• Nmg

BF Augusti 2016

Aha perfekt! Har beställt en resevagn så det ska var smidigare men funderar verkligen på att undvika tunnelbana så gott det går, buss könns mycket smidigare. Var ni på några speciella utflykter?

Hallonpajen skrev 2017-01-16 18:29:06 följande:

Det var bra! Men det är ju ingen barnvagnsanpassad stad direkt...men det funkade bra ändå eftersom vi var två vuxna som kunde bära i trappor. Tunnelbanan är ingen höjdare så vi åkte buss varje dag och det var verkligen supersmidigt! Jag hade alltid med sjal och sele vid behov. Nackdelen är att det är så extremt högljutt, eller det är det väl i alla stora städer, men man tänker på det extra när man har bebis. Alla dessa utryckningsfordon med sjukt höga sirener tex...men M

fixade det kanonbra, det var nog mest jag som tänkte på det! Vi gjorde ändå utflykter varje dag (för de stora barnen) och det gick bra med bebis överallt. Så, jag rekommenderar det!

• Nmg

Hur länge till planerar ni att vara hemma? Tycker ni att det ska bli roligt/tråkigt att börja jobba? Jag vill knappt tänka pp det! Älskar att vara hemma med lillkillen vill inte alls börja jobba.tröffade min chef i veckan könns som att hon blev förvånad över att jag fått min mans dagar, hon undrade om han oxå ska vara hemma. Känns som att det förväntas att man måste dela nu för tiden. Alla jag träffar frågar när jag ska börja jobba igen känner mig stressad! Han är bara 4 mån än. Jag hade tänkt var hemma året ut... Men nu vet jag inte. Eventuellt börjar jag jobba 1-2 dagar i veckan i höst för att spara dagar.

Kommer ni jobba heltid när barnet har skolats in? Jag vill

Gärna jobba 80% endast.

• Nmg

Ja vi tänkte oxå skola in januari 2018 då är han 16 månader. Undra hur långt innan man måste säga till arbetsgivaren att man vill jobba kortare arbetsdagar?

Hoppas du hittar nytt dagtidsjobb

Zarizen skrev 2017-01-21 07:43:31 följande:

Jag tänker precis som dig!! Vill va hemma så länge det går. Har oxå fått min sambos dagar. Vill snåla så långt det går men man måste ju leva oxå.. har planerat att börja jobba i oktober men kan jag spara lite mer och jobba lite extra såsmåningom kanske jag kan spara dagar så han inte behöver börja dagis förens i januari 2018. Det vore drömmen! Men ammar just nu så mycket fortfarande att det känns som det är ett tag kvar tills jag kan börja jobba extra ens.. sen vet jag inte om jag kan gå tillbaks till mitt skiftarbete (dag-kväll-helg) utan ska söka nått sjuksköterskejobb i kommunen där det är mer dagtid och färre helger.. planerar oxå att jobba 80%

• Nmg

Jag Har fått min. Men jag ammade inte. Jag var väldigt varm innan, den va lite oregelbunden första 2 ggr kom mycket tidigare

Än planerat men nu verkar den ha kommit in i rytm

• Nmg

Vilken lyx arr slippa ett halvår jg fick min efter 7 v... Suck Haha den va inte saknad!

Jag som har så mycket mens! Nu börjar man planera livet efter sin mens precis som förr... Typ tacka nej till aktiviteter osv.

Moorii skrev 2017-01-22 15:51:37 följande:

Aha, ok! Då är det kanske det som är på gång. Slapp ju nästan i ett halvår iallafall :) får väl se om den blir regelbunden eller vad som händer.

• Nmg

Måste bara kolla med er, leker era bebisar med fötterna på natten? Min kille som är 4,5 mån nu upptäckte fötterna ganska tidigt och sen en månad tillbaka stoppar han fötterna i munnen. "Problemet" är att när han vaknar på nätterna vilket han gjort senaste månaden (troligtvis pga tänderna) så åker fötterna upp i luften direkt. Hab drar upp fötterna alltså och ska börja greppa den. Spelar ingen roll vilken tid på natten de är, de åker alltid upp! Ganska tröttsamt att med ena armen typ hålla fast benen och med andra handen stoppa i nappen heeeeela tiden.

Gör era oxå så? Känns som att han borde ha tröttnat på fötterna hittills? Eller i alla fall inte vilja leka på natten?

• Nmg

Gulligt

moen skrev 2017-01-23 17:30:05 följande:

Ååh idag lärde sig min lilla tjej att klappa händerna! Hon blir så glad <3 hon blir 6 månader nästa tisdag :D

• Nmg

Tycker att det är jätte jobbigt att det går så fort faktidkt!

Inte blir det bättre av att lillkillen ä stor oxå! Visserligen var hab ju jättestor när han föddes men är nu 70 cm och väger 7,8 kg (strax över 4,5 mån)

• Nmg

Känner ni er stressade? Jag tror att jag har fått stress symptom. Ont i magen övre delen, klump i halsen när jag sväljer (som att det är Nåt där) domning i vänster fot bland annat, mer gasig. Tror ni man kan bli stressad av för lite sömn? Vi hade det bra med sömn första 3 mån, då hade jag inga av ovanstående symptom, sen började der krånglas på natten runt jul (Tänder) så under en månads tid så har Jah vaknat ungefär varje-varannan timme. Igår var jag vaken mellan 3-6 på natten kunde inte somna om. Inatt Sov vi hela natten för första gången på en månad.

Kan det bli så här av för lite sömn? Funderar på att ringa läkare och kolla det hör magen..

• Nmg

Vart i magen har du ont? Har oxå börjat fundera på om det ät magkatarr. Kan ju beho på att man äter väldigt snabbt oxå. Tuggar knappt...

Moorii skrev 2017-01-27 22:44:45 följande:

Det tror jag! När jag skulle ta blodprov efter ca 6 veckor så kom det inget blod, och hon provade verkligen överallt! Den där tjocka blodådern på min hand till och med, men inget. Hon fick klämma ut från fingret till slut. Så kan det tydligen bli när man är stressad sa sköterskan. Min psoriasis har blommat upp på armbågarna, det gör den bara om jag är väldigt stressad. Sen har jag haft ont i magen från och till, kan vara magkatarr på gång kanske. Så tror definitivt att man kan bli stressad av för lite sömn!

Svar på tråden BF Augusti 2016