• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-25 08:16:53 följande:
    Jag hade så veckan efter att sonen föddes. Fick som värmevallningar hela tiden och svettades jättemycket. Det var kroppen som gjorde sig av med massa vätska som den lagrat under graviditeten. Gick ner 13 kg första veckan!
    Ah! Är det det som händer!? Då förstår jag mängderna som jag svettas, så mycket vätska jag har haft. Får nog ta o väga mig.
  • calabalic
    cutepoison skrev 2016-07-25 09:52:52 följande:
    Har legat vaken större delen av natten men nu har smärtan tyvärr avtagit en hel del så det var eventuellt falskt alarm i alla fall. Ska försöka hitta på saker idag så att dagen går så får vi se...
    Vad tråkigt att det stannade av, hur har det gått under dagen? Det kan ju inte vara långt borta nu iaf, kanske en tröst..
  • calabalic
    cameleon skrev 2016-07-25 20:57:45 följande:
    Ja det känns konstigt.. Jag får väl paniksöka några klipp på youtube om hur man skall göra och ligga här och pusta Skrattande
    Jag har inte heller tränat nånting. Helt glömt bort faktiskt! Inte just förlossningsandning iaf, men däremot har jag övat mkt andningsteknik i andra sammanhang, bl.a för att stå ut med smärta i samband med träning, så jag hoppas kunna använda lite av det.
  • Sommarmalva
    calabalic skrev 2016-07-25 08:16:53 följande:
    Jag hade så veckan efter att sonen föddes. Fick som värmevallningar hela tiden och svettades jättemycket. Det var kroppen som gjorde sig av med massa vätska som den lagrat under graviditeten. Gick ner 13 kg första veckan!
    Var tvungen att väga mig nu när du skrev så, och tusan!! Idag är det en vecka sedan förlossningen och jag har gått ner 10 kg! Kan vara värt att svettas lite för bara 5 kg återstår till ursprungsvikten. Och denna fruktansvärda mjuka plufsiga mage! Ser ju ut att fortfarande vara gravid.
  • Liinaa91
    Sommarmalva skrev 2016-07-25 22:05:20 följande:

Minns inte att jag haft så här med de andra, men är så sjukt jobbigt! Känns inte så kul att gå omkring med blöta svettfläckar på kläderna liksom..., konstigt att de inte säger nåt om det, att det är normalt och förmodligen kommer bli så. Trodde jag var sjuk eller nåt :-/

Nej men all överbliven vätska måste ut .. så det är normalt att svettas rejält.
  • cutepoison
    calabalic skrev 2016-07-25 22:34:03 följande:

Vad tråkigt att det stannade av, hur har det gått under dagen? Det kan ju inte vara långt borta nu iaf, kanske en tröst..

Ja det stannade av. Kände inget mer igår och har sovit hela natten till nu. BF idag!
  • tovemaja

Bf för mig idag också och absolut noll tecken på att förlossningen är på g!

Lite lustigt, förra graviditeten sa alla att bebisen skulle komma 2v sent, istället lom han 1v tidigt. Denna graviditet sa samma människor att lillebror kommer att komma tidigt... Men istället är han nu alltså (gissningsvis) sen.

• Axelberg79

Bf idag jag med och det enda jag märker är att jag har behövt gå och kissat mycket oftare det senaste dygnet..

• fastfrusen

Vad spännande att vi är så många på sluttampen nu!! Snart kommer våra bebisar!!

Bf+5 för mig, inga tecken, försöker stå ut!

• Moorii

Ja, verkligen! Många som har bf idag, spännande! Sju dagar över tiden här, börjar tänka att det blir ett augustibarn.. Fast idag vill jag inte att han kommer, isåfall efter tolv. Min och mannens bröllopsdag idag

<3

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)