• moen

BF Augusti 2016

Misszandra skrev 2017-02-22 11:41:09 följande:

Han har bajsat löst två gånger idag nu. Nyss var de typ vatten/slem. Som innan han fick fast föda typ. Han sover mer, är mer trött än vanligt. Kanske ska ta tempen. Dock inte märkt att han är varmare än vanligt. Kanske för man inte känt efter.

Men usch, stackare. Jag hoppas verkligen inte på något sånt. Känns ju jättehemskt :((

Men liten :/ hoppas han blir bättre och om det är tänder, att som tittar fram snabbt!

Ja, stackars! Urs känns jättejobbigt att behöva skära. Han fick även öroninflammation för varje tand.. fy fan! :O
  • moen
    Misszandra skrev 2017-02-22 12:11:28 följande:

Jag hoppas de också. Så han slipper detta. Ammar du? Är det jobbigt med amning när de fått tänder? Känns som det kommer bli jobbigt, men detta väl hur han använder som nya tand isåfall?

Amen, usch. Vilken otur lillen hade. Stackars honom, tur han inte minns iallafall :))

Japp ja ammar fortfarande :) ibland när hon är på bushumör biter hon mig. Gör svinont men om jag håller mig från att skratta åt hennes glada men osäkra leende och försöker ignorera istället tappar hon intresset ganska snabbt :'D säger jag aj där emot.. då är det hel kul enligt hennne D:
  • moen
    Moorii skrev 2017-02-22 12:26:30 följande:

Här har det börjat komma upp en tand och en till är nog på väg misstänker vi, mycket gnäll och svårt att komma till ro just nu. Då första tanden skulle komma var han extra gnällig och gråtit på kvällarna, så vi fick ge Alvedon. Han dreglade mer än vanligt och tempen var ungefär en grad högre än den brukar, märkte dock ingen skillnad på bajset, men det är väl olika det där. Har hört av andra att tandköttet ska bli svullet och lite mjukt när en tand är på väg, men vet inte om det stämmer?

Det är nog helt olika för alla :) min fick vitt tandkött där tänderna kom (tanden pressar undan blodet) och stenhårt, men svullet, som en knöl
  • moen

Måste fråga, har ni fortfarande foglossning? Jag har inte känt av foglossningen sen jag födde. Försvann ganska direkt. Men den kom tillbaka från ingenstans för några dagar sen. Har inte gjort något speciellt. Blir helt nojig! Wtf?!

• moen
    Nmg skrev 2017-02-22 14:24:47 följande:

Ok

Känns som att det bara är vi som träffa våra väldigt ofta. Ganska tidskrävande....

Ja :) men hennes farmor och farfar skulle va här varje dag om de fick välja. Men jag har sagt att jag inte vill, speciellt inte min svärfar.. fy va jag ogillad honom hah! Sambon med..
  • moen
    Moorii skrev 2017-02-23 08:54:06 följande:

Ja! Samma här, försvann några veckor efter förlossningen, men den senaste veckan har jag känt av i höfterna och i ländryggen däromkring. Fattar inte heller varför! Undrar om mensen är på gång kanske, men varför skulle man få foglossning i samband med den?

Ja, jag tänkte också att det va mens på G för har haft mensvärk också men håller med om att det låter konstigt att få foglossning med mensen? :S jag har på högersidan i svanskotan, där jag hade som mest problem när jag va gravid
  • moen
    Hazel Grace skrev 2017-02-23 22:19:21 följande:

Jag har trott det är tänder på gång här hur länge som helst men det kommer inga. Extremt mycket dreggel på den här lilla! Tuggar på a l l t och vi byter dreggellapp minst tre gånger per dag. Kan inte säga att jag tycker det är hårt eller ser ut som att det på väg heller. Men men det kommer väl så småningom :)

Träffa släkt gör vi inte så ofta. Svärföräldrarna som bor tio minuter bort är aldrig här men vi är där någon gång var tredje vecka kanske. Lillens farbror har vi träffat två tre gånger sen han föddes typ, han har nyss fått bebis själv också. Mina föräldrar bor ett par timmar bort och vi ses varannan månad ungefär. Min mormor dog förra helgen och henne hann vi bara träffa en gång över jul. Så glad att hon fick träffa honom iaf! Mina syskon träffar vi inte så ofta heller. Vid högtider och födelsedagar mest. Hade gärna sett oftare men dom har tre och två barn och bor långt bort så det blir bara så. Hade jag haft bättre ekonomi hade jag rest dit då och då. Min ena bror har aldrig träffat min son, men han bor i Australien så han är förlåten :) Skypear nån gång sådär iaf

Har ni fått mensen tillbaka? Jag har haft små blödningar i en månad nu och börjar bli redigt trött på det.

Haha byta dregglis 3 gånger per dag tycker jag låter lyxigt :'D haha! Har alltid bytt en gång i timmen om inte två gånger i timmen! Vart jag än går tar jag med ALLA jag kan hitta som är rena (har ca 15-20 st). Blir helt galen..

Ingen mens än :/ inte ens en liten blödning
  • moen
    Moorii skrev 2017-02-24 19:42:04 följande:

Haha, jag tycker det låter lyxigt att kunna använda dregglis överhuvudtaget! Plutten tycker dom är väldigt roliga att slita i och får loss dom på nolltid.. Så vi kör utan, får torka hans haka ett antal gånger under dagen dock ^^

Haha ojdå ja de är ju jobbigt xD Springa efter och torka som en galning! Min lilla är van med dregglis. Vi började redan när hon va någon månad för att skydda henne så gott det gick mot kaskadkräkningarna.. :D
  • moen
    Nmg skrev 2017-02-26 21:47:39 följande:

Ja jag är jättenoga med att torka hakan när vi går ut, fuktig och blöt hals kombinerad med kyla är inte bra haha

Jag har köpt dregglisar med knappar de sitter bra de kan han inte dra av. De med kardborre åker av snabbt hahah

Ja, men precis! Vi kör på Pippi dregglisar dom har knappar :)

Uff ja! Vill inte att hon blir sjuk :/ ska gå till vårdcentralen idag på deras drop in och är jätterädd för att vi ska bli smittade med nåt. Sjuk bebis är det sista jag vill ha! men måste gå ändå :(
  • moen

Hur många gånger ammar ni nu på en dag? Jag har inte räknat själv men tänkte göra det då jag tror att vi bra ammade 4 gånger "ordentligt" igår. Försöker amma henne när jag känner att jag behöver men då blir hon bara arg. På nätterna ammar hon gärna men tror mer för att det är mysigt. Hon ammar även när hon ska sova men inte jättegärna. Blev faktiskt lite ledsen när jag kom på det för ja vill ju amma länge :( hon äter inte så mycket mat heller. Ger henne gröt till frukost, oftast med frukt. Hon får lunch men då äter hon bara några skedar och sen vill hon inte ha mer. Ibland smakar hon något på eftermiddagen och om hon inte känns nöjd på kvällen kan hon få gröt/välling. Hon äter aldrig upp, även fast det är en "rekommenderad" mängd för hennes ålder. Hon får oftast alltid kväljningar i slutet av måltiden :S trodde först att hon tyckte det va äckligt men jag vet inte längre..

Svar på tråden BF Augusti 2016