• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • tovemaja

Skönt att det är lite svalare idag också! Gött! Jag fyller år och har dagen uppbokad... Först glass med vänner, sedan dejt med maken och övernattning hos svärmor som passar sonen när vi är på dejt. Skönt att hålla sig sysselsatt så Man inte överanalyserar eventuella "tecken" för mycket!

• Mal Mal

Moorii
    Grattis på bröllopsdagen!! Hoppas ni får en fin dag tillsammans!

tovemaja
    Grattis på födelsedagen! Hoppas dagen blir fin hos er med!

• Moorii
    Mal Mal skrev 2016-07-26 10:14:01 följande:

Moorii

Grattis på bröllopsdagen!! Hoppas ni får en fin dag tillsammans!

tovemaja

Grattis på födelsedagen! Hoppas dagen blir fin hos er med!

Tack så mycket! Tyvärr jobbar han hela dagen, men vi får kramas lite extra ikväll :)

Grattis på födelsedagen tovemaja!
  • SommarDahlia

Grattis på födelsedagen och bröllopsdagen!

Hinnsvepning igår hade nog ingen effekt och bebisen är fortfarande rörlig. Ska in på hinnsvepning imorgon igen och lite hade hänt sen förra gången. Nu va det öppet 3cm nertill men tappen va bara någon cm öppen upptill. Har inget hänt till imorgon skulle hon dessutom ringa förlossningen igen, fast de har nog ingen betydelse, de kommer troligtvis inte göra nåt ändå. Well, well cykelställ... man får väl ställa in sig på att vara gravid resten av livet :P

• Moorii

Haha, lite så känns det här med, han kommer aldrig komma ut :P när har du bf?

• Moorii

Måste förresten fråga. I lördags när jag hade ont var det antagligen bebis som bökade sig längre neråt. Sen dess händer det några gånger per dag att jag knappt kan gå, för han trycker på någon nerv, känns som något ska spricka nästan. Urinblåsan eller något annat. Nån som känner igen sig? Får nästan krypa fram när det händer, lyckades som tur är ta mig till soffan den här gången iallafall.

• calabalic

Moori - Jag har känt liknande då och då senaste veckorna, fast mer ut åt höfterna, de ledbanden där. Kan heller knappt gå eller ställa mig upp från sittande. Ibland kommer det på natten också. Gissar att det är nån nerv som du oxå är inne på. Jobbigt iaf!

• calabalic

Ni som har gjort hinnsvepning - hur går det egentligen till? Min BM pratade om att vi kanske ska göra det. Har ju hört uttrycket många ggr men aldrig riktigt fattat vad det är man gör.

• Moorii
    calabalic skrev 2016-07-26 21:14:10 följande:

Moori - Jag har känt liknande då och då senaste veckorna, fast mer ut åt höfterna, de ledbanden där. Kan heller knappt gå eller ställa mig upp från sittande. Ibland kommer det på natten också. Gissar att det är nån nerv som du oxå är inne på. Jobbigt iaf!

Ja, usch, riktigt jobbigt :/ Ja, antagligen är det nån nerv, väldigt oskönt! Hoppas det inte blir så imorgon, för måste ta mig in till stan och barnmorskan då..
  • SommarDahlia

Hinnsvepning innebär att BM försöker nå livmodertappen. Om man är öppen något så för hon in fingrarna för att lossa fosterhinnorna från kanterna. Det går inte att göra om man inte är öppen nånting men då kan hon reta tappen vilket kan få den att mogna lite. Jag har gjort det två gånger och ska göra tredje imorgon. Verkar inte ha nån effekt på mig men jag tycker inte det gör ont så jag är beredd att försöka igen ändå.

Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)