• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-03-14 12:45:54 följande:

Ja det var mysigt att höra hennes lilla hjärta för första gången :)

Oj, det låter inte speciellt seriöst om jag ska vara ärlig, hon hjälpte mig direkt med en kontakt till sjukgymnast.

Sjukvården här är åxå katastrofal emellanåt , jag fick ju fel diagnos när jag blev sjuk, hemskickad med vätskebrist och var nästan döende, tacka vet jag att det finns bra läkare även om dom är få.

Ja, har haft kontakt med riktigt dåliga läkare i Sverige också. Men känner att hela sjukvården är slappare här. Liksom att även om man kom till en bra läkare finns det inget att göra. Men men, ska väl överleva foglossning på egen hand.

Och angående bm-besök så med dottern förra året kände bm bara efter läge på slutet för att se vart huvudet var och om det var fixerat. Annars bara SF-mått.
  • Mika86

Många inläggigen, ha en pojk som blev magsjuk i lördags så fullt upp, trodde det va över nu men 49 timmar symtomfri så kräker han enormt igen
    Skattenmust gud vad skönt att BM med trodde på foglossning, eller ja det är ju riktigt jävligt men bra att det inte va nåt värre.
    När jag är hos BM så bruka hon känna på magen o den hör hon då som du beskrev, med djupt andetag o då, ha hon gjort med alla utom äldsta för då bodde vi i annan kommun o få minns jag knappt nåt av BM besöken

• Kela1981
    skattenmust skrev 2016-03-14 15:58:02 följande:
    Men Kela, fick du åxå lite ont?

hahaha vägde mig idag med, har gått upp drygt 7 kg!!
    Ja jag fick ont precis när hon höll på men inte så att det gjorde ont efteråt.
    Vad är poängen med att känna efter redan nu?
    Antar att dom känner senare för att kunna föra lite anteckningar på hur bebisen ligger och eventuellt flyttar sig från gång till gång för att sen lägga sig rätt.
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-03-14 19:59:44 följande:
    Ja, har haft kontakt med riktigt dåliga läkare i Sverige också. Men känner att hela sjukvården är slappare här. Liksom att även om man kom till en bra läkare finns det inget att göra. Men men, ska väl överleva foglossning på egen hand.

Och angående bm-besök så med dottern förra året kände bm bara efter läge på slutet för att se vart huvudet var och om det var fixerat. Annars bara SF-mått.
    Jo dessvärre så är läkarvården under all kritik även om jag just nu har en otroligt bra behandlande läkare , får man fråga i vilken kommun du bor i?
    Ahh jag har inte gjort sf mått än, ja aså jag tror hon kände bara för att jag inte känt av rörelser på flera dagar, så hon ville bara känns hur hon låg.
    Mika86 skrev 2016-03-14 20:13:56 följande:

Många inläggigen, ha en pojk som blev magsjuk i lördags så fullt upp, trodde det va över nu men 49 timmar symtomfri så kräker han enormt igen
    Skattenmust gud vad skönt att BM med trodde på foglossning, eller ja det är ju riktigt jävligt men bra att det inte va nåt värre.
    När jag är hos BM så bruka hon känna på magen o den hör hon då som du beskrev, med djupt andetag o då, ha hon gjort med alla utom äldsta för då bodde vi i annan kommun o få minns jag knappt nåt av BM besöken

Men fyy farao, ja det går mycket magsjuka nu, min syster stod på jobbet igår när en kollega spydde rakt ut brevid henne, kan säja att vår fika ställde jag in idag, det vågar man ju inte riskera. Jag har aldrig själv varit magsjuk, men mina barn blir.
    Fasen va jobbigt aså, min syster jobbar på en catering så det var bara att kasta allt dom lagat den dagen.

hahahaha du är rolig aså, ja hon trodde på foglossning och jag har tid imon bitti till sjukgymnast för att få bälte bla. Ahh skönt att höra att fler varit med om det, jag ringde några väninnor och frågade och dom alla hade varit med om det, men jag reagerade mest på att hon gjorde det så tidigt som i vecka 17, men så länge det inte är skadligt så gör det ju inget. 
    Min lilla tar helg ledighet på största allvar, nu ikväll så har hon hållit på rejält :)
    Kela1981 skrev 2016-03-14 20:14:24 följande:
    Ja jag fick ont precis när hon höll på men inte så att det gjorde ont efteråt.
    Vad är poängen med att känna efter redan nu?
    Antar att dom känner senare för att kunna föra lite anteckningar på hur bebisen ligger och eventuellt flyttar sig från gång till gång för att sen lägga sig rätt.
    Ja när hon gjorde det så fick jag lite ont, men inte att det höll i sig på något sätt, ja hon ville känna hur hon låg då jag plötsligt inte kände henne på flera dagar.
    Men jag kan inte tänka mig att hon kände nu om det skulle kunna vara skadligt....Tyckte åxå att det var lite tidigt, men nu vet jag hur hon ligger och som sagt, så länge det inte skadat henne vilket det inte verkar ha gjort då jag känt av henne ganska så mkt sista timman :)
  • skattenmust

Ringde BB nu och pratade med en bm där, hahahah har la snart direktnummer, Hon sa iallafall att det är INTE farligt att känna så på magen oavsett vilken vecka man är i, MEN att det var väldigt tidigt att känna fosterrörelser, att man brukar börja känna i vecka 18, men jag sa att jag känt i 1,5 vecka nästan varje dag, min man och barn har ju åxå känt henne.
    Hon sa, ja det är ovanligt när bebisen är så liten, Jag vet inte om det beror på att jag i vanliga fall är väldigt liten och tunn?

• Mika86

Skattenmust ja ingen höjdare, hoppas ingen annan får det sådrt vandrar runt. 
    Usch stackars din syster, måste varit extremt jobbigt, dyrt o tung att behöva kasta allt de gjort, men ja vadgör man.
    Hoppas bältet kan hjälpa digo attdufå massa bra hjälp av sjukgymnasten 

• skattenmust

Näe nu blir jag förbannad, vem e den där bm att ifrågasätta att jag känner min lillsnorka röra sig??!! Jag känner henne tydligt och det har min man å barnen med gjort!! 

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-14 21:05:20 följande:

Näe nu blir jag förbannad, vem e den där bm att ifrågasätta att jag känner min lillsnorka röra sig??!! Jag känner henne tydligt och det har min man å barnen med gjort!! 

Ja du, gammal surkärring kanske, allt är ju möjligt o man vet ju vad man själv känner, en sak om det varit första barnet kanske, få är man ju osäker på ett annat sätt iom att allt är nytt men ja jisses med lite erfarenhet så vet man ju hur saker känns
  • skattenmust
    Mika86 skrev 2016-03-14 21:03:36 följande:

Skattenmust ja ingen höjdare, hoppas ingen annan får det sådrt vandrar runt. 
    Usch stackars din syster, måste varit extremt jobbigt, dyrt o tung att behöva kasta allt de gjort, men ja vadgör man.
    Hoppas bältet kan hjälpa digo attdufå massa bra hjälp av sjukgymnasten 

ja jag har ju inte träffat henne efter det, så jag hoppas vi slipper för det går mycket nu, vet att det även går på dagis här. Ja aså dom kan ju inte sälja maten som hennes kollega lagat då ho var sjuk, eller ja blev under tiden, fy faan aså.

tack så mycket, det hoppas jag med Skrattande
    Mika86 skrev 2016-03-14 21:13:44 följande:
    Ja du, gammal surkärring kanske, allt är ju möjligt o man vet ju vad man själv känner, en sak om det varit första barnet kanske, få är man ju osäker på ett annat sätt iom att allt är nytt men ja jisses med lite erfarenhet så vet man ju hur saker känns
    ja eller hur, hon var en äldre bitter tant, det hördes ju tydligt. Klart man vet vad man känner, från början så kände jag tom skillnad på gaser och senare puffar.
    Klart man vet hur det känns när man fått flera barn innan :) Men du har rätt, skulle det vara första så kan det nog vara mer svårt.
  • Nmg

Jag funderar på att ringa min bm idag och kolla PM jag får komma in och lyssna på hjärtsjuk eller nånting så jag kan lugna mig, känns vääääkdigg långt till UL om 2 v och men tanke på att jag inte känner rörelser så komme jag oroa mig dygnet runt.

Svar på tråden BF Augusti 2016