• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis
    minMonchichi skrev 2016-03-13 22:55:00 följande:

Nja, laxoberal från apoteket, smaklösa droppar, men man ska rådfråga bm eller läkare först, så prata med dem om hur mkt som passar just dig i så fall.

Psylliumfrön tar jag två msk i filen o blandar med sylt och flingor varje morgon, fungerar finfint efter två veckor

Ja, jag får börja med mellanmål helt enkelt!

Okej, ska prova med psylliumfrön tror jag. Känns enklast :)

Ja, tror att det är det bästa för dig med tanke på mängd per tillfälle, blodsockernivå och så :)
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-03-14 11:22:36 följande:

Wehooo fick lyssna på lillans hjärta idag för första gången, och BM körde ner fingrarna för att kolla hur hon låg då jag inte känner några rörelser, hon har ryggen emot min utsida mage så hon sparkar bakåt mot ryggen därav att jag inte känner något. Sean trycket som jag haft och beskrev sa hon mest troligt var foglossning så jag ska kontakta sjukgymnast för att få ett bälte.

Min BM är så underbar, känner mig så lycklig :)

Mysigt!

Och tur du har med sjukgymnast och bälte mot foglossningen! När jag tog upp hur jobbigt jag har det för min bm så sa hon att de hade kollat på att skaffa bälten, men de var så stora så ingen trodde att man skulle vilja ha ett sånt... :O

Hatar sjukvården här uppe :(
  • skattenmust

Måste fråga en sak, kan ju alltid hoppas på ett svar-

När ni går hos BM på mvc, har ni varit med om att hon känt efter hur bebis ligger, typ- Dra ett djupt andetag å så kör hon ner fingrarna rätt djupt så det gör lite ont, strax vid blygbenet?

Hon kände så på mig, samt kände lite mer försiktigt på magen om hon kände hur lillan låg.
    Kan inte minnas detta från innan.

• skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-14 12:36:22 följande:
    Mysigt!

Och tur du har med sjukgymnast och bälte mot foglossningen! När jag tog upp hur jobbigt jag har det för min bm så sa hon att de hade kollat på att skaffa bälten, men de var så stora så ingen trodde att man skulle vilja ha ett sånt... :O

Hatar sjukvården här uppe :(
    Ja det var mysigt att höra hennes lilla hjärta för första gången :)
    Oj, det låter inte speciellt seriöst om jag ska vara ärlig, hon hjälpte mig direkt med en kontakt till sjukgymnast.
    Sjukvården här är åxå katastrofal emellanåt , jag fick ju fel diagnos när jag blev sjuk, hemskickad med vätskebrist och var nästan döende, tacka vet jag att det finns bra läkare även om dom är få.
  • Kela1981
    skattenmust skrev 2016-03-14 12:36:27 följande:

När ni går hos BM på mvc, har ni varit med om att hon känt efter hur bebis ligger, typ- Dra ett djupt andetag å så kör hon ner fingrarna rätt djupt så det gör lite ont, strax vid blygbenet?

Hon kände så på mig, samt kände lite mer försiktigt på magen om hon kände hur lillan låg.

Ja det kommer jag ihåg från förra graviditeten! Det är inte direkt skönt :/
    Än så länge har inte min bm gjort det, men så har jag ju inte börjat gå på kontrollerna än. Inskrivningen är ju bara prover och prat :)
  • Nmg

Min har inte gjort

Det än i alla fall men ska dit efter RuL så vi får se då

skattenmust skrev 2016-03-14 12:36:27 följande:

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-14 14:00:40 följande:
    Ja det kommer jag ihåg från förra graviditeten! Det är inte direkt skönt :/
    Än så länge har inte min bm gjort det, men så har jag ju inte börjat gå på kontrollerna än. Inskrivningen är ju bara prover och prat :)
    Oki, tack för svar :)

Vi har tagit järnprov, blodtryck, vikt osv, å sedan idag så ville hon veta hur den lille låg å jag inte kände henne på flera dagar..Men du har varit med om det innan?
    Nmg skrev 2016-03-14 14:25:51 följande:

Min har inte gjort

Det än i alla fall men ska dit efter RuL så vi får se då

Oki, tack för svar :)
  • Kela1981

Japp med dottern gjorde min bm det nästan varje gång.
    Går hos en ny bm nu eftersom vi har flyttat så det ska bli spännande att se om hon gör samma.
    Men frågan är hur mycket det ger; min förra sa att dottern låg med huvudet fint neråt men ul visade att det var rumpan hon klämt på ha ha ha

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-14 15:44:28 följande:

Går hos en ny bm nu eftersom vi har flyttat så det ska bli spännande att se om hon gör samma.
    Men frågan är hur mycket det ger; min förra sa att dottern låg med huvudet fint neråt men ul visade att det var rumpan hon klämt på ha ha ha

hahahahaha, lilla bumpen :D Okey, pratade nyss med en väninna som sa likadant, att hennes bm gjorde det varje gång, men man tror ju att dom ska mosa bebis när dom gör så ...
  • skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-03-14 15:44:28 följande:

Men Kela, fick du åxå lite ont?

hahaha vägde mig idag med, har gått upp drygt 7 kg!!
Svar på tråden BF Augusti 2016