• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Precis jag tror inte män förstår det för de har inte har burit på bebis i magen i 9mån. Dessutom gjorde vi ivf så jag hag tog sprutor o grejer tyckte det va super jobbigt så jag har väntat på Honolulu 3 år då vill jag inte lämna bort han så snabbt även om jag om npgra mån kanske vill komma ut med min man sjölv men då är det för att vi frågar, utan att nån tjatat. Sen tror jag faktiskt hon får acceptera att hon inte kan va barnvakt lika ofta som min syster, man lär

Ju känna sig trygg med den man lämnar hos. Skulle jag lämna han hos syrran skulle jag inte ens vara orolig 1 sekund.

Snuttispluttis skrev 2016-09-18 13:07:23 följande:

Skönt att han är bättre Mal mal! Stackars er.. Jobbigt nog om bebisen blir förkyld liksom :(

Nmg, jobbigt att din man inte ser på det som du gör, eller iaf förstår hur du känner. Men många män är nog lite så. De tycker det är skönt att slippa barnen så om nån erbjuder sig att vara barnvakt ser de det bara som nåt positivt som borde göras så ofta som möjligt. Jag tycker inte att det är snällt att erbjuda sig att vara barnvakt om det är för att man själv väldigt gärna vill ha bebisen. Då är det ju bara själviskt även om det är skönt med avlastningen för föräldrarna så klart. Och det är svårt det där med att vara rättvis. Om den ena får vara barnvakt en gång så måste den andra få vara det en gång också. Eller?..

• Nmg

Väntat på Honolulu Hahaha, honom skulle det så

Nmg skrev 2016-09-18 14:15:33 följande:

Precis jag tror inte män förstår det för de har inte har burit på bebis i magen i 9mån. Dessutom gjorde vi ivf så jag hag tog sprutor o grejer tyckte det va super jobbigt så jag har väntat på Honolulu 3 år då vill jag inte lämna bort han så snabbt även om jag om npgra mån kanske vill komma ut med min man sjölv men då är det för att vi frågar, utan att nån tjatat. Sen tror jag faktiskt hon får acceptera att hon inte kan va barnvakt lika ofta som min syster, man lär

Ju känna sig trygg med den man lämnar hos. Skulle jag lämna han hos syrran skulle jag inte ens vara orolig 1 sekund.

• Nmg

Ja jag var ju höggravid för 10 dagar sen och så less att jag kunde spy på det men nu saknar man det faktiskt och gråta kan jag göra för allt. Idag grät jag för att jag tycker melodierna i bebisens speldosa ör så sorgliga. Orkar snart inte med mitt eget gråtande alltså!

moen skrev 2016-09-18 13:15:31 följande:

Ååh såg bild från 2 dagar innan förlossningen. Sitter naken i sängen och trycker i mig kladdkaka och har värkar. Blev så ledsen :( saknar min mage!!!! Tyckte inte jag va fin när sambon tog bilden men nu.. OMG va fint det är att va så där super gravid! Började nästan gråta! Frågade sambon "när är det dags igen?!?!" Någon annan som saknar att vara gravid?

• Misszandra

Asså hahaha, jag trodde att du hade namngett din bebis till Honolulu, Nmg. Jag bara "whaaaat?Förvånad"

• Snuttispluttis

Nmg, vad jag skrattade när jag läste Honolulu :P Förstår att det kan vara extra viktigt för dig att få ha din bebis hos dig när du har fått kämpa så länge. Det borde din man och svärmor ha förståelse för också kan man tycka. Hoppas att ni slipper konflikter och att du inte behöver lämna bort honom innan du känner dig redo :)

Moen, jag saknar att vara gravid och se fram emot en förlossning och så. Lilltjejen är för stor för de minsta kläderna nu och jag tycker det är sorgligt att jag inte kommer få sätta på dem på nån mer bebis. Sa det till min man och han bara fnös och sa "det är inte en anledning att skaffa fler barn". Jag vet ju det, men ändå sorgligt..

• moen
    Snuttispluttis skrev 2016-09-18 19:22:39 följande:

Nmg, vad jag skrattade när jag läste Honolulu :P Förstår att det kan vara extra viktigt för dig att få ha din bebis hos dig när du har fått kämpa så länge. Det borde din man och svärmor ha förståelse för också kan man tycka. Hoppas att ni slipper konflikter och att du inte behöver lämna bort honom innan du känner dig redo :)

Moen, jag saknar att vara gravid och se fram emot en förlossning och så. Lilltjejen är för stor för de minsta kläderna nu och jag tycker det är sorgligt att jag inte kommer få sätta på dem på nån mer bebis. Sa det till min man och han bara fnös och sa "det är inte en anledning att skaffa fler barn". Jag vet ju det, men ändå sorgligt..

Haha vi vill ju ha 4 ungar (får se hur det blir med det..) så känns inte lika sorgligt :) men visst känns det jobbigt ändå! Och nu börjar andra storleken bli för liten.. Tar fram 62 snart :S konstig känsla! Längtar verkligen tillbaka till förlossningen.. Ser fram emot nästa :)
  • moen

Juste! För er som bor i Stockholm eller har vägarna förbi så hålls barn och babymässan "Underbara barn" den 7-9 oktober :) Stockhomsmässan i Älvsjö. Jag kommer nog att dra dit! Och göra av med hela föräldrapenningen.. underbarabarn.se/

• Kela1981

Jag saknar inte att vara gravid. Det är verkligen inte min grej.
    Försöker njuta av bebisen men helt ärligt så föredrar jag barnen när dom är över året. Allting fram tills dess är ren frustration från all håll ha ha ha...
    Sa till sambon idag att jag längtar tills minsta är 2 och äldsta är 4 så man kan kommunicera hyfsat vettigt med båda två. Han bara skakade på huvudet och sa att jag nog är den enda kvinnan som inte är såld på bebisar XD

Däremot hade jag gärna fött barn igen, så sjukt häftig upplevelse. Men det blir nog inga fler här....om jag får bestämma i alla fall ;)

• Nmg

Blir nog inga fler här heller, har en 12 åring plus bebisen och som sagt ivf så det är inte ens säkert att det funkar, dessutom vill Jag inte ha tätt mellan barnen och ska jagvänta 3-4 år då är jag 36,orkar nog inte skaffa barn efter det

• Hazel Grace

Jag förstår inte riktigt hur någon kan tro att man vill lämna bort sitt barn så snart efter födseln. En har gått och väntat och längtat i nio månader, jag vill vara med min bebis dygnet runt ett bra tag framöver. Trots att det kan bli jobbigt ibland, det är knappast en överraskning. Tycker inte att man erbjuder sig att vara barnvakt innan åtminstone några månader eller då det finns någon typ av rutin.

Jag saknar lite att vara gravid, min mage var ganska nätt och fin tyckte jag. Blev ju snittad också så sen hade jag gärna velat gå igenom en vanlig förlossning med värkar och allt. Hoppas jag kan göra det nästa gång (om det blir en nästa gång)

Svar på tråden BF Augusti 2016