• moen

BF Augusti 2016

Mulan91 skrev 2017-02-09 20:47:02 följande:
    Wow min son e 68 cm han med och väger 7,4kg. Han e en månad yngre än din dotter haha visste inte att pojkarna var större i den här åldern :o både jag o sambon e 164/167 haha
    Oj va stor :DD Ja alltså herregud va det är skillnad på killar och tjejer! Jag är 170 och sambon 195. Kan inte direkt säga att vi har en fet bebis :)
  • moen

Mulan, har du varit på någon öppen förskolan än? Jag har fortfarande bara varit på en i Sätra. Träffade några mammor i fredags härifrån som sa att det fanns en jättebra öppen förskola där du bor. Har du testat den? Skulle du rekommendera? Lät på dom som att det bara fanns en där :)

• moen
    Mulan91 skrev 2017-02-15 13:15:09 följande:
    Hej Moen! :) ne jag har varit jätte dålig på att gå på sånt, vilken öppen förskola ? Jag ska försöka gå haha :D ska du?
    Jag vet inte om ja ska gå :D Vet inte ens vilken dom pratade om, haha! Men googlar man ser man en vid tunnelbanan. Kommer antagligen försöka testa gå någon gång :) Är ganska feg bara :'D
  • moen
    Mulan91 skrev 2017-02-16 08:16:57 följande:

Haha och jag e lat xD men d börjar bli lite rastlöst här hemma. Ändå så tycker jag att tiden gått för fort :o

Ja samma här.. rastlös men veckorna bara flyger fram och snart är våren igång på riktigt, sen sommar och jobb :'( borde ta mer vara på den här tiden men gör inte!!
  • moen
    Zarizen skrev 2017-02-20 08:18:30 följande:

Ngn här som är intresserad av att köpa en Ringsjal? Har en nästan ny jag knappt använt.

Jag är lite intresserad :D funderat på någon sele el så men gillar inte riktigt. Gillar att skala mer. Hur mycket säljer du den för? Och vad är det för färg?
  • moen
    moen skrev 2017-02-20 10:30:26 följande:

Jag är lite intresserad :D funderat på någon sele el så men gillar inte riktigt. Gillar att skala mer. Hur mycket säljer du den för? Och vad är det för färg?

Sjala inte skala haha XD autocorrect..
  • moen
    Zarizen skrev 2017-02-20 17:30:57 följande:

Köpte den för 600:- och har använt den Max 5ggr. Så tänkte 400:- + frakt. Den är svart och rosa och svart ring. Kan skicka bild! Vad har du för mail/mobilnummer?

Okej pratade med sambon när han kom hem och han tyckte vi skulle vänta då hans plastbror ev hade en sele :O tack ändå!
  • moen
    Misszandra skrev 2017-02-22 09:04:32 följande:

Jag vänder mig till er vars barn fått tänder.

- Fick de diarré innan tanden syntes?

Min son har inte haft lös avföring på över 1,5 månad. Utan, sen vi började med mat har den varit väldigt fast. Och idag, när han vaknade hade han fått diarré. Tandköttet är väldigt hårt och spänt. Men det har det varit ett bra tag, möjligtvis att det är en liten bula nu som inte funnits innan.

Kan de vara tand på G? Ni med erfarenhet.

Han har varit så otroligt gnällig i typ 3 dagar nu också.

Japp lös i magen! Kan komma en släng feber också och detta eviga dreglande.. min lilla fick sina 2 första vid ca 3 månader. Sen ca 4 har hon haft en på gång som aldrig vill komma upp. Vet att med sambons lillebror fick de skära upp tandköttet för varje tand för tandköttet va för hårt :O
  • moen
    Nmg skrev 2017-02-21 10:49:04 följande:

Jag måste bara fråga hur ni gör med besök numera när barnen har blivit äldre (ni som bor i samma stad) hur ofta träffar ni barnets mormor/farmor ? Har ni egna mor och farföräldrar i livet som Oxå träffar era barn?

Anledningen till att jag undrar är För att min mans mormor tjatar heeeela tiden att hon inte får träffa bebisen (de träffas typ varannan vecka) hon kan ringa och säga att hon kollar på hans foto varje dag och att det värker i hjärtat att inte träffa honom oftare. Jag blir snart galen på detta! De var här allihopa för några dagar sen på kalas och sonen sov, de var de här i nästan 3 timmar och väntade på att han skulle vakna. Jag höll

På att få nåt fel kan jag lova. Vi hade Även annat folk på besök som inte hade sittplats så när de andra kom så var det dags för de att gå tycker jag men nä de satt kvar och väntade . Min mans föräldrar träffar honom minst 1 gång i veckan ca 2 timmar varje gång. Min pappa träffar honom om vi äter lunch ute när pappa är

Ledig. Min mamma kan jag träffa ute ibland går jag förbi hennes jobb typ 20 min och hälsar på.

Mina svärföräldrar har inte varit barnvakt än och häromdagen sa de att grannen säljer lite saker som nenes barnbarn inte använder så de tänkte köpa en resesäng. What?!! De har alltså inget annat barnbarn utan ska enbart köpa en säng och ha hemma för vårt barn. De har alltså inte varit barnvakt en endaste minut och tror art han kommer sova där snart? Tycker det känns lite psykopatiskt att göra ett rum åt honom där faltiskt.

Har sagt till min man oxåDet här med att hans mormor väl Träffa barnet oftare och att jag blir stressad av allas krav och hab sa att vi inte ska lyssna på henne hon ät ca 90 år och klagar på allt. Men hon säger ju det varje gång vi ses, svårt att inte lyssna? Och varje gång vi ses så säger hon " han är ju så lik dig" med en negativ ton. Så jag frågade henne sist om det var negativt av barnet var likt mig? Då sa hon att hon hade velat att barnet hade varit mer liksin pappa oxåJa men absolut jag ska stoppa tillbaka honom i min mage och göra om hans utseende.... Blir tokig på tanten!

Träffar hennes mormor/morfar/ena morbror kanske en gång varannan månad (observera att dom bor ca 15 min ifrån....!) för att dom helt enkelt är ganska ointresserade. Hon har träffat sin andra morbror EN gång vid 6 månader (han bor ca 5h bort) och det kommer jag aldrig förlåta honom för. Faster (bor i annan stad) och farbröderna 1 gång varje/varannan månad om inte mer sällan eftersom dom är ointresserades och har sina egna liv att tänka på. Farfar med fru 1 gång/månad och farmor kommer varje vecka och hjälper till med lite avlastning och städar alt. håller henne så jag kan städa :) tycker det är skönt med sambons familj för egentligen gillar jag dom inte, förutom hennes farmor. Men att min familj är så onitresserad gör mig ledsen. Min mormor träffar vi kanske 1 gång/halvår och min morfar (som bor i sitt hemland) och farmor (som bor i en annan stad) har hon aldrig träffat.

Sambons mormor (bor i annan stad) kollar på bilder varje dag och tjatar som för dig, men henne träffar vi också väldigt sällan. Typ vart 3e månad. Sambons morfar (bor i annan stad) har hon aldrig träffat.

Märkte nu att jag bara rabblade upp massa ointressant. Hoppas du orkade läsa haha..! xD och hände med..
Svar på tråden BF Augusti 2016