• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra

Tråkigt att så många har problem med sina svärföräldrar! Tyvärr har ju jag också det. Var hos dom i helgen och jag får ibland inte ens röra min egen son! Han är sån, att lägger man ner honom så vaknar han oftast så om jag vill att han ska sova länge håller jag honom eller har han i min bärsjal! Men dom envisas om att lägga ner honom och när han börjar vakna får jag inte gå i närheten utan då rusar dom dit och säger att jag inte behöver röra honom! Ja fast han är min son! Han blir lugn av att höra min röst, oftast somnar han om då! Och dom bara tog honom från mig flera gånger utan att ens fråga! Och blir han gnällig hos svärfar tar svärmor honom och blir det inte bättre hos henne är han hungrig, trött eller så har han gaser! Nej, oftast var det att han faktiskt bara ville vara hos sin mamma och jag försökte förklara det för henne men nej, han är trött/hungrig eller har gaser! De bor så långt bort så de ser honom nästan aldrig så han känner ju inte igen dom, klart han blir otrygg. Speciellt när de alltid går iväg med honom. Hans tryggaste punkt försvinner, klart han blir orolig.

Min mamma har ju oftast honom nära mig så då känner han trygghet även hos henne för han ser ju mig precis bredvid. Men ja, jag kan förstå att det måste vara lättare när det är ens dotter som fått barn. Man får väl komma ihåg det när barnbarnen kommer.

Min son har också en kusin som är två månader äldre, och hon är ju mer med och skrattar och sånt men skriker även mkt mkt mer än min son, och jag kunde verkligen känna hur ointressant min son var så fort hon var i närheten. Sen när hon inte var där, då dög han, duger han inte när andra bebisar är där duger han inte annars heller tkr jag. Blir galen på dom!

Kusinen är även väldigt liten, så fick höra över 30 gånger i helgen hur stor han är. Efter 10, var det jävligt tröttande. Svarade inte ens på det, känns bara så onödigt att tjata om något sånt. Men jag lär väl få höra det en miljon gånger de kommande åren så kanske bör vänja mig.

• Kela1981

Bingo!
    Nu har vi äntligen enats om ett namn till bebisen! Det var en svår process ha ha ha ha....
    Det har varit ganska tröttande att höra det tjatet :/ Men nu slipper vi :)

• Mulan91

Haha skönt Kela! :) vad kallade ni bebben innan?:) roligt med alla smeknamn man kan komma på hihi

• Snuttispluttis

Grattis Kela!

Vi hade också svårt att bestämma oss. Det tog fyra veckor innan vi var helt säkra på vad vi skulle ta :P

Vi kallade henne för lillasyster och lillan under tiden

• Hallonpajen

Gud så jobbigt många av er verkar ha med svärisar och släkt! Jag har ingen bra relation med svärmor, hon bor tackolov 45 mil bort, men hon har inte träffat bebis än och kommer inte att göra förrän han är 6 veckor gammal på fyraåringens kalas. Jag har oxå varit tydlig med att hon inte får bo i vårt hus (det är stort). Kan tyckas oerhört elakt och orättvist (min pappa och syster ska nämligen bo här då...) men jag är väl en fullblodsegoist då. Hon får mig att känna mig utsatt och osäker och jag vill inte ha såna personer i min närhet, allra helst inte när man är som mest hudlös med ny bebis. Jag kan absolut tolerera henne kortare stunder men inte ha henne boende hos oss.

Kan tillägga att det här har varit en stor grej i mitt och mannens förhållande men vi har gått i familjeterapi det senaste året där vi bla pratat om detta. Jobbigt för alla, men vi förstår varandra och anser att vår familjs välmående är allra viktigast och måste prioriteras.

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Förresten, ni som ammar, har ni ändrat er kost något? Jag har inte behövt göra det med tidigare barn men bebisen har problem med stökig mage nattetid och på morgonen. När han väl pruttat och bajsat X antal blöjor sover han som en kung på eftermiddagar och kvällen fram till midnatt ungefär, sen sätter det igång igen... Inte kolik, men han kommer inte till ro och ligger och stökar och klämmer och vill amma typ varje 1,5 timme och jag får aldrig sova mer än en timme i taget ungefär. Ganska tufft... Har varit och köpt havremjölk idag och ska prova att byta ut det iaf (behöver kaffe och måste ha mjölk i kaffe...men jag borde säkert utesluta allt koffein oxå, hemska tanke!)

Stolt sytok!
  • moen
    Hallonpajen skrev 2016-09-21 13:53:13 följande:

Förresten, ni som ammar, har ni ändrat er kost något? Jag har inte behövt göra det med tidigare barn men bebisen har problem med stökig mage nattetid och på morgonen. När han väl pruttat och bajsat X antal blöjor sover han som en kung på eftermiddagar och kvällen fram till midnatt ungefär, sen sätter det igång igen... Inte kolik, men han kommer inte till ro och ligger och stökar och klämmer och vill amma typ varje 1,5 timme och jag får aldrig sova mer än en timme i taget ungefär. Ganska tufft... Har varit och köpt havremjölk idag och ska prova att byta ut det iaf (behöver kaffe och måste ha mjölk i kaffe...men jag borde säkert utesluta allt koffein oxå, hemska tanke!)

Jag har varit tvungen att ändra min kost. Helammar och min lilla tjej har problem med magen.. hon har ont, fiser och spyr jämnt. Tog bort allt som kan göra så att man får ont i magen (tex broccoli, bönor, lök, vitlök, kryddor etc). Så kör på supersnäll kost. Sen bort med alla mjölkprodukter också. Absolut ingen soja (tex sojamjölk) då de kan framkalla allergier :/ Har inte tagit bort gluten än.. Om man tar bort mjölken ska man ju märka skillnad efter ca en vecka, och då gäller det ju att köra helt mjölkfritt :)

Sen kan de oljebaserade D-vitamin dropparna göra så att dom får ont i magen. Du kan få vattenbaserade på BVC! Synd bara att dom luktar och smakar hostmedicin.. vår lilla gör så sjukt äcklade grimaser varje gång hon får dropparna stackaren :'D
  • Misszandra

ang det med d-vitamindropparna så har det blivit mkt bättre sen vi bytte till vattenbaserade istället. La också märke till lukten på dom men min son gjorde mer grimaser med de oljebaserade än dessa. Också tråkigt att de måste va i kylen. 

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-09-21 04:09:01 följande:

Haha skönt Kela! :) vad kallade ni bebben innan?:) roligt med alla smeknamn man kan komma på hihi

Lillasyster blev det mest innan vi kom överens. Eller "den lilla" eftersom äldsta helt plötsligt blivit "den stora".
    Skönt att äntligen ha ett namn :)
  • Kela1981

Hallonpajen: hoppas du slipper utesluta kaffet!!! Jag överlever inte utan och är full av beundran av dom som inte dricker kaffe och ändå reder ut sömnbristen XD

Svar på tråden BF Augusti 2016