• moen

BF Augusti 2016

Ska tydligen va värsta RS året och man ska hålla sig inne till mars.. jag är inte jätterädd men sambon tycker typ att vi inte ens ska lämna hemmet -.- vet inte själv hur jag ska reagera. Åker aldrig kommunalt och jag behöver ju inte ut å handla i onödan. Om någon är sjuk får de inte träffa henne. Och vill jag hemifrån kan jag ju va ute :) men kommer fortsätta gå på babyrytmik och tänkt gå till öppna förskolan.

Jag tappar massa hår :( de har blivit jättetorrt också..

• moen
    Hallonpajen skrev 2017-01-14 11:15:46 följande:

Jag förstår att ni är oroliga men man måste försöka leva som vanligt, och som Zarizen skriver, med sunt förnuft. Om ni haft syskon till barnen, hur hade ni gjort då? Jag har ju två äldre syskon till M och får ju inte hålla åttaåringen hemma ens om jag skulle vilja pga skolplikten. M har haft fyra förkylningar hittills men klarat dem jättebra även om det varit jobbiga nätter stundtals. De är ju ganska stora nu bebisarna och klarar av ett RS-virus, även om man såklart inte vill drabbas. Vi var i London hela förra veckan och överlevde det med :)

Jag har precis börjat tappa massa hår, klassiskt efter ca 4 mån om man ammar...inge kul, men det är ju helt normalt.

Nej precis. Jag lever som vanligt förutom att jag inte behöver hänga i stora köpcentrum i flera timmar i onödan :)
  • moen
    Hallonpajen skrev 2017-01-14 11:15:46 följande:

Jag förstår att ni är oroliga men man måste försöka leva som vanligt, och som Zarizen skriver, med sunt förnuft. Om ni haft syskon till barnen, hur hade ni gjort då? Jag har ju två äldre syskon till M och får ju inte hålla åttaåringen hemma ens om jag skulle vilja pga skolplikten. M har haft fyra förkylningar hittills men klarat dem jättebra även om det varit jobbiga nätter stundtals. De är ju ganska stora nu bebisarna och klarar av ett RS-virus, även om man såklart inte vill drabbas. Vi var i London hela förra veckan och överlevde det med :)

Jag har precis börjat tappa massa hår, klassiskt efter ca 4 mån om man ammar...inge kul, men det är ju helt normalt.

Nej precis. Jag lever som vanligt förutom att jag inte behöver hänga i stora köpcentrum i flera timmar i onödan :)
  • moen

Blir faktiskt lite smått galen.. idag har lilltjejen sovit 30 min max. 3 tillfällen och 10 min/tillfälle. Sen efter sin 10 min sovstund är hon hur pigg som helst. Hur brukar era barn sova?

• moen

När man håller på och pratar om RS.. världens snorigaste näsa och rosslande slog till igårkväll. Röd i ögonen är hon också. Inte undra på att hon sov sämre (hon sover iofs dåligt i vanliga fall..) än vanligt. Hoppas de inte är RS och om det är det hoppas de inte blir så illa :( sambon jobbar ju på förskola så han drar ju lätt hem saker..

• moen
    Misszandra skrev 2017-01-17 13:37:12 följande:

Äntligen har min nyfikne pojke lärt sig sitta helt själv. Känns som han hade klarat de mkt tidigare om han inte hade varit så nyfiken och velat kasta sig överallt. Det känns verkligen som detta kommer underlätta så mkt när han vågar ha han sittandes utan att man är precis bredvid. Han hatar när man lägger ner honom nämligen.

Hur går det för era små? Någon som har kommit in i utvecklingsfas 5? Min pojke har blivit mammig! Jag hade aldrig kunnat tro detta om honom, han är så nyfiken och älskar nya människor men nu funkar inte ens pappa. Tkr synd om honom då han verkar ta väldigt illa upp, han gråter så fort han kommer till honom och tystar direkt han kommer tillbaka till mig. Han skrattar inte heller åt pappan på samma vis längre medan jag bara behöver kolla på honom så börjar han gapskratta.

Samtidigt som det är lite mysigt att man får "uppskattning" så är det som sagt väldigt tråkigt för min sambo. Och även om man typ vill ta en dusch så hör man honom storgråta utanför, för pappa duger inte ens i 5 min även när jag inte är där! Puuuuh, nån som har samma?

Visst är det skönt när dom kan sitta?! Man blir så stolt <3

Min lilla är också i 5e utvecklingssteget med RS-infektion på det :( min sambo tar blir också ledsen när han inte duger.. men det är inte konstigt att dom reagerar så. Sambon insåg igår att han träffar barnen på jobbet mer än sin egen dotter och blev jätteledsen :S

Brukar ha henne i babysitter när jag duschar, även fast sambon är hemma, så hon inte slår sig på stengolvet :) om hon är på bra humör och sambon får hålla henne vill hon ha koll på vart jag är, och är jag i duschen kan det bli kaos :/
  • moen

Ni som ammar, har erat matbehov ändrats nu när ert barn närmar sig 6 månader?

Jag är hungrig hela tiden, och kan inte komma ihåg sist jag kände mig mätt! Äter lika stora portioner som jag gjort hela tiden om inte mer + att jag småäter hela tiden. Sedan 2 veckor tillbaka äter jag helt vegetariskt. Vill veta om det är min ändrade kost eller om det är amningen som bokstavligen suger all näring ur mig?! Äter kosttillskott redan.. försöker intala mig att det är dottern som blivit större och min kropp kräver mer mat för att ge henne det hon behöver.. och att det inte är kosten.

• moen
    Mulan91 skrev 2017-01-18 10:59:06 följande:

Min bebis har varit mammig sen födseln haha :/ har inte ens kunnat springa till affären ensam en enda gång... dusch e ba att stressa igenom vilket är tråkigt. Vill kunna slappna av, raka mig osv haha men d e ba o glömma.

Moen va tråkigt hur mår lillan? Krya!

Mitt matbehov är större än innan men har svårt att hitta tid och matro så jag slänger i mig det jag hinner. Känner att jag får i mog för lite på nåt sätt för e alltid smått hungrig och kan bli hängig snabbt :( käkar mycket chiafrön och liknande med näring men men. Vuxen välling har hjälpt mig mycket! När man slutar äta kött tror jag d e vanligt att känna sig hungrigare men det går över. Kött är ju "tungt" i magen så magen har väl vant sig. Det går över :) grymt att du gått över till veg igen!

Hon mår ändå ganska ok :D tydligen väldigt lindrig!

Ja det är inte direkt så man tar långlunch :/ känner exakt samma! Hungrig och helt plötsligt värsta dippen. Börjat med dextro energy som jag har i jackfickan om jag är ute och inte klarar att hålla upp ögonen! Är som att jag kan somna när som helst :S helt seriöst. Okej då är de kanske det med köttet! Vet att jag blev väldigt uppblåst och fick magknip första gången jag slutade med kött och känner att jag håller på att få så igen. Ja jag är väldigt stolt ;)
  • moen
    Zarizen skrev 2017-01-18 21:05:34 följande:

Hur vet du att det är rs? Är det som en "vanlig förkylning" för henne? Inga problem med luftvägarna? Krya!!

Det är RS enligt läkare men för henne är det som en förkylning :) utan feber till och med. Bara väldigt tjockt snor i näsan men hon kan nysa ut det! Så är inte alls farligt. Det är så sjukt tillfredsställande när hon är så täppt så hon inte kan andas, och så nyser hon så att det känns som att allt kommer ut :D hon hade rosslig hosta i början men det verkar va borta. Ögonen rinner väldigt mycket och jag tror dom kliar för hon gnuggar dom hela tiden. Sen vill hon sova hela tiden men är så svårt för henne att komma till ro med den täppta näsan så blir väldigt mycket gråt :/ Tidningarna gillar verkligen att skrämmas!
Svar på tråden BF Augusti 2016