Hazel Grace skrev 2016-12-13 16:05:30 följande:
Har också varit hos bvc idag, han blir fyra månader på lördag. 5570 gram och 61 cm. Han har inte gått upp som han borde ha gjort och han har fått platt bakhuvud. Fick remiss till sjukgymnast för att göra något åt det. Känner mig så sämst! Han har krånglat mycket vid amningen på senaste så jag förstår att han inte gått upp ordentligt. Sköterskan föreslog att testa om han hellre äter från flaska och prova om han gillar gröt för att öka vikten lite. Och han hatar att ligga på mage och sida så det har blivit att han sitter i babysittern mycket för den gillar han. Alldeles för mycket tydligen. Kände mig så usel. Borde ju ha fattat det tidigare...
Min lilla tjej hatade att ligga på mage, eller det gör hon fortfarande! Även fast jag är emot iPad och sånt så har jag har kommit på att Babbladna på youtube får henne att ligga på mage iallafall i någon minut. Då är det 100% fokus och faktiskt kul att ligga på mage! Vet inte om jag rekommenderar men kände mig också sämst så blev desperat. BVC sköterskan pratade med mig som om jag hade en skruv lös om att hon måste ligga på mage så jag provade allt, även ipaden.. !
Men du är iallafall inte alls dålig! Jag hade också problem med amningen. Mellan 3-4 månader skrek hon mest och ville bara amma i någon minut. Nu har hon äntligen blivit lugnare igen (4,5 månader). Nu har hon iofs fått de tänder som va på gång så kanske va de. Men vid 4 månaderskontrollen hade hon inte gått upp så mycket. Hennes viktkurva hade nästan stannat :/ 6500g 65cm
Hon gillar också sin babysitter men försöker ha henne i knät istället. Nu tycker hon också att hon ska stå och skriker även när hon sitter -.- så blir mycket hoppgunga. Kan hon inte hålla sig till det som hon klarar av själv?! xD när hon bara kunde ligga ville hon sitta, när hon kan sitta (någorlunda) vill hon stå. Suck!
Hoppas det blir bättre snart Hazel!