Misszandra skrev 2017-01-17 13:37:12 följande:
Äntligen har min nyfikne pojke lärt sig sitta helt själv. Känns som han hade klarat de mkt tidigare om han inte hade varit så nyfiken och velat kasta sig överallt. Det känns verkligen som detta kommer underlätta så mkt när han vågar ha han sittandes utan att man är precis bredvid. Han hatar när man lägger ner honom nämligen.
Hur går det för era små? Någon som har kommit in i utvecklingsfas 5? Min pojke har blivit mammig! Jag hade aldrig kunnat tro detta om honom, han är så nyfiken och älskar nya människor men nu funkar inte ens pappa. Tkr synd om honom då han verkar ta väldigt illa upp, han gråter så fort han kommer till honom och tystar direkt han kommer tillbaka till mig. Han skrattar inte heller åt pappan på samma vis längre medan jag bara behöver kolla på honom så börjar han gapskratta.
Samtidigt som det är lite mysigt att man får "uppskattning" så är det som sagt väldigt tråkigt för min sambo. Och även om man typ vill ta en dusch så hör man honom storgråta utanför, för pappa duger inte ens i 5 min även när jag inte är där! Puuuuh, nån som har samma?
Visst är det skönt när dom kan sitta?! Man blir så stolt <3
Min lilla är också i 5e utvecklingssteget med RS-infektion på det :( min sambo tar blir också ledsen när han inte duger.. men det är inte konstigt att dom reagerar så. Sambon insåg igår att han träffar barnen på jobbet mer än sin egen dotter och blev jätteledsen :S
Brukar ha henne i babysitter när jag duschar, även fast sambon är hemma, så hon inte slår sig på stengolvet :) om hon är på bra humör och sambon får hålla henne vill hon ha koll på vart jag är, och är jag i duschen kan det bli kaos :/