• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • fastfrusen
    cameleon skrev 2016-07-23 21:30:26 följande:
    Ja jag har haft en bra graviditet, i vecka 9 krystade jag ut en stor blodig klump i en hinn så var säker på missfall då men det var det tack och lov inte.
    Jag har en liten flicka i magen, hon blev till på fjärde återföringen. Den tredje blev jag också gravid på meN fick utomkvedshavande. Vi fick ut 14 ägg och 9 befruktades.
    Hade också utomkveds innan den här graviditeten, känner att jag varit så otroligt orolig hela tiden pga det.. har så hemska irrationella tankar också pga risken för utomkveds är så pass låg att jag/bebis kommer drabbas av andra saker där risken är extremt låg.. Nu på upploppet (bf+3) så hoppas jag bara att allt går vägen och varje dag jag går över bf gör att jag nojjar ännu mer! Fick du opereras för ditt utomkveds??
    Mal Mal skrev 2016-07-24 09:54:58 följande:

fastfrusen

Hur går det m huvudvärken?

Jo den var hemsk igårkväll men lite bättre idag tack och lov :) tror det var kombo migrän/spänningshuvudvärk, brukar alltid ha sådan när jag ska ha mens vanligtvis men man har ju blivit lite bortskämd när man sluppit båda delarna under grav!
  • Moorii
    fastfrusen skrev 2016-07-24 10:02:46 följande:

Hade också utomkveds innan den här graviditeten, känner att jag varit så otroligt orolig hela tiden pga det.. har så hemska irrationella tankar också pga risken för utomkveds är så pass låg att jag/bebis kommer drabbas av andra saker där risken är extremt låg.. Nu på upploppet (bf+3) så hoppas jag bara att allt går vägen och varje dag jag går över bf gör att jag nojjar ännu mer! Fick du opereras för ditt utomkveds??Jo den var hemsk igårkväll men lite bättre idag tack och lov :) tror det var kombo migrän/spänningshuvudvärk, brukar alltid ha sådan när jag ska ha mens vanligtvis men man har ju blivit lite bortskämd när man sluppit båda delarna under grav!

Vad skönt! Hoppas huvudvärken håller sig borta nu då, så kan ju bebis komma också :)
  • cameleon
    fastfrusen skrev 2016-07-24 10:02:46 följande:
    Hade också utomkveds innan den här graviditeten, känner att jag varit så otroligt orolig hela tiden pga det.. har så hemska irrationella tankar också pga risken för utomkveds är så pass låg att jag/bebis kommer drabbas av andra saker där risken är extremt låg.. Nu på upploppet (bf+3) så hoppas jag bara att allt går vägen och varje dag jag går över bf gör att jag nojjar ännu mer! Fick du opereras för ditt utomkveds??
    Mal Mal skrev 2016-07-24 09:54:58 följande:

fastfrusen

Hur går det m huvudvärken?

Jo den var hemsk igårkväll men lite bättre idag tack och lov :) tror det var kombo migrän/spänningshuvudvärk, brukar alltid ha sådan när jag ska ha mens vanligtvis men man har ju blivit lite bortskämd när man sluppit båda delarna under grav!
    Jag fick mitt första utomkveds år 2008, då blev det titthålsoperation och dom tog bort ena äggledaren.
    I somras fick jag mitt andra utomkveds, först gjorde dom en titthålsop men det gick inte så då blev det ett vanligt snitt, tog då bort min andra äggledare.
    Så vi hade en väldans tur att bli gravida på första återföringen efter utomkvedet :)

Igår kväll hade jag väldigt jobbiga förvärkar när jag låg och vilade, då tyckte både jag och min man att vi skulle passa på att sexa för att förhoppningsvis få igång det hela. Men då gick förvärkarna istället över helt! BF -2 idag.
  • fastfrusen
    cameleon skrev 2016-07-24 11:26:00 följande:
    Jag fick mitt första utomkveds år 2008, då blev det titthålsoperation och dom tog bort ena äggledaren.
    I somras fick jag mitt andra utomkveds, först gjorde dom en titthålsop men det gick inte så då blev det ett vanligt snitt, tog då bort min andra äggledare.
    Så vi hade en väldans tur att bli gravida på första återföringen efter utomkvedet :)

Igår kväll hade jag väldigt jobbiga förvärkar när jag låg och vilade, då tyckte både jag och min man att vi skulle passa på att sexa för att förhoppningsvis få igång det hela. Men då gick förvärkarna istället över helt! BF -2 idag.
    Vilken resa! Och vad skönt att det fungerade med IVF :) På mig tog de bort vänstra äggledaren, så vid syskonförsök är man ju fortfarande orolig utifall man blir av med högra också, men det känns skönt att läsa om att det fungerade för er!! :)
  • Sommarmalva

Åh denna värme! Nu har ju jag ändå får ut min bebis men vet inte om det är amningen, hormoner, eller nåt men vad jag svettas!!' Jag var blöt av svett fem minuter efter duschen nu ikväll. Det rinner i pannan och ryggen är dyngsur! Så får man ju inte bada heller!!! Jag som vanligtvis älskar sol och värme. Det skulle behövas en dusch till. Lätt.
    Hur går det för er andra som fått bebis? Har ni samma bekymmer?

• cutepoison

Nu har det nog satt igång för mig. Har haft ont sen 8 igår kväll men inga riktiga värkar än. Hoppas bara det inte stannar av nu...!!

• Mal Mal
    cutepoison skrev 2016-07-25 04:33:55 följande:

Nu har det nog satt igång för mig. Har haft ont sen 8 igår kväll men inga riktiga värkar än. Hoppas bara det inte stannar av nu...!!

Håller tummarna! Lycka till!
  • Mal Mal
    Sommarmalva skrev 2016-07-24 22:56:39 följande:

Åh denna värme! Nu har ju jag ändå får ut min bebis men vet inte om det är amningen, hormoner, eller nåt men vad jag svettas!!' Jag var blöt av svett fem minuter efter duschen nu ikväll. Det rinner i pannan och ryggen är dyngsur! Så får man ju inte bada heller!!! Jag som vanligtvis älskar sol och värme. Det skulle behövas en dusch till. Lätt.

Har bf nästa vecka med mina 3:a. Men med båda mina andra barn svettades jag sjuka mängder i veckor. Fick byta sängkläder varje dag. Med första barnet var jag väldigt orolig och hade önskat att de på BB hade sagt att det var normalt. Samma hände sen med tvåan... Vet inte om det är amningen el kombon amning/tiden efter fl.... Det gav sig efter några veckor. Kanske ingen tröst i denna värmen dock.... Hoppas det ger sig snart för dig!
  • calabalic
    Sommarmalva skrev 2016-07-24 22:56:39 följande:

Jag hade så veckan efter att sonen föddes. Fick som värmevallningar hela tiden och svettades jättemycket. Det var kroppen som gjorde sig av med massa vätska som den lagrat under graviditeten. Gick ner 13 kg första veckan!
  • fastfrusen
    cutepoison skrev 2016-07-25 04:33:55 följande:

Gud vad spännande! Lycka till!
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)