• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Nmg akta dig haha har hört om par som haft svårt med att bli gravida men när det väl hänt en gång så sker det lättare igen! :) har också svårt med preventivmedel, ska förmodligen köra på kopparspiral och hoppas på det bästa för jag vill verkligen inte bli gravid igen :P

Anlili jag äter som vanligt jag med, har märkt att lillen blir oroligare på kvällstid mellan 18 och 20 ungefär. Vet inte om det är gaser dock...

Hur ofta sköter era bebisar magen? Min son gör det konstant :o typ en gång i timmen! Är det normalt haha?

• Mal Mal
    Mulan91 skrev 2016-09-22 12:15:25 följande:

Nmg akta dig haha har hört om par som haft svårt med att bli gravida men när det väl hänt en gång så sker det lättare igen! :) har också svårt med preventivmedel, ska förmodligen köra på kopparspiral och hoppas på det bästa för jag vill verkligen inte bli gravid igen :P

Anlili jag äter som vanligt jag med, har märkt att lillen blir oroligare på kvällstid mellan 18 och 20 ungefär. Vet inte om det är gaser dock...

Hur ofta sköter era bebisar magen? Min son gör det konstant :o typ en gång i timmen! Är det normalt haha?

Min bajsar typ hela tiden.... Det gjorde mina andra två barn också.. Kul på natten när man byter tredje bajsblöjan :( Han bajsar gärna vi 01-03 tiden..

Vill inte ha ngt preventivmedel alls helst!! Vill inte bli gravid heller. Försöker övertala min man till att knipsa sig då han verkligen inte vill ha fler barn nu (dock är han "bara" 31 år). Men han verkar tycka det är lättare om jag löser den frågan. Är dock riktigt trött på p-piller/hormoner och vill inte stoppa upp ngt heller. Får väl diskutera med bm på tisdag......
  • Zarizen

Hazel Grace: Förstår precis hur du har det! Puh, ska bara bli buren i sjalen hela dagarna. Förutom när han är glad och vaken för då går det bra att ligga i babygymmet eller sitta i babysittern några minuter och bli stimulerad :) Brukar försöka med vagnen i början av promenaden men slutar alltid med gallskrik och att jag får ta upp honom och sätta honom i sjalen. Mycket ammande blir det oxå då han inte tar nappen.. Förut gick det bra att åka bil men nu gallskriker han oftast där med och vill snutta samtidigt (får sitta med min högra hand när jag kör så han får snutta på den så han inte ska skrika). Hoppas det bara är en fas..

Just varit iväg och mätt och vägt och fått 3-månaders spruta + Rotarix vaccinationen. 4700g och 57cm nu

Vet hur det är att ha en bebis med problem med magen oxå.. Som prematur är även tarmarna omogna så han har haft mkt problem med gaser. Kört med Semper sen vi blev utskrivna och gaserna är bättre. Dock så har han lite problem att få ut bajset så jag får ofta massera magen, cykla med benen och stimulera i rumpan för att bajset ska komma ut. Kan säga att det underlättar inte att han får järndroppar 2ggr om dan heller. Suck. Och de ska han ha tills han är 6 månader.

• Snuttispluttis

Jag äter som vanligt. Tycker att lillan är okej i magen. Skriker bara om hon tycker att jag har burit för lite på henne.

Hon bajsar 2-3 ggr per dag och just nu inte på natten så jag har inte behövt byta blöja förrän nån gång mellan 5-7. Väldigt glad för det!

Efterkontroll i mitten av oktober och har precis slutat blöda. Skönt!

Det värsta vi har att hantera är att storasyster ska vänja sig vid att vara storasyster och dela mamma med lillan. Det är inte populärt och vi blir lite ledsna båda två att hon inte kan sitta hos mig eller bli buren så mycket som hon vill.

• Hallonpajen

Zarizen: var precis på BVC med min tre veckor gamla kille och han är lika stor som din!! :D 4750 g och 57 cm.

Jag frågade om kosten men min BVC-sköterska (som har sex barn mellan 1 och 16 års ålder!) trodde mer att den stökiga magen berodde på att han ammar så ofta och får i sig luft. Planen är att amma mer sällan nattetid men det vette tusan hur jag ska lyckas med - han tar inte napp och har svårt att komma till ro utan bröstet...

Stolt sytok!
  • Zarizen
    Hallonpajen skrev 2016-09-22 14:09:13 följande:

Zarizen: var precis på BVC med min tre veckor gamla kille och han är lika stor som din!! :D 4750 g och 57 cm.

Jag frågade om kosten men min BVC-sköterska (som har sex barn mellan 1 och 16 års ålder!) trodde mer att den stökiga magen berodde på att han ammar så ofta och får i sig luft. Planen är att amma mer sällan nattetid men det vette tusan hur jag ska lyckas med - han tar inte napp och har svårt att komma till ro utan bröstet...

Vad kul! Skillnaden är att din kille är 3 veckor och min kille är 3 månader Men "egentligen" skulle han ju inte varit född förens 22/8 så då är han korrigerad ålder 1 månad
  • Mulan91

Många här som inte tar napp ser jag! Då är vi inte ensamma haha:)

Wow Snuttispluttis 2-3 ggr per dag:o och här är det nonstop! Vilken skillnad det kan vara haha :)

• Zarizen
    Mulan91 skrev 2016-09-22 15:16:41 följande:

Många här som inte tar napp ser jag! Då är vi inte ensamma haha:)

Wow Snuttispluttis 2-3 ggr per dag:o och här är det nonstop! Vilken skillnad det kan vara haha :)

Nä har nog testat alla nappar som finns! Dyrt i längden, haha. Så nu köper jag inga fler. Den som ändå funkar lite bättre är en rund napp i latex. Svårt att hitta men fick tag på 2 st och de håller jag hårt i han tar den ibland..i några minuter. En gång hade han den i nån timme när han satt i sjalen hos mig.
  • moen

Min tar nappen om man håller i den.. vet inte vad det gör för skillnad då, egentligen kan jag ju lika gärna ge henne ett finger att snutta på xD

Nu har vi varit på koll! Hon höll med om att det såg lite knasigt ut där nere men kunde inte göra något. Hon tyckte att jag skulle avvakta ett tag till men känns det inte bättre om några månader så ska jag ta kontakt med en gynekolog som kan klippa och klistra där nere (aj?!). Jag knep bra iallafall!

Hon skrev ut en hormonspiral till mig. Vet fortfarande inte om jag vågar testa då jag mått så dåligt av andra hormonella preventivmedel. Blev lockad av tanken att slippa mens, även fast jag kanske inte kommer att ha de om ett halvår. Men skulle hem och fundera så bokar vi tid när jag bestämt mig. Berättade hur taggad jag va på mer barn så hon sa alternativt köra utan men vara försiktig, och händer det så händer det x'D (seriös barnmorska haha..)

• moen
    Mal Mal skrev 2016-09-22 12:29:09 följande:

Min bajsar typ hela tiden.... Det gjorde mina andra två barn också.. Kul på natten när man byter tredje bajsblöjan :( Han bajsar gärna vi 01-03 tiden..

Vill inte ha ngt preventivmedel alls helst!! Vill inte bli gravid heller. Försöker övertala min man till att knipsa sig då han verkligen inte vill ha fler barn nu (dock är han "bara" 31 år). Men han verkar tycka det är lättare om jag löser den frågan. Är dock riktigt trött på p-piller/hormoner och vill inte stoppa upp ngt heller. Får väl diskutera med bm på tisdag......

Annars kan ju kvinnor "knipsa" ;) min svärmor gjorde det när hon tyckte det va nog
Svar på tråden BF Augusti 2016