• moen

BF Augusti 2016

Moorii skrev 2017-03-17 07:09:41 följande:

Oj, vad lite era sover! Min lille sover 30 minuter mellan 8-9 däromkring, 30 minuter i vagnen efter lunch, dvs mellan 11:30 och 12:30, beroende på när vi kommer iväg. Sen sover han en längre stund mellan 14 och 16, ibland 1,5 timme, ibland två. Ibland får vi väcka honom :P sen somnar han gott mellan 18:30 och 19. Känna väldigt mycket helt plötsligt! Men alla barn är ju olika :)

Gud va olika! Haha ja känns mycket men som du säger så är alla barn olika :) om hon somnar 18.30 vaknar hon vid 5 så nu har vi börjat få henne att somna 19.30 istället. Då sover hon till 6 (och vaknar där emellan).. :D
  • moen
    Moorii skrev 2017-03-17 21:38:24 följande:

Aah, ja, det är ju lite tidigt med fem :P plutten brukade somna mellan 20-21 för inte alls längesen, vaknade halv sju-sju. Vet inte om det var här jag skrev det eller i en annan tråd, men han började gråta hysteriskt vid frukosten, jag förstod inte riktigt varför. Tills en dag då allt blev tillbakaskjutet och han somnade 18:30. Han vaknade fortfarande halv sju - sju, men på mycket bättre humör och var inte överkänslig längre. Han behövde mer sömn helt enkelt! Så han är tvärtom, sover till samma tid, även om han somnar senare. Knepigt! Skönt att ha knäckt den nöten iallafall :)

Verkligen knepigt :'D men tur att du kom på vad det va! Man får helt enkelt testa sig fram. Synd bara att när man äntligen kommit på hur dom ska ha det, så ändrar dom sig :(
  • moen

Uffa.. nu är det riktigt kämpigt att amma! 5 tänder och hon bits som in i h..! Är verkligen inte redo att sluta amma, varken hon eller jag. Hon blir 8 månader nästa vecka. Har ni något tips eller är det bara att stå ut? :(

• moen
    Mulan91 skrev 2017-03-22 10:07:04 följande:

Hej tjejer!

Min lille vaknar runt 07:30-8:00. Sen vill han sova igen efter 10. Ibland en timme ungefär :)

Sen är han trött igen runt 14 snåret.

18:00 är d dags för en till tupplur.

Sen lägger han sig 21:00.

Intressant att d kan vara så olika!

Han vägrar fortfarande ena tutten så nu går jag runt med två helt olika stora bröst haha ser så hemskt ut!

Har inte gett min lille någon burkmat alls :o va skumma bebisar e haha dom får för sig så konstiga saker. Undra va skillnaden är smakmässigt när d e burk/hemlagat.

Moen! Kämpa d kanske går över :/ min lille bits nu när tänder är på g igen, hoppas han slutar ! Förresten tänkte jag testa en öppen förskola nästa vecka, sugen?

Ja verkligen va olika dom är i sömn :O ändå är ju alla nästan lika gamla. Va jobbigt med att han vägrar ena bröstet! Hur gammal är han nu?

Urs va jobbigt att han också bits :( kanske det bara är en period när det kommer tänder? För min har det ploppat upp en efter en ett tag nu så känns som att hon aldrig slutar. Hoppas det lugnar sig snart!

Följer gärna med :D har varit sugen på att testa en nu ett tag men blir aldrig att jag tar mig dit :S finns ju väldigt många runt oss! Hört att din ska va bra?
  • moen
    Moorii skrev 2017-03-28 06:54:13 följande:

Alltså, jag är så trött så jag gråter! Vill bara skrika rakt ut. Lillen har för andra natten i rad vaknat hela tiden, jag blir galen! Jag slutade amma på natten för kanske fyra-fem nätter sen och ersatte med välling. De första nätterna gick bra, men nu vaknar han även om han inte är hungrig och gnäller. Ger honom nappen, vänder honom på sidan och han somnar om. Går tio minuter och så vaknar han igen. Om och om igen. Han har precis gått in i fas 6, så vet inte om det kan vara det? Någon annans bebis som sover dåligt nu? Har kanske sovit en timme i sträck som mest inatt, börjar få panik :(

Urs va jobbigt för dig! :( min har också gått in i en utvecklingsfas nu. Hon vill va på mig hela tiden. Ställer jag mig upp för att hämta något skriker hon i panik och kryper efter så fort hon kan. Även när hon sitter hos sin pappa skriker hon i panik om jag inte sitter precis bredvid. På natten är hon som hon alltid varit. Sover bra till typ 00-01 sen vaknar hon i gråt (minst) en gång i timmen tills det är dags att gå upp. Brukar ge henne nappen men ibland behöver hon snutta på bröstet.. vet inte hur jag ska orka sluta amma på natten. Hoppas han tycker det är okej snart! Det brukar väl vara några paniknätter innan dom lärt sig att inte amma på natten
  • moen
    Moorii skrev 2017-03-29 10:25:54 följande:

Ja, det där med klänget känner jag igen. Helst ska han sitta i knät numera, väldigt sällan han vill sitta själv en stund.. Har hon blivit mammig nu, eller har hon varit det tidigare? Vår pojke har aldrig gjort skillnad, och ibland känns det till och med som vem som helst skulle kunna ta hand om honom och det skulle inte spela någon roll.. Fast hoppas verkligen inte det är så!

Vad jobbigt att hon vaknar så mycket på natten :/ det är helt klart knäckande. Ja, jag vet inte om det är amningen han saknar (har alltså slutat helt, nattamningen var det sista), för han tar glatt flaskan och söker aldrig efter bröstet. Skulle kanske inte slutat precis i samband med en ny fas.. Nåja, det ger väl sig snart hoppas jag. Inatt vaknade han fem och tyckte det var morgon >< fick honom som tur var att somna igen en timme senare.

Hon har varit mammig tidigare vid 2 andra faser men inte så här extremt :( hon gosar också med mig på ett sätt hon aldrig gjort förut! Kramar jättehårt och verkligen gosar in ansiktet i nacken på mig. Ibland gnuggar hon ansiktet mot mig också och säger "mmmmmmh!" :'D skönt att han tycker om folk. Min är så blyg och inte alls sig själv om man är hemifrån. Jag skulle också vilja sluta amma, men känner mig samtidigt inte redo.

Ja, det är jobbigt när dom vaknar så tidigt.. nu har hon tack och lov vaknat kl 6-7 sista dagarna. Hoppas hon fortsätter med det!
  • moen
    Moorii skrev 2017-03-29 15:05:56 följande:

Låter ändå rätt mysigt! :D även om jag kan tänka mig att det blir jobbigt också. Det är nog vanligare att dom är blyga med andra, iallafall som jag uppfattat det. Det där med att sluta amma är det ingen stress med. Alla barn är ju dessutom så olika, en del vill amma länge, en del inte. Jag hade egentligen räknat med att amma tills han blev nio månader, men han var/är så glad i mat, så det gick mycket fortare än jag trodde! Inatt åt han dessutom sista gången vid tolv, så känns som att han borde klara sig utan mitt-i-natten maten helt snart. Åh, vad skönt! Håller tummarna för att det håller i sig!

Ja de är faktiskt väldigt mysigt! Tror sambon är lite avundsjuk ;) han vill också att hon ska göra så på han. Vilken duktig liten kille på nätterna! Förutom nu senaste tiden när du inte får sova haha xD Ja, när dom är glada i mat är det ju lättare att sluta amma. Har du märkt om han tappat matlusten i den här fasen? Min dotter vill inte äta mat. Frukt äter hon lite av men inte tillräckligt :(
  • moen
    Moorii skrev 2017-03-29 21:58:59 följande:

Haha, kan tro det ;) det kommer nog perioder längre fram när hon blir pappig med :) Ja, det är han verkligen! Bortsett från nu då ja ;) Precis, det är väl en förutsättning. Nej, inte det minsta faktiskt. Han har ätit precis lika bra hela tiden, även när han varit sjuk, i allt från feber till hosta och snuva. När han får nåt han verkligen älskar, som fruktpuré, så gapar han innan jag ens kommer med skeden :'D Åh, jaså :/ Det är inte tänder på gång då? Men vet flera i min mammagrupp som har haft matvägrande barn av olika anledningar, men det ger ju med sig. Jobbigt bara när man är mitt uppe i det såklart.

Haha det är säkert tänder med :'D dom ploppar ju upp en efter en annan.. tycker jag kan se en 6e på gång nu.. men tror ändå att det är något mer. Hon har iofs jobbigt med magen och blir förstoppad hela tiden. Nu har hon inte bajsat på 3-4 dagar. Sen gråter hon av smärts när hon väl bajsar. Kan ju vara en kombination av utvecklingsfas, tänder och förstoppad :/

Hahaha nej va sött att han gapar innan skeden kommer!! Har sett en video på Facebook när en unge gjorde så. Jävlar va gull gull :D
  • moen
    Moorii skrev 2017-04-01 20:31:03 följande:

Oj, vad många tänder hon har! Plutten har två än så länge. Ånej :/ här har det också varit förstoppat, vi fick igång magen till slut, med massa katrinplommonpuré och aprikospuré . Nu har han varit lite förstoppad igen, kom ut två stora BOLLAR häromdagen måste ha varit jobbigt att klämma ut! :( så nu blir det massa katrinplommon igen.. Tufft innan magen kommer igång helt klart :/ tar ju sån tid bara.

Haha, vet precis vilken video du menar! Så ser han ut :'D Efter en gnällig tid funderade vi på ifall han behöver mer mat.. Idag åt han en hel burk, både till lunch och middag, utan problem! Shit alltså. Man undrar ju hur det får plats ^^ Var själv borta hela dagen, men mannen sa att han varit på bra humör hela tiden, så det var kanske för lite mat som var problemet!

Ja, hon äter alltid katrinplommon till gröten varje morgon :( hoppas dom små magarna kommer igång snart!

Två hela burkar?! Haha min lilla äter typ några skedar sen är det bra.. vi får alltid kasta ca halva burken för att hon inte äter upp hela. Men vi ammar ju lite fortfarande så hon kanske inte är så jättehungrig pga det.

Har mått så jäkla dåligt på sista tiden med riktigt kraftig mensvärk, smärta i vänstra äggstocken, illamående, yrsel, kraftiga flytningar, törstig (min hals är så torr!), huvudvärk, migrän för första gången i mitt liv. Har även sökt vård för urinvägsinfektion då jag har kissat ofta, haft stark lukt på urin och sveda när jag kissat. Fick antibiotika men fick senare svar från läkare att det inte va UVI. Har också minskad aptit. Har ända sedan förlossningen inte varit så intresserad av att äta men har ändå tvingat mig själv pga rädsla för ätstörnin, men nu är jag heeelt ointresserad. Va dum nog och ringde vårdguiden igår och dom tyckte (såklart.. de gör dom alltid) att jag skulle åka in till gynakuten. Va så långa väntetider att jag bara kollade lite blodtryck och så sen åkte jag hem. Hade redan vart där i 3 timmar och skulle få vänta ytterligare minst 3 timmar för att träffa läkare, och kände att ja inte kunde lämna min lilla ensam utan mig så länge :'( aldrig vart borta från henne så förutom när jag gått med hundarna. Har tagit tre negativa gravtest senaste veckan så är ju inte det, även fast det är gravsymptom. Har inte fått min mens än heller.

Hur mådde ni när ni fick mens? Kanske kan vara det?

Haha vet inte varför jag frågar er egentligen.. kanske ni också känt samma x'D ? Blir ju galen. Pratat med mvc för tänkte om sambon hittat någon annan xD och att det va klamydia men näää (btw han blev skit arg för stt jag trodde det om honom).. letat tid till gyn också men fanns bara tider först om en månad.
  • moen
    Moorii skrev 2017-04-02 07:22:41 följande:

Ja, det kommer ju längre fram, då blir det nog mer poppis med mat :)

Oj, vad jobbigt att må så :( låter ju inte i mina öron som normala symtom för tex mens, och är du inte gravid så vet jag inte vad det kan vara. När min mens kom tillbaka blev jag bara lite varmare några dagar innan, typ som i början då jag ammade. Vad tråkigt att det ska vara så långa köer! Du har inte möjlighet att boka privat? Det brukar gå snabbare är min erfarenhet. Kostar fock lite mer.. :/

Oops! Nä, så illa ska det väl ändå inte vara, att han hittat nån annan. Hoppas du får komma iväg och bli undersökt snart så du får lite svar! Ska ju inte ta 6 timmar, herregud. Galet!

Ja verkligen skumt. Känns inte normalt i mina öron heller! Har letat tid även privat men har varit fullbokat där med.

Urs ja 6 timmar är sjukt.. hade säkert blivit längre då de va för att bara träffa läkare. Sen hade jag nog fått vänta på svar. Men enligt egna erfarenheter är det inte helt ovanligt i Stockholm på en helg :( hade absolut inte kunnat vänta så länge.. dottern, som är jätte mammig nu, va nog med ledsen efter den tid jag varit borta redan!
Svar på tråden BF Augusti 2016