• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Tack för tipset Moen :) kanske dyker upp!

Hur länge ska man blöda egentligen ? Jag kan fortfarande blöda till o från, inte mycket men då och då :/ va skönt det ska bli att känna sig fräsch och sexig igen haha!!

• Nmg

Det ska ju minska efter ca 1 v och bli åt det brunare hållet men Mitt är klarrött och mycket efter 10 dagar fortfarande därför ska hag äta tabletter 5 dagar nu hoppas det slutar sen är så trött på att känna mig ofräsch nu.

Mulan91 skrev 2016-09-19 13:28:02 följande:

Tack för tipset Moen :) kanske dyker upp!

Hur länge ska man blöda egentligen ? Jag kan fortfarande blöda till o från, inte mycket men då och då :/ va skönt det ska bli att känna sig fräsch och sexig igen haha!!

• Nmg

Nej och hon säger " när ska man få komma och ta ut honom med vagnen" som att hon vill ha nåt datum bestämt liksom. Åhh jag blir så trött!

Hazel Grace skrev 2016-09-19 12:55:07 följande:

Precis, det där tjatet leder ingenstans. Det blir misstänkt till slut, varför är dom så angelägna om att få vara barnvakt? Jag blir paranoid som nybliven mamma haha

• Nmg

....och där kom promenaden nu. Sms och en fråga om vi lan ta en promenad i veckan för hon är ledig 2 dagar. Alltså!!!! Ska jag verkligen behöva umgås med henne 4 ggr på mindre än 2 v?? Jag har alltid umgåtts med henne ich svärfar med min man, vi har varit tillsammans i 8'år och jg har aldrig hittat på nåt med henne själv men nu ska vi börja "hänga". Frågan är om jagbsla ut på

Promenad med henne sjölv och säga åt henne om hon tjatar om barnvakt igen eller om jag ska vänta tills min man kommer hem så vi kan gå allihopa..

Träffar ni oxå svärmor så ofta? Ni som bor i samma stad?

Har inte svarat på smset än och min man ringde Henne för en stund sen och då nämnde hon det för honom Oxå och då svarar min man " ja ni får komma

Överens om en dag dom

Passar "och mena på att jag är ju ledig och han är

På jobbet

• Hazel Grace

Nmg, seriöst!? Du får säga ifrån nu. Vänligt men bestämt få henne att förstå att du faktiskt är trött på alla som vill umgås och vill vara för dig själv med bebisen. Du har noterat att hon är villig att umgås och vara barnvakt och du säger till om det behövs. Du måste få lite andrum! Förstår att du inte vill bråka med din sambo om det, men ni måste prata om det. Lugnt och sakligt liksom. Du har bjudit på dig själv och bebis hela tiden, nu måste ni få lite egentid.

Mina svärföräldrar bor fem minuter bort och vi ses minst en gång i veckan men aldrig att jag skulle umgås med dom själv. När bonus är här varannan vecka går dom dit varje dag men jag brukar vara hemma. Det har dom aldrig brytt sig om tidigare men nu undrar dom varför jag aldrig följer med. Hade jag inte ammat så hade dom tvingat min sambo att ta med bara lillen. Det som också stör mig är att när vi berättade om graviditeten så blev svärfar sur och gjorde klart för mig att han minsann inte tänkte vara barnvakt eller något. Bitter för att det är så mycket barn där som det är. Svärmor blev glad men var också tydlig med att hon tyckte att det räckte med barnbarn. Och nu tar dom varje chans dom får att pilla och ta hand om honom.

• Moorii

Men alltså, vad är det för fel på folk?! Man blir ju mörkrädd när man läser om alla påträngande och okänsliga svärföräldrar! Har folk ingen respekt längre?

Mina svärföräldrar bor i samma stad och kommer aldrig hem till oss om dom inte är bjudna. När vi varit där med bebisen så har hon aldrig tjatat om att hålla honom, men passat på att ta honom från min arm när jag fått ett telefonsamtal tex. Hon är noga med att inte vara för på, plus att hon har 5 barnbarn sen tidigare..

Mina egna föräldrar bor alldeles för långt bort, men de få gånger de träffat bebisen så har de varit väldigt lugna. Jag har frågat om dom vill hålla osv. Ni som har problem med svärföräldrarna, stå på er! Jag hade aldrig klarat av såna dumheter, men hade dock inte vågat säga ifrån själv.. Men det kan sambon göra! Förklara hur jobbigt det är för honom, det får han ha förståelse för. Hoppas verkligen det ordnar sig!

• moen

Min svärmor har alltid varit jättesnäll och mysig. Hon hjälpte mig till förlossningen några ggr då jag va orolig. Har inga problem med att umgås med henne själv. När bebis kom tyckte jag att hon va för på, men hon hade en väldigt svår period i sitt liv och jag förstår att hon behövde något som kunde få henne att må bättre (få gosa med sitt enda barnbarn). Min sambo har pratat med henne om att vi tycker att det är för mycket folk på besök och nu vågar hon inte stanna hos oss "för länge" när hon väl är här. Får lite dåligt samvete men också skönt :)

Svärmor och svärfar lever inte tillsammans, och svärfar har ingen respekt alls. Han bor ca 30 min ifrån och min sambo kan helt plötsligt få ett sms om att han är hos oss om 15 minuter! Va?! Det har vi inte kommit överens om! Sagt till sambon att han ska strunta i att svara och låta honom åka hela vägen för att han sen ska stå där utanför dörren och vi inte öppnar för att "näääämen vi är inte ens hemma!" men det vågar han inte.. Hans fru är inte heller riktigt klok. När vi va där i helgen så låg lilltjejen och sov i sitt babyskydd när hon bara plockar upp min lilla och väcker henne! Lilltjejen blir förstås väldigt rädd av att se ett främmande ansikte det första hon gör när hon vaknar helt förvirrad av att inte ha fått sova klart :(

Pappa jobbar väldigt mycket och frilansar så han har knappt träffat henne och mamma visar respekt och vet att jag vill ha space :) men hon har inte vågat hålla henne än.. Är verkligen konstigt :/ och tråkigt! Nu när hon håller huvudet själv ska jag tvinga mamma haha..

• moen

Juste.. När svärfar dyker upp sådär från ingenstans så ändrar vi om hela dagen bara för hans skull.. Även fast vi har andra planer! Blir så irriterad att han inte klarar av att säga ifrån till sin egen pappa. Är på håret att jag spytt ur min irritation på svärfar, men vill verkligen inte att det ska bli dåligt mellan mig och sambons familj.

• Nmg

Hahah men allvarligt vilka knäppisar det finns. Jag skulle bli galen om nån bara dök upp och sa till 10 min innan. Tänk om Ni har andra gäster liksom.

Grejen är den att jag smsade en kompis och frågade om hon ville ses så vi ska ta en barnvagnspromenadndå på EM samma dag som svärmor ville ta en promenad. Så hag kan ju inte säga till svärmor att jag inte vill träffa folk eftersom jag ska umgås med en kompis. Så nu vet jag inte om jag ändå ska trycka in en promenad med henne på FM på Max 1 Tim?Har en känsla av att hon kommer komma hem till oss i helgen annars och då kommer min dottern hem så jag vill hinna umgås med henne då. Känns stressigt att klämma in en promenad på FM oxå bara för att bli av med henne resten av veckan men jag vill ju umgås med kompisar i min ålder som hat barn, inte hänga med en 60 åring var och vara nan dag.

Jag tror att min man har sagt att vi inte vill ha besök hemma det är därför hon föreslår andra saker.

Först kom de till BB sen kom de till oss, sen bjöd hon över oss på fika hos dem och nu föreslår hon en promenad för då har hon ju faktiskt inte kommit hem till oss...

• Kela1981

Jösses vilka problem ni verkar ha med era svärföräldrar! Stå på er! Det är ert barn, inte deras.
    Mina svärisar bor i samma stad och vi träffas oftast en gång varannan vecka. Ibland en gång i veckan nu när jag är ledig men då åker vi alltid hem till dom så det är vi som styr. Plus att stora tycker det är roligt för oftast är hennes kusiner där också så hon får leka ordentligt.
    Om svärmor skulle få för sig att komma hit oannonserad så är det bara för att lämna mat, hon stannar nästan aldrig.

Hoppas ni får vara i fred snart <3

Svar på tråden BF Augusti 2016