• moen

BF Augusti 2016

Va skönt Hazel! Det är bra att prata :) min sambo är likadan. Säger inget om något är fel, och frågar man så sluter han sig som en mussla. Jag är motsatsen och öppnar munnen för snabbt utan att egentligen ha tänkt ut nåt. Och tänker jag ut vad jag ska säga så kommer det något helt annat från min mun ändå. Så blir verkligen jättefel.. jag går på hårt och då får jag inte ur honom ett endaste ord D:

Vad jobbigt för er med mensen! Min har inte kommit än. Jag vill ha men samtidigt inte.. har mensvärk till och från men de har jag haft i flera månader

• moen

Får jag fråga något mer personligt? Har ni sex? Asså jag känner mig så dålig.. vet att han vill men vi får bara till det en gång i månaden. Jag känner mig helt ointresserad, förutom den där gången i månaden! Pratade med en annan mamma och hon hade inte haft en endaste gång efter att deras bebis kom och det va 9 månader sen. Har pratat med sambon om det och han bara skrattar och säger att han inte vill pressa mig, men jag pressar mig själv :S

• moen

Haha Nmg, det är ju ofta ;) xD

Vi va mer aktiva i början men nu när jag insett att jag måste ha min mens för att bli gravid så då är ja inte lika intresserad :'D

Som du säger misszandra, man får bara acceptera. Visst vill han väl va oftare som alla andra men han säger art han väntar :) att han inte "bryr sig", antagligen för att va snäll.. han vet att om jag blir pressad blir det ännu mindre hah!

• moen
    Zarizen skrev 2017-02-05 20:25:28 följande:

Här ammas det för fullt + att min bebis äter flera ggr på nätterna och sover bredvid så deg lyser med sin frånvaro. Har Zero lust ska jag säga... borde väl komma tillbaks när man drar ner på amningen? Ammar liksom ca 9ggr/dygn än..

Aa jag ammar också sådär mycket :/ hon får kväljningar och spyr av mat.. försöker vänja henne men går långsamt! Hon tycker det är fruktansvärt äckligt XD
  • moen
    Moorii skrev 2017-02-07 08:44:40 följande:

Jag ammar också mycket fortfarande. Han äter sällan en hel portion av något, varken till lunch eller kvällsmat, så kompletterar oftast med amning efteråt ändå. Äter två-tre gånger per natt fortfarande. Fick hem ett matschema från Nestlé där det stod att på natten kan man ge vatten vid behov. Detta för 6-7 månaders bebisar. Är det meningen att man ska börja vänja av dom nattmatningar nu? Känns som att han fortfarande behöver det :/

Ja, jag fick också från Nestlé. Hade inte läst så noga men reagerade idag när jag läste, eftersom BVC sa till mig igår att jag "absolut inte får ge henne vatten!!!". Jag har läst att man kan ge dom lite vatten, och har även sett andra mammor göra det, och sen nu när det stod det på måltidsplanen? De lär väl vara väldigt insatta kostrådgivare som skrivit måltidsplanen så blev väldigt förvånad :S Vet inte vad jag ska gå efter nu. Anledningen till att jag inte skulle ge vatten va för att det inte innehåller någon näring.. ?!
    Nmg skrev 2017-02-07 15:06:10 följande:

Hur ofta byter ni bajsblöja? Min kille gör det bara varannan eller var 3 dag så det är inte ofta men nu senaste veckorna har jag blrjat sätta honom på toa när jag see på honom att det är dags så han bajsar där. Han verkar tycka det är roligt att sitta där För han är jämt glad då haha. Han verkar tömma magen bättre pxå

Så jag hoppas vi vänjer honom vid det så han inte blöjfria tidigt i alla fall med "nr2". Så gjorde jag med dottern oxå

Och det funkade bra. Hittills har han bara gjort det hemma som Tur är så vi få se vad som

Händer när vi är ute jag vill inte sätta honom på en offentlig toalett får väl lägga papper på ringen eller nåt hehe. Men när hab gjorde i blöjan så gjorde han alltid det en gång till efter en stund så man fick byta bajsblöja två ggr som att hab inte tömde magen ordentligt eller att han känner att det är

Klet och väntar tills han får en ny blöja. Men detta funkar bra iaf

Min lilla bajsar flera gånger om dagen :) Hon hade problem med trög mage ett tag och då blev de bara någon gång om dagen, väldigt fast. Nu är magen som vanligt igen men är lite mer kladd än innan

• moen
    Mulan91 skrev 2017-02-08 11:27:14 följande:

Jobbigt hur dom ändrar sig hela tiden och det är så olika uppfattningar på allt. Personligen gav jag min första son lite vatten då och då o han var tjock o glad ändå.

Nu har jag börjat ge vatten, inte på natten men när lillen äter gröt,smoothies och majskrokar. Jag tänker att om jag äter gröt så blir jag törstig så då blir nog lillen också det. Jag ger inte mycket, Max 3 teskedar. Kroppen består ju till mestadels av vatten så det kan ju liksom inte skada tänker jag. Tror också du tänker rätt, de som skrev kostplanen e ju kunniga :)

Jamen precis vad jag också tänkte. Ger ju gröt och det är ju inte så jag sätter mig och ammar mitt i så har gett henne jättelite vatten när det känts som att hon verkar törstig. Ska googla runt lite (Google <3) så får ja se hur jag gör sen :'D
    Mulan91 skrev 2017-02-07 17:35:03 följande:

Här är d helt dött på 6-fronten. Kört en gång sen födseln haha :/ tycker han verkar otaggad så då blir jag ännu mer otaggad än vad jag e haha...

Tror d vänder sen när man drar ner på amningen. Just nu är det en öken där nere :'D

Öken :'DD
  • moen
    Zarizen skrev 2017-02-08 17:08:23 följande:

Jag ger oxå vatten till mat/frukt/gröt. Kanske inte jättemycket men iaf. Har inte hört att man inte ska det. Man kan ju tom ge mjölk till maten. Min son är inte överviktig direkt (6,8kg).

Mjölk innehåller ju näring som inte vatten innehåller :) min dotter ligger på normalt i vikt så fattar inte varför de reagerade som de gjorde när jag sa att hon får lite vatten :S ska försöka prata med en annan bvc å se va dom säger
  • moen

Måste tillägga att det även fanns en barnläkare i rummet och hon sa inte emot sköterskan om vattnet :S

• moen
    Moorii skrev 2017-02-09 11:12:49 följande:

Av det jag hört så kan man ge vatten i samband med måltid om man inte ammar i anknytning till den. Han brukar få två små klunkar när han äter gröt eller annan mat.

Ja de va precis vad jag också trodde :) pratade med en annan sköterska idag och hon sa att man inte ska ge barn under 1 år vatten till maten utan man ska hellre ge bröstmjölk / ersättning till maten istället så jag kommer köra på det :O
  • moen
    Misszandra skrev 2017-02-09 15:20:16 följande:

Han var 67.5 cm och vägde då 8.8kg. Jaa, samma här. Alla är så pyttiga, även fast hans kusin är två månader äldre så är hon bara nån cm längre än honom. Gaaalet, känns de. Men jag är glad han växer.

Va olika de kan va :O min lilla tjej är 68 lång och väger 7.2! Både jag och sambon har inte direkt tjock benstomme ;) och sambon är nästan 2m.. så hon är väldigt lik sin pappa :'D vikten är normal men hon är lång för sin ålder och kön
Svar på tråden BF Augusti 2016