Misszandra skrev 2017-01-11 14:14:12 följande:
Jaa men det är verkligen skönt att veta att man inte är ensam. Det är så mycket gnäll här hemma nu så jag tappar mitt tålamod hela tiden. Det är liksom så här "han vill inte sitta i barnstolen, han vill inte sitta i babysittern, inte ligga på skötbordet, inte vara i sängen. Ibland funkar inte ens att hålla honom, han bara skriker och skriker. Detta är nog den värsta perioden under hans 5.5 månader i livet. Måtte de va över snart!
Åh, underbart med tvättmaskin. Det hade verkligen behövs i tider som denna. Hänger flera plagg på tork, byter 100ggr om dagen känns de som och han hatar att bli påklädd = mer gnäll och skrik.
Hur länge var er gnällig efter vaccinet?
Vi tog ju vaccinet förra tisdagen och hon är fortfarande gnällig så börjar fundera på om de kanske inte är vaccinet trots allt :S är säkert perioden bara. Våra är ju lika gamla, skiljer ju bara en dag, så är säkert samma :(
Ja det är så skönt med tvättmaskin! Köpte bara några veckor innan hon föddes. Och den har vi verkligen använt!! Eftersom hon kaskadkräktes i flera månader har den verkligen räddat oss :D fick byta vart 5e minut och tack vare det hatar hon nu att byta kläder. Nu är det vanliga bebiskräkningar bara tack och lov men då har det bytts ut till bajskläder istället haha! Oh!
Mulan91 skrev 2017-01-11 11:32:38 följande:
Haha min son bajsar sådär varje dag :') sen födseln haha. Utan någon riktig orsak haha han har aktiva tarmar xD nu har han börjat på natten också vilket e lite jobbigt -_-
Förresten tjejer hur är det med era små när de ligger i vagnen? Min son skriker nästan jämt o d e så himla jobbigt! Testade en gång att bullra upp honom så han kan se runt lite o då vare tyst. Men jag vill inte börja me sittdelen än känner jag då han inte kan sitta själv :/ nån som börjat me sittdelen eller har nån nå knep för o få bebben lite lugnare i vagnen?
I början hatade hon att ligga i vagnen men nu gillar hon det. Hon somnar nästan så fort hon får på sig overallen och får nappen i munnen :) kör fortfarande på hårdliften men funderar på att strunta i den snart då hon börjar bli lite för lång för den. Tvättade den nyinköpta åkpåsen idag så ska testa hur hon sitter imorgon :) ska bli spännande! Hon kan ju fortfarande få ligga om hon vill, men tror hon kommer uppskatta att få halvsitta lite :D