• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Håller med. Jag har ju inte ens hunnit ledsna haha.en sak om man söger jag kan ställa upp om det behövs och sen tjatar man inte mer men när man sägerr flera ggr och varje gång

Vi ses då blir man bra trött. Då känner jag i alla fall att det blir tvärtom effekt, då vill jag aldrig

Lämna honom till henne.

Hazel Grace skrev 2016-09-19 00:49:40 följande:

Jag förstår inte riktigt hur någon kan tro att man vill lämna bort sitt barn så snart efter födseln. En har gått och väntat och längtat i nio månader, jag vill vara med min bebis dygnet runt ett bra tag framöver. Trots att det kan bli jobbigt ibland, det är knappast en överraskning. Tycker inte att man erbjuder sig att vara barnvakt innan åtminstone några månader eller då det finns någon typ av rutin.

Jag saknar lite att vara gravid, min mage var ganska nätt och fin tyckte jag. Blev ju snittad också så sen hade jag gärna velat gå igenom en vanlig förlossning med värkar och allt. Hoppas jag kan göra det nästa gång (om det blir en nästa gång)

• Mulan91

Hshaha skrattade också åt Honolulu xD läste om några gånger!

Jag saknar inte att vara gravid, tycker det e sååå befriande att vara mer självständig igen även om jag har en liten bebis fastklistrad på tutten haha..

Däremot ksn jag förstå att d känns lite sorgligt när dom inte kan ha sina kläder mer.. Det här blir mitt sista barn (om Gud vill hah) så d kmr kännas sorgligt här med.

Moen vad är det för mässa? Handlar den om nåt spec?

• Mulan91

Jag kmr nog inte lämna bebben till nån annan än pappan på flera månader... Känner lite separationsångest av bara tanken :o förstår er som reagerar på folk som redan erbjuder sig!

• Nmg

Idag har jag varit till gyn pga blödning som inte ger med sig de gjorde VUL osv ( inte skönt 10 dagar efter en förlossning) de kunde inte att det fanns rester kvar men eftersom jag inte ammar så kunde det va en anledning så nu ska hag ta tabletter 5 dagar får se om det hjälper. Är se less på att blöda nu känner jag inte kul när man vill försöka gå ut på promenader och man känner hur det rinner blä. Tur jag inte ammar för det får man inte med de här tabletterna.

Stygnen börjar oxå läka fint så det va skönt att höra. Är ute och promenerar med vagnen så

Och då.

• moen
    Mulan91 skrev 2016-09-19 10:22:16 följande:

Hshaha skrattade också åt Honolulu xD läste om några gånger!

Jag saknar inte att vara gravid, tycker det e sååå befriande att vara mer självständig igen även om jag har en liten bebis fastklistrad på tutten haha..

Däremot ksn jag förstå att d känns lite sorgligt när dom inte kan ha sina kläder mer.. Det här blir mitt sista barn (om Gud vill hah) så d kmr kännas sorgligt här med.

Moen vad är det för mässa? Handlar den om nåt spec?

Står "Tre unika dagar av inspiration, kunskap, härliga aktiviteter och shopping som rör allt för barn upp till 6 år." :D Va en kompis som tipsade! Han hade gått förra året med sin familj. Fanns massa kul att shoppa och massa roliga aktiviteter :)
  • Snuttispluttis

Åh, vill också gå på barnmässa! Avis jag blir!

Håller med dig Kela. Jag längtar såååå mycket till nästa sommar när de är ett och två år så man kan göra lite vettigare grejer med dem. Försöker ju ta vara på sista bebistiden också, men det ska bli så skönt när lillasyster inte är bebis längre. Och tänk när man slipper blöjbarn!

• Nmg

När var detta och vart?

moen skrev 2016-09-19 11:30:19 följande:

Står "Tre unika dagar av inspiration, kunskap, härliga aktiviteter och shopping som rör allt för barn upp till 6 år." :D Va en kompis som tipsade! Han hade gått förra året med sin familj. Fanns massa kul att shoppa och massa roliga aktiviteter :)

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-09-19 07:14:44 följande:

Håller med. Jag har ju inte ens hunnit ledsna haha.en sak om man söger jag kan ställa upp om det behövs och sen tjatar man inte mer men när man sägerr flera ggr och varje gång

Vi ses då blir man bra trött. Då känner jag i alla fall att det blir tvärtom effekt, då vill jag aldrig

Lämna honom till henne.

Precis, det där tjatet leder ingenstans. Det blir misstänkt till slut, varför är dom så angelägna om att få vara barnvakt? Jag blir paranoid som nybliven mamma haha
  • moen

Snuttis, ja det ska bli superkul!

Nmg, 7-9 oktober i Stockholm :) Älvsjö mässan

Svar på tråden BF Augusti 2016