• Nmg

BF Augusti 2016

Ja jag förstår att du blir arg! Du kan inte ge honom killen en hel dag så han får

Prova på hur det känns att lägga honom osv? Kanske inte lika roligt nästa gång?

Hazel Grace skrev 2017-01-31 22:58:55 följande:

Han har aldrig lagt honom och han har aldrig brytt sig om att lära sig våra rutiner. När han är hemma ska han umgås för dom ses ju så lite. Kosta vad det kosta vill. Så hur slutade kvällen? Han satte lillen i babysittern, borstade tänderna och gick direkt och la sig. Utan ett ord till mig. Gick in för att hämta filt och napp efter ett tag och tro fan att han ligger och tittar på film på plattan i goda ro. Vad fan hände med min sambo och när? Det här är inte min snälla kille. Känner mig så jävla less.

• Nmg

Nja? Inte så mycket, Max 3 ggr i månaden.

moen skrev 2017-02-04 08:32:46 följande:

Får jag fråga något mer personligt? Har ni sex? Asså jag känner mig så dålig.. vet att han vill men vi får bara till det en gång i månaden. Jag känner mig helt ointresserad, förutom den där gången i månaden! Pratade med en annan mamma och hon hade inte haft en endaste gång efter att deras bebis kom och det va 9 månader sen. Har pratat med sambon om det och han bara skrattar och säger att han inte vill pressa mig, men jag pressar mig själv :S

• Nmg

Haha Ofta

Jag ammade inte så det tog inte då lång tid innan man va "sugen" men det dröjde länge innan jag vågade pga min sfinkserruptur

• Nmg

Hur ofta byter ni bajsblöja? Min kille gör det bara varannan eller var 3 dag så det är inte ofta men nu senaste veckorna har jag blrjat sätta honom på toa när jag see på honom att det är dags så han bajsar där. Han verkar tycka det är roligt att sitta där För han är jämt glad då haha. Han verkar tömma magen bättre pxå

Så jag hoppas vi vänjer honom vid det så han inte blöjfria tidigt i alla fall med "nr2". Så gjorde jag med dottern oxå

Och det funkade bra. Hittills har han bara gjort det hemma som Tur är så vi få se vad som

Händer när vi är ute jag vill inte sätta honom på en offentlig toalett får väl lägga papper på ringen eller nåt hehe. Men när hab gjorde i blöjan så gjorde han alltid det en gång till efter en stund så man fick byta bajsblöja två ggr som att hab inte tömde magen ordentligt eller att han känner att det är

Klet och väntar tills han får en ny blöja. Men detta funkar bra iaf

• Nmg

Vi missade 4 Mån kontrollen och fick gå nån vecka senare då

Vägde killen 7,8 kg o va 70Cm Lång Hahaha. Vi ska

På 5 Mån kontroll på fredag .... Han har växt ur allt typ, babysittern, liggdel i vagnen osv...

• Nmg

Men alltså va skrämmande att tiden går så fort! Det va ju nyss vi skrev att vi plussat och sen alla förlossningar osv och snart jobb liksom gaash!!

Jag ska jobba 1-2 dagar i veckan i höst så blir nog hemma hela året

moen skrev 2017-02-16 14:56:07 följande:

Ja samma här.. rastlös men veckorna bara flyger fram och snart är våren igång på riktigt, sen sommar och jobb :'( borde ta mer vara på den här tiden men gör inte!!

• Nmg

Alltså hur har era barn varit när tänderna kommit? Vi har det så jobbigt här jag blir galen på detta snart!!!

Min kille är 5,5 mån. När han ca knappt 3 mån kom 2 tänder samtidigt där nere det ca gnäll och skrik i 3 v. När jag trodde att det lugnat sig( var lugnt 2 v) så började det igen, gnääälllll skrik och knappt så han sover under dagen. Igår var hab lös i magen och så kände jag på tandköttet att det är svullet igen det verkar var tänderna som kommer 9-11 mån som är på gång! Helt sjukt. Stackarn måste ha så obt men jag vet inte va jag ska göra snart. Han har bitringar kalla och vanliga, har gett han alvedon nu, kylande gel på tandköttet men det gnälls så in i h*lvete. Tack o lov sover han rätt bra under natten men kan inte sova under dagen. Igår sov han 2,5 Tim på 12 timmar. Han var alltså vaken 14:30-21:30. Han kan inte sova när jag försöker lägga han då ligger han o vrider o vänder på sig, ser att han nästan blundar men han bökar så mycket så han kommer inte till ro. Han sover inte i vagnen heller, han skrek typ2 tinmar i vagnen igår vägrade somna.

Jag förstår att det måste göra så ont på honom men jag känner att jag inte orkar höra detta gnäll och skrik nåt mer.Det är helt sjukt!!! När han inte sover så blir han såklart övertrött och då skriks det ännu mer.... Pust...

• Nmg

Mulan och misszandra-

Ja det är nog 5-årsfas och tänder och närhetsbehov men tycker han sover extremt lite. Är det normalt att gå från att sova 6 timmar under dagarna till knappt 2? Igår sov han 2,5 timme på 14 timmar. Hahah sjukt jobbigt

Svar på tråden BF Augusti 2016