Moorii skrev 2017-02-07 08:44:40 följande:
Jag ammar också mycket fortfarande. Han äter sällan en hel portion av något, varken till lunch eller kvällsmat, så kompletterar oftast med amning efteråt ändå. Äter två-tre gånger per natt fortfarande. Fick hem ett matschema från Nestlé där det stod att på natten kan man ge vatten vid behov. Detta för 6-7 månaders bebisar. Är det meningen att man ska börja vänja av dom nattmatningar nu? Känns som att han fortfarande behöver det :/
Ja, jag fick också från Nestlé. Hade inte läst så noga men reagerade idag när jag läste, eftersom BVC sa till mig igår att jag "absolut inte får ge henne vatten!!!". Jag har läst att man kan ge dom lite vatten, och har även sett andra mammor göra det, och sen nu när det stod det på måltidsplanen? De lär väl vara väldigt insatta kostrådgivare som skrivit måltidsplanen så blev väldigt förvånad :S Vet inte vad jag ska gå efter nu. Anledningen till att jag inte skulle ge vatten va för att det inte innehåller någon näring.. ?!
Nmg skrev 2017-02-07 15:06:10 följande:
Hur ofta byter ni bajsblöja? Min kille gör det bara varannan eller var 3 dag så det är inte ofta men nu senaste veckorna har jag blrjat sätta honom på toa när jag see på honom att det är dags så han bajsar där. Han verkar tycka det är roligt att sitta där För han är jämt glad då haha. Han verkar tömma magen bättre pxå
Så jag hoppas vi vänjer honom vid det så han inte blöjfria tidigt i alla fall med "nr2". Så gjorde jag med dottern oxå
Och det funkade bra. Hittills har han bara gjort det hemma som Tur är så vi få se vad som
Händer när vi är ute jag vill inte sätta honom på en offentlig toalett får väl lägga papper på ringen eller nåt hehe. Men när hab gjorde i blöjan så gjorde han alltid det en gång till efter en stund så man fick byta bajsblöja två ggr som att hab inte tömde magen ordentligt eller att han känner att det är
Klet och väntar tills han får en ny blöja. Men detta funkar bra iaf 
Min lilla bajsar flera gånger om dagen :) Hon hade problem med trög mage ett tag och då blev de bara någon gång om dagen, väldigt fast. Nu är magen som vanligt igen men är lite mer kladd än innan