihop sig, men ändå på nåt konstigt sätt så är huden hyfsat tight ändå :O jag beredde mig på att aldrig mer vilja visa mig utan tröja och fick panik när jag såg de första bristningarna komma, men just nu känner jag mig ganska stolt över min kropp faktiskt
  • moen

Nu hade jag oturen att spricka där man brukar få "kärlekshandtag", hela ärret efter en blindtarmsoperation och från naveln :( men utan ärret och navelpiercingen hade jag typ inte haft bristningar på magen. Som du säger så utgår alla bristningar från navelpiercingen och ärret. Jag tog ut min navelpiercing i samband med att jag slutade äta p-piller men eftersom jag blev gravid samtidigt som jag slutade så hann det inte "läka". Ser ut som jag har två navlar, eller snarare två rövhål med en hängande sladdrig hudfilk emellan dom mitt på magen -.- så sjukt sexigt.. ja tänk om man visste hur de skulle se ut innan man piercade sig! Dum som jag va (14 år gammal -.-). Nu varnar jag alla småtjejer jag ser att "pierca fan inte naveln, för då får du leva med två rövhål på magen om du tänkt skaffa barn!". Drog upp tröjan och skrämde (och äcklade) lillebrors stackars flickvän som är 16 år haha

• moen
    Hazel Grace skrev 2016-12-13 16:05:30 följande:

Har också varit hos bvc idag, han blir fyra månader på lördag. 5570 gram och 61 cm. Han har inte gått upp som han borde ha gjort och han har fått platt bakhuvud. Fick remiss till sjukgymnast för att göra något åt det. Känner mig så sämst! Han har krånglat mycket vid amningen på senaste så jag förstår att han inte gått upp ordentligt. Sköterskan föreslog att testa om han hellre äter från flaska och prova om han gillar gröt för att öka vikten lite. Och han hatar att ligga på mage och sida så det har blivit att han sitter i babysittern mycket för den gillar han. Alldeles för mycket tydligen. Kände mig så usel. Borde ju ha fattat det tidigare...

Min lilla tjej hatade att ligga på mage, eller det gör hon fortfarande! Även fast jag är emot iPad och sånt så har jag har kommit på att Babbladna på youtube får henne att ligga på mage iallafall i någon minut. Då är det 100% fokus och faktiskt kul att ligga på mage! Vet inte om jag rekommenderar men kände mig också sämst så blev desperat. BVC sköterskan pratade med mig som om jag hade en skruv lös om att hon måste ligga på mage så jag provade allt, även ipaden.. !

Men du är iallafall inte alls dålig! Jag hade också problem med amningen. Mellan 3-4 månader skrek hon mest och ville bara amma i någon minut. Nu har hon äntligen blivit lugnare igen (4,5 månader). Nu har hon iofs fått de tänder som va på gång så kanske va de. Men vid 4 månaderskontrollen hade hon inte gått upp så mycket. Hennes viktkurva hade nästan stannat :/ 6500g 65cm

Hon gillar också sin babysitter men försöker ha henne i knät istället. Nu tycker hon också att hon ska stå och skriker även när hon sitter -.- så blir mycket hoppgunga. Kan hon inte hålla sig till det som hon klarar av själv?! xD när hon bara kunde ligga ville hon sitta, när hon kan sitta (någorlunda) vill hon stå. Suck!

Hoppas det blir bättre snart Hazel!
Svar på tråden BF Augusti 2016